Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 15:17

ik ontbijt vaak met griekse yoghurt, lekekr met een beetje cocos erdoor.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 15:18

He fokfanaat, ik zit net in je geweldige profiel te kijken en ik ken Sam, tenminste kennen...maar wij staan al jaren in Heerde op stal als we de vierdaagse rijden en daar heb ik m (en haar) meerdere keren gezien. Inmiddels is ze naar een andere stal gegaan maar wat grappig zeg!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 15:19

daffodil schreef:
Inderdaad....en soms gewoon een keer toegeven aan iets! Dat geeft niets.....ik sjouw het al zo lang mee, die ene maand meer of minder maakt nu ook niet meer uit :D

ik ben wel heel streng met suiker en zetmeel, maar ik eet wel eens teveel, of echt lekkere dingen, daar ben ik niet heel streng op. en schommel dus wel redelijk, maar zolang de trendlijn maar naar beneden gaat vind ik het best,

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 15:22

hey wat grappig, ja Engy heeft hem toen een paar maand gereden voor de verkoop. echt een leuke meid.
sam was echt een gaaf beest.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:54

Oh griekse yoghurt met cocos, dat klinkt lekker!! :))

Ik heb er verder ook niet echt een tijdslimiet aangehangen daffodil, maar ik woon in een warm land dus wil er in mn zomerkleren straks wel goed uitzien! Voordeel is dat ik in de zomer vaak weinig tot geen honger heb met die hitte, maar wel veel water drink. Dus dan zal het afvallen ook sneller gaan hoop ik! :')

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:56

bbq-en is ook ideaal met atkins!!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:08

Ik heb gisteren trouwens de zuurkool schotel gemaakt! Wel iets aangepast recept (met spekjes en turkey gehakt en meer zuurkool) maar mjammie wat was dat lekker!!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:20

net bij de appie "witte kaas" gekocht, lijkt me een soort roomkaas, mooi voor door mijn souffle dingen, en mooi goedkoop en maar 0,7 KH

snater

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 00:36

Hoi,
Ik lees al even mee in het topic en heb al wat inspiratie opgedaan. Ben nu 10 dagen bezig met het dieet en vind het prima vol te houden. Maar... ben nog niet 1 kilootje kwijt!
Mijn dagen zijn qua eten ongeveer zo gevuld:

O: Griekse yoghurt met light-siroop, soms ook een gekookt eitje
T: tomaatjes, stuk komkommer, stuk paprika of plakje ham.
L: omelet, soms met champignons of tomaat of allebei, of een salade met sla, paprika, komkommer, tomaat, stukjes kaas (brie/feta) of vis (ger zalm, tonijn uit blik, garnaaltjes) met een scheutje olijfolie en 1 volvezel cracker.
T: hele tomaat met stukjes ricotta of roomkaas en pesto, of plak ham.
A: ovenschotel of roerbak van witvis, gehakt of kip met groenten: tomaat paprika courgette champignons. Scheut creme fraiche of roomkaas erdoor, of plakjes mozzarella erover heen. Soms met pesto.
T: de kokskoek of kwarktaart uit het topic, of gewoon niks.

Wat doe ik verkeerd?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 01:15

Tomaten mogen volgens mij niet?! Zitten daar niet heel veel KHD in? En crackers mogen ook niet...

Anders weet ik het ook niet :o ...

Ik ben vandaag weer op de weegschaal gaan staan, ennn ben 2,5 kilo kwijt! Ben nu precies 2 week bezig met low carb. Hiervoor 2 weken low cal gedaan, en in totaal nu 5 kilo kwijt. *\o/*
Nu mag ik van mezelf niet meer wegen tot volgende week zondag, hopen dat het dan weer zo goed uitpakt :D Daarna heb ik fase 1 gehad en ga ik wat rood fruit toevoegen en kijken of ik langzaam aan iets meer KHD kan toevoegen.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 07:59

Schrap de tomaten maar :j

Goed gedaan Libera!!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 09:31

snater schreef:
Hoi,
Ik lees al even mee in het topic en heb al wat inspiratie opgedaan. Ben nu 10 dagen bezig met het dieet en vind het prima vol te houden. Maar... ben nog niet 1 kilootje kwijt!
Mijn dagen zijn qua eten ongeveer zo gevuld:

O: Griekse yoghurt met light-siroop, soms ook een gekookt eitje
T: tomaatjes, stuk komkommer, stuk paprika of plakje ham.
L: omelet, soms met champignons of tomaat of allebei, of een salade met sla, paprika, komkommer, tomaat, stukjes kaas (brie/feta) of vis (ger zalm, tonijn uit blik, garnaaltjes) met een scheutje olijfolie en 1 volvezel cracker.
T: hele tomaat met stukjes ricotta of roomkaas en pesto, of plak ham.
A: ovenschotel of roerbak van witvis, gehakt of kip met groenten: tomaat paprika courgette champignons. Scheut creme fraiche of roomkaas erdoor, of plakjes mozzarella erover heen. Soms met pesto.
T: de kokskoek of kwarktaart uit het topic, of gewoon niks.

