Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:59

Hou je van kokos? Probeer eens ijs te maken met kokosmelk:
Bevries 1 banaan, liefst overrijp, in stukjes. Doe in de keukenmachine, met een flinke scheut kokosmelk. Eventueel een snufje bruine suiker en/of kaneel. En smullen maar :~ (als je niet van kokos houdt kan je het ook weglaten, of maar een heel klein beetje erbij doen, dan proef je het niet zo)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:02

Magrathea schreef:
Hou je van kokos? Probeer eens ijs te maken met kokosmelk:
Bevries 1 banaan, liefst overrijp, in stukjes. Doe in de keukenmachine, met een flinke scheut kokosmelk. Eventueel een snufje bruine suiker en/of kaneel. En smullen maar :~ (als je niet van kokos houdt kan je het ook weglaten, of maar een heel klein beetje erbij doen, dan proef je het niet zo)

Bah cocos :o
Ik kom wel aan mijn eten hoor, gelukkig hoeven we nu niet elke euro meer om te draaien zoals een paar jaar geleden dus ik kan ook dure vegan rommel kopen als ik daar zin in heb :Y)

Maar het blijft wel jammer, heb ook nog een nieuwe pot Ben en Jerrys in de vriezer liggen. Misschien dat ik die heel langzaam toch smokkel over de zomer heen ofzo :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:06

Heb ik ook gedaan hoor. Gewoon alles opeten wat je nog hebt, weggooien is ook nergens goed voor tenslotte. Kun je 'afscheid' nemen ;)
Overigens komt B&J binnenkort met een aantal vegan smaken op basis van amandelmelk *\o/*

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:08

Magrathea schreef:
Heb ik ook gedaan hoor. Gewoon alles opeten wat je nog hebt, weggooien is ook nergens goed voor tenslotte. Kun je 'afscheid' nemen ;)
Overigens komt B&J binnenkort met een aantal vegan smaken op basis van amandelmelk *\o/*

Ja dat las ik, perfecte timing _/-\o_

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:15

Magrathea schreef:

Eindelijk in Nederland? :oo

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:24

Dat weet ik niet :n Maar er zit in elk geval schot in, lijkt me niet onwaarschijnlijk dat ze in elk geval 1 of 2 smaken gaan aanbieden, al was het maar als test :~ Kom maar door, lekkerrr

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:25

Ze zijn er al een tijdje in Amerika en de UK, dus laten we hopen dat ze snel deze kant uit komen.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:31

De vegan magnum die ik gisteren had was ook gluten vrij, dacht ik en Swedisch Glace vind ik persoonlijk nog lekkerder dan gewoon ijs. Dus er is genoeg lekker vegan voer op de markt :D .

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:54

Ja ik zag het volgens mij al op een bord bij de Ekoplaza. Toch maar eens proberen dan! :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:01

CharlievdH schreef:
minikatje schreef:
Ik had graag een banaan willen zijn <3

Ik niet hoor, zo'n gevaar met al die vegans :x

Ach, dat is koe zijn in mijn omgeving ook. :Y)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:51

Welkom Azmay!
Mag ik vragen waar je last van hebt, aangezien je spreekt over beter worden? Zelf heb ik echt bizar veel baat gehad bij vegan (en suikerloos) eten met betrekking tot vermoeidheid, bizarre pijnklachten en vage klachten als gevolg van de ziekte van lyme. Hopelijk heb jij er ook baat bij! :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:59

Suliko schreef:
Welkom Azmay!
Mag ik vragen waar je last van hebt, aangezien je spreekt over beter worden? Zelf heb ik echt bizar veel baat gehad bij vegan (en suikerloos) eten met betrekking tot vermoeidheid, bizarre pijnklachten en vage klachten als gevolg van de ziekte van lyme. Hopelijk heb jij er ook baat bij! :D

Ik heb klachten die op Lyme lijken maar ze zeggen dat ik dat niet heb (voor zover ze daar zeker in kunnen zijn). Ze noemen het nu fibromyalgie en CVS maar het komt er op neer dat ik gewoon echt geen energie heb en constant pijn.

Eigenlijk wilde ik niet zo ver gaan als suikerloos oid maar ik eet nu groente en fruit tussendoor en maar soms een snoepje oid en anderhalf glas "suikerdrank" en verder water. Dus eigenlijk loopt dat ook al niet heel verkeerd moet ik zeggen :j

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:23

Azmay schreef:
Suliko schreef:
Welkom Azmay!

Ik heb klachten die op Lyme lijken maar ze zeggen dat ik dat niet heb (voor zover ze daar zeker in kunnen zijn). Ze noemen het nu fibromyalgie en CVS maar het komt er op neer dat ik gewoon echt geen energie heb en constant pijn.

