Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
liekensancho schreef:Hallo alle mensen met groene vingers, weten jullie misschien of ik een magnoliaboom kan stekken?
We verhuizen over een maand en het jammere van deze tuin moeten verlaten is de grote magnoliaboom... zo prachtig en hij bloeit 2 x per jaar.
natuurlijk zit hij nu enorm in de bloemen maar zou er een manier zijn om zo'n magnolia te stekken?? Een takje of iets tegen 1 juni?
Citaat:Wat let ons eigenlijk om die tomaten gewoon naar buiten te gooien...?
Zolang het boven 0 blijft moeten ze het wel kunnen hebben toch? Mocht het dan toch ineens gaan vriezen kun je er toch wel een nachtje een vel plastic over gooien...of denk ik nou te makkelijk
_CS_ schreef:Gisteravond weer vensterbank ordening gehouden.
Alles kwam in de verdrukking met elkaar, dus even een geschikte indeling gezocht.
Ben echt blij als alles naar buiten kan hoor, pfff.
Tinky12 schreef:Zaadjes los in een bakje gooien is niet handig...wat je wel kunt doen is een soort achiveringssysteem maken.Bakje waar de zakjes inpassen en op naam sorteren.Net zo handig en stukken minder frustrerend wanneer je hem uit je handen laat vallen![]()
![]()
Ik heb ze bij de Lidl vandaan,passen ze mooi in en ook nog ruimte voor zaadjes in potjes
Hier de Laurier aangepakt...al het dode hout eruit gehaald (Moet er nog 4) en 3 heesters met de grond gelijk gesnoeid.
Veel vorstschade nog van vorig jaar.
Sonja_vR schreef:ik heb van het weekend nog meer omgepot, pepers een grotere pot in , volgende week nog wat compost halen en potgrond, dan kunnen de pompoenen de tuin in, de tomaten ook naar buiten (dan moet ik ook langzaam aan een afdak gaan fabrieken voor de tomaten)
dan kan 1 van de kweektafels ook de kas uit en kunnen daar de aubergines op/in de grond gezet worden
nu het huis niet door gaat en er momenteel niks anders te koop staat wat interessant is gaan we de gok maar nemen denk ik met de tuin vullen.
volgende week ook nog wat stokken bijhalen en dan kunnen de bonen massaal de grond in.
voor de rest doet alles het wel lekker
ben een rode kruisbes rijker sinds het weekend.
en heb ook nog twee vlinder struiken gezet, een black knight (normaal formaat) en een lilac chip(mini)
niet direct moestuin, maar haalt een hoop vliegverkeer de tuin in