Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pasamba

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:46

O: havermout met amandelmelk, banaan, agavesiroop en cacao
T: -
L: bruin pistoletje met pesto, tomaat en mozzarella
T: vitalu cracker met eiersalade
A: hutspot met rookworst
T: appel, stukje pure chocola

B: 50 minuten spinning, 1 uur cardio/kracht

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:59

O: magere kwark met DV-fruit, healthy mix, lijnzaad en tarwezemelen. 1 beschuitje met hagelslag
T: banaan
L: 1 volkoren bolletje met kaas, 1 krentenbol zonder beleg en een kommetje verse tomaat/groentensoep (was op cursus)
T: mandarijn + appel
A: spaghetti met gehaktballetjes en een verse zelfgemaakte saus van tomaten, paprika en courgette. En nog salade erbij, maar moet even kijken wat ik daar nog voor in huis heb.
T: rijstwafel met chocoladelaagje

B: 40 minuten hardlopen

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:58

O- halve liter smoothie van sinaasappel, banaan, kiwi, kiwi gold, spinazie, lijnzaad en maca poeder.
T- klein schaaltje sojamelk met grutten, eat natural noten en zaden en honing.
L- Italiaanse salade van de AH, bruine boterham met kaas en een bruine boterham met pindakaas.
T- havermout met goji, chia, rauwe cacao en chocoladevlokken.
A- gebakken aardappels en een hachee van ree met worteltjes.
Vanavond op stap dus nog wat hapjes en drankjes. :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:10

EskeGirl schreef:
O: 2 speltboterhammen (jam en pindakaas)
L: 2,5 speltboterham (kaas en pindakaas)
T: appel
A: varkenskarbonade, kolraap, krieltjes, appelmoes, schaaltje vla als toetje
T: 2 biscuitjes, mandarijn, 2 crackers (kaas en jam)

Gisteren^^^

Vandaag:
O: 2 vkboterhammen (1 enkel halvarine en pindakaas)
B: 5 km fietsen
T: Appel
L: 3 speltboterhammen (kaas, pindakaas, nutella)
T: Snelle Jelle
B: 5 km fietsen
T: Banaan
A: Gebakken aardappels, verse worst en bloemkool, appelmoes, ongeveer 100ml vanillevla
T: ?

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:45

Vandaag:
O: 47 gr havermout, 1 appel (85 gr), 6 gr amandelen, kaneel/cacaopoeder
T: smoothie, 1 rode biet, 50 gr aardbeien, 85 gr appel, 180 ml sinaasappelsap + nog los 1 appel
T2: halve scone (35 gr)
L: pannenkoek, 50 gr boekweitgrutten (in de blender, had geen meel), 1 ei, 50 gr pompoen, 25 ml melk en wat water. Na afloop nog 10 gr rozijntjes, een halve geraspte appel, wat stevia en kaneel :9
T: rest van de appel, plak roggebrood met geitenkaas en plakjes komkommer
A: valess toscana burger, en een bord vol bloemkool, spruiten en broccoli met ik denk ongeveer 13 gr roomkaas, en 6 gr rode pesto
T: komt nog

B: 12 km door het bos met de mtb naar stal, 1u turnen en nog 2x 2 km fietsen
D: 1 cappuccino, water

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:48

Ben niet blij met mn lijst van vandaag, maar ga m toch plaatsen. Had een onstuitbare trek, misschien toch doordat ik gister wat te laag in mn kcal zat. Ik weet het niet, maar nu heb ik bijna buikpijn van het (ongezonde) eten, en toch nog zin om te snaaien -O-

O: 60 gr havermout, 50 gr zomerfruit, 10 gr tarwezemelen, 15 gr lijnzaad
T: 28 gr whey poeder met 250 ml water + half plakje spelt-kruidencake
L: 2 broccolipannenkoekjes + 100 gr gekookte volkorenpasta, 20 gr olijven, 80 gr komkommer, 50 gr tomaat + 1x speltboterham met appelstroop + 10 gr 72% chocolade
T: 1x speltboterham met appelstroop + half stuk carrot cake + 20 gr 80% chocolade met cranberries en noten
A: 300 gr pizza quattro formaggi + grote salade van veldsla, tomaat, vega stukjes, geraspte kaas

D: water, thee
B: Ripped in 30 level 4, 28 km fietsen, 8 uur in de winkel gewerkt

Kcal: 2500-2600 ( := := ) Maar als ik al mn beweging bij elkaar optel kom ik ook wel aan 2500 kcal die ik verbruikt heb. Alleen had het liever iets gezonder opgelost :+

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:49

Rhine_ schreef:
O- creusli met melk
L- 250g magere yoghurt
T- appel, droge boterham
A- 3 sneeën brood met een beetje smeerkaas

+ Griekse yoghurt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:51

Eet jij wel groente rhine? En vlees (of noten of peulvruchten)? want je lichaam krijgt zo een flink tekort.