Wat doe ik verkeerd?

Dit ziet er uit als een fase 3 of 4 Atkins. Moet je veel afvallen? Dan kun je beter in fase 1 beginnen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:55

Light siroop, tomaat en paprika, cracker, kokoskoek/kwarktaar eruit smijten en dan eens kijken hoe het gaat :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:56

Even opzoeken wat je preceis mag in fase 1 en je daaraan houden. Je lichaam moet een omschakeling maken en daarvoor moet je echt een aantal dingen schrappen!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:02

Hoewel ik een beetje minder in dit topic kijk (val met mijn eiwitdieet wat buiten de boot hier met al die atkins-recepten), wil ik jullie toch het volgende niet onthouden:

Ik heb begrepen dat het (ook in dit topic) vaker voorkomt dat mensen zich zonder khd beter in hun vel voelen. Ik had zelf erg veel last van een gespannen rug en bijna elke dag hoofdpijn (naast menstruatie- en astmatische klachten), en merkte dat ik toen ik weer begon op te bouwen met khd, deze klachten binnen drie dagen weer terug waren en ik bovendien veel meer honger kreeg ineens (vooral NADAT ik iets gegeten had).

Nou zal het voor jullie geen verrassing zijn dat e.e.a. te verklaren is door de schommelingen in je bloedsuikerspiegel, maar een snee bruinbrood moet je toch kunnen verdragen zonder de dag erna ziek naar huis te moeten gaan van je werk, zou je zeggen.

Ik ben wat verder gaan zoeken en uiteindelijk hier http://www.groesland.nl/blog/?p=131 terecht gekomen. Ik ben nu na een week opbouw vergezeld van hoofdpijn en me weer ellendig voelen door de voetbaden van de ene op de andere dag weer van deze klachten verlost! Voel me weer net zo fit en lekker als toen ik streng aan het lijnen was en durf nu weer verder op te bouwen en (redelijk) normaal te eten *\o/*.

Misschien dat iemand hier zich in mijn verhaal herkent en iets aan deze tip heeft, anders lees je er gewoon lekker overheen :P.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:08

interessant, heb ik nog een goede reden om marmite te eten :-)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:43

Ik wist dit al, ik slik een supplement bij. Vooral om te kijken of mijn ritme stoornissen daardoor worden verminderd. Nu ben ik niet heel trouw met het slikken maar zat er gisteren nog aan te denken dat ik toch maar eens wat beter daarom moest gaan denken.
Ik slik op dit moment nog een bètablokker voor dit probleem, maar gezien mijn overige klachten moet ik dit ook even proberen van de HA.
Ik sport ook redelijk veel.

Ik moet wel zeggen dat sinds ik khd arm eet ik me een stuk beter voel en niet zoveel last meer heb tussen mijn schouderbladen en hoofdpijn!
Maar het kan zijn dat als ik nu stop met de bètablokker dat ook allemaal in 1 keer terug is hoor.
Heel veel wordt bij mij ook gevoed door angst namelijk, zo erg had ik die ritmestoornisseb soms. Zo erg dat ik soms in bed lag en ik bang was de volgende morgen niet meer wakker te worden en dat ik wel echt heel erg ziek zou zijn. Die angst is nu wel weg omdat de ritme stoornis er nu ook niet is.

Hartritme stoornissen kunnen ook heel goed veroorzaakt worden door een magnesium te kort

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:45

Of een teveel aan zoetstof toch?

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:47

Ik heb van een supplement begrepen dat je dat lange tijd moet gebruiken voordat het werkt. Ik was erg nieuwsgierig of het zou werken en heb daarom voor een voetbad met dode-zeezout gekozen. Misschien dat jou dat ook goed zou doen, bij mij was het verschil enorm de volgende dag!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:58

Misschien maar eens proberen dan! Waar koop je dat zeezout?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:02

Overal.. in de supermarkt bijvoorbeeld.
Grote grove korrrels zijn dat.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:04

Je kunt het beste dode-zeezout nemen, daarin is het gehalte magnesium veel hoger (ongeveer 50%). Verkrijgbaar bij drogist en reformwinkel.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:09

Bedoelde idd het dode zeezout! Ga ik deze week maar even kijken!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:35

Het afvallen gaat hier nu echt heel langzaam. Denk ook dat ik maar ga proberen om op dit gewicht te blijven.

Mijn gewicht is denk ik wel best zo. Blijf wel op dit dieet, maar puur omdat ik me onwijs fit voel. Komende zomer ga ik lekker naar werk fietsen en weer hardlopen erbij.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:10

Ik ben zelfs aangekomen na mijn uitspattingen ban afgelopen weekend :n maar even weer streng dus.

Vanavond eet ik roerbakgroente met kipfilet in stukjes.