Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
avensis schreef:Hoi allemaal,
Ik wil ook graag een aantal kilo's afvallen. Ben niet moddervet maar merk gewoon dat er door de jaren heen telkens wat kilo'tjes bij komen. Dus nu wil ik ook bewuster gaan eten en stoppen met snoepen en wat nog moeilijker wordt: cola drinken...
Ik ga vanaf morgen beginnen met geen snoep en cola en wil voorlopig de patat en pizza ook op een laag pitje zetten.
Hoe doen jullie dat eigenlijk? Eten jullie nooit meer patat of pizza, of lassen jullie af en toe een dagje in om te zondigen? Of kunnen jullie het zo goed volhouden?
En gaat je lichaam er niet aan wennen om op minder calorieen te verbranden, want daar ben ik dus een beetje bang voor, dat als m'n lichaam aan helemaal niet meer snoepen gewend raakt, dat je dan bij elk extra calorietje aankomt...
En hoe weten jullie de verleiding om te snoepen te weerstaan?
Ell_en schreef:Als allereerst: Welkom!
Heb je de openingspost goed doorgelezen??
Ik weet niet hoeveel kalorien je nu gemiddeld per dag eet, maar als je op een gezonde manier wilt afvallen, zul je tussen de circa 1800 en 2000 kcal op een dag moeten eten.
Het eerste wat jij denkt: heá? zoveel?zoveel. Als je met veel minder gaat doen, denk aan rond de 1000-1200 kcal per dag, dan gaat je lichaam op de spaarstand, en wordt elk extra beetje vet meteen opgeslagen!
Nu dus niet net boven de 1200 kcal gaan zitten, want dat is ronduit te weinig, je lichaam heeft in volledige rust al circa 1500 kcal nodig om alle organen en al het andere goed te laten functioneren!
Helaas heb ik hier zelf ervaring mee, maar door de meiden in dit topic, zit ik op de goede weg nu!
Ik ben begonnen met 87kg, en zit inmiddels op de 84.8kg
Ik heb soms door alle stress en zo weleens een terug val gehad.
Maar elke keer er weer doorgekomen!En nu gaat het al een tijdje redelijk goed
Verwacht niet dat je kilo's per week afvalt!
Maar doordat je op een gezonde manier gaat eten, en genoeg, zodat je lichaam idd wat te verbranden heeft, val je langzaam af.
In het begin zul je misschien iets aankomen, maar daarna als je lichaam het nieuwe patroon gewend is, ga je afvallen.
Denk aan ongeveer 500 gram per week, het kan ook een kilo zijn, maar dat is echt het maximum. Anders gaat het toch te hard, en houd je het niet voor een hele lange tijd vol.
Misschien is het handig als je hier even neer zet hoelang je bent, wat je weegt, wat je streefgewicht is, en wat je zoal eet op een dag
Dan kunnen wij er tips op geven!