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:53

Rhine_ schreef:
Rhine_ schreef:
O- creusli met melk
L- 250g magere yoghurt
T- appel, droge boterham
A- 3 sneeën brood met een beetje smeerkaas

+ Griekse yoghurt

Hmm, ik heb het gevoel dat je lijstjes steeds schaarser worden. Wil je afvallen of doe je dit onbewust?

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:56

AllstarLove schreef:
Hmm, ik heb het gevoel dat je lijstjes steeds schaarser worden. Wil je afvallen of doe je dit onbewust?
]

Vandaag een beetje bewust morgen pizza + nieuwjaarsborrel en zondag wedstrijd.
EskeGirl schreef:
Eet jij wel groente rhine? En vlees (of noten of peulvruchten)? want je lichaam krijgt zo een flink tekort.

Gisteren en eergisteren wel maar als ik enkel boterhammen eet vind ik het wat lastig. Wel eet ik echt een dubbele portie die dagen dat ik ze wel eet dus gemiddeld komt het wel goed.

Noten is meestal pindakaas :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:12

O: Grutten met cacao en kokos
L: Zakje paprika-rauwkost (van de Jumbo waar maar weinig paprika in te vinden was) met extra paprika, cherrytomaatjes en garnalen. Beetje custard
T: Warme choco van cacao, amandelmelk en water, cantaloupe, rijst-sesamcracker, rijstcracker met notenpasta
A: Mexicaanse maaltijdsoep, Griekse yoghurt
T: handje fruitchips, handje bessenpowermix, plakje kipfilet
D: Groene thee water, detox-thee

Maar waarom zou je geen groente eten Rhine?
Je kan dan beter groente en fruit eten dan brood, dan krijg tenminste nog wat vitamines binnen...
Ik vind dit overigens ook niet een "dagje bewust". :n

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:21

Dankje Bhriseis! :)
LisErm94_ moet jij niet iets hoger in kcal gaan zitten aangezien je zo veel sport? :)
Morgen probeer ik even wat langer te reageren!

:'( :'( de groentekraam gaat weg uit het dorp.. Was me vriend elke donderdag.. :'(

O: ong 200 gram magere kwark met een klein banaantje erdoor en 4 el muesli (tarwevlokken, havervlokken, rozijnen, amandelen, hazelnoten, walnoten)
T: 1 manderijn
L: 1 kop soep (groenteboullion en soepgroentes) 1 polderlanderdubbeldonker boterham kaas/komkommer/tomaat, 1 waldcornbeschuit met pindakaas
T: 2 rijstwafels met smeerkaas
A: penne met zelfgemaakte tomatensaus en geraspte kaas(gepelde tomaten, tomatenpuree, rode paprika, champignons, ui) ananas
T: zit te twijfelen of en zo ja wat ik nog zal nemen

D: water en thee
B: vrij weinig, ging met de auto naar school :o Dus vanmiddag even van Blogilates abs on fire (9/10 min) en butt on fire (ong 12 min) gedaan

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:45

Sinds lange tijd helemaal tevreden over mijn lijstje :) Pasta is wat laag in gewicht maar wil rond half 10 mijn bed in om bij te slapen en anders heb ik een volle maag met slapen. Merk het vanzelf als ik nog honger heb, pak morgenvroeg anders wat meer havermout als ontbijt om mijn dag te starten

O: 50 gr havermout/lijnzaad/melk
T: Sinaasappel
L: 100 gr. speltbrood met 4 plakjes kipfilet, tomaat en komkommer
T: Sinaasappel en appel (extra fruit i.v.m. laat avondeten/sporten)
A: 40 gr. ongekookte pasta, 125 gr. wilde zalmfilet, gestoomde champignons, tomaat, komkommer, sla en 2 augurkjes en eetlepel pesto.
T: Magere yoghurt met lijnzaad
B: 1,5 uur gefietst (wat een rotweer vandaag :n) en een uurtje gespind

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:50

Mooie lijstjes, even geen tijd om alles door te lezen, druk met school :(

O: 45 gr havermout, 5 gr chia en 5 gr lijnzaad, beetje kaneel
T: Peer
L : Pannenkoek van roggemeel en boerenkool, vk cracker met 20+ kaas
T: Appel, rijstwafel
A: 75 gr linzen, 250 gr champignons en een restje aardappelpurree van zoete aardappel met boerenkool, schaaltje (150 gr) magere kwark met 30 gr muesli
T: Rijstwafel, handje noten

B: 10km fietsen en 6 km hardlopen