Eigenlijk wilde ik niet zo ver gaan als suikerloos oid maar ik eet nu groente en fruit tussendoor en maar soms een snoepje oid en anderhalf glas "suikerdrank" en verder water. Dus eigenlijk loopt dat ook al niet heel verkeerd moet ik zeggen :j

Wat een herkenning :') Officieel heb ik de diagnose fibro (nog een 6 weken intern revalidatieprogramma hiervoor gevold), maar het leek mij al niet dat armen die uitvallen, als in tijdelijke verlamming, hier bij horen. Toen is er via een alternatief cirquit (bio-resonantie) lyme vast gesteld en vielen de puzzlestukjes op hun plek.

Ik eet nu heel af en toe iets van suiker, al moet ik zeggen dat het verlangen voor mij ook eraf is, dus ik heb aan 2 stukjes chocola in een week al genoeg. :+ Maar zelf heb ik echt heel erg veel baat gehad bij een paar maanden helemaal suiker af zijn, waaronder dus ook alle hartige producten die suiker bevatten.

Na echt over mijn grens heen gaan merk ik wel klachten, nu heb ik een week veel gedaan. Lees: heel weekend zeefdrukken van 10:00 s'ochtends - 00:00, gisteren gewerkt/weg vanaf 09:00 s'ochtends en pas 00:00 thuis, woensdag 20 km paardgereden. Oftewel, erg veel lichamelijke inspanning. En nu merk ik wel dat ik echt moe ben en wat last heb van mijn armen, benen en rug. Maar toch in zo'n mate dat ik weet dat ik na een iets rustiger weekend weer hersteld ben. En vooral dat sneller herstellen, in zo'n mate dat ik mezelf als genezen beschouw zolang ik op mijn grens let - terwijl die grens al 100 km verder is dan een jaar geleden -, heb ik écht te danken aan suikerloos en veganistisch eten. En kan ik mezelf nu af en toe, wekelijks, iets van suiker gunnen zonder daar last van te hebben, maar is het verder niet aanwezig in mijn voedsel.

Ik geef het je mee als mijn eigen ervaring, succesverhalen zijn toch altijd wel prettig om te lezen. Zelf heb ik mijn inspiratie deels van Ella Deliciously (heerlijke suikerloze zoete recepten heeft zij overigens :Y) ) en dat heeft mij zoveel gebracht. :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:19

Net avocado chocolademousse gemaakt. Smaakt naar avocado :( volgende keer met aquafaba proberen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:20

De avocado chocolademousse vond ik ook niet zo'n succes. := De aquafab variant daar en tegen. <3

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:22

Zonde van de super lekkere avocado ook.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:29

Nogal, daar zijn zoveel lekkerdere dingen mee te maken. :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 13:34

Aquafaba chocomouse moet ik ook nog steeds proberen! Aquafaba schuimpjes waren iig heel smerig :+
Avocado vind ik van zichzelf al helemaal niet lekker, lijkt me met choco al helemaal vies ja :+

Gisteren heb ik een recept verzonnen voor pittige, oude cheddar-achtige kaasvervanger, en die is heerlijk! We hebben al een stuk of vier tosti's gehad vanochtend :') Het smelt ook zo lekker!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:43

aquafab chocomouse is niet te onderscheiden van echte! En het leuke is dat je zelf de puurheid of zelfs extra smaak kan bepalen!

Oeh zou ik dat recept mogen?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:44

Jaaa ik heb deze week bij spirit ook aquafab chocomousse gegeten <3
Spirit is trouwens super lekker en zit in Amsterdam en Rotterdam. Buffetrestaurant, betaal wat je opschept :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:25

Dames & heren, wie heeft voor mij de gouden tip voor vegan wandelschoenen met 1) minimaal klasse B 2) te koop in een fysieke winkel, bij voorkeur in de randstad 3) onder de 200 euro :')

Heb het gevoel dat ik een van de eisen bij ga moeten stellen maar ik dacht ik ga het toch maar even vragen

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:41

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 17:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 17:29

Zou je die kaas ook deels kunnen invriezen Annemiek? En hoe lang blijft hij goed?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 17:44

8nnemiek, dankje! Lekker simpel, die ga ik binnenkort maken. :D

WiancaR, uit ervaring bij een andere kaasvervanger die ik had gemaakt met ongeveer dezelfde basis (cashewnoten, water agar agar en kruiden) kon ik het zeker invriezen. Alleen werd de substantie nadat het weer uit de vriezer was gehaald wateriger en korreliger. Dus had het niet meer de smeuige textuur die het in het begin had, dat was wel erg jammer en deed ook wel wat afbreuk aan de smaak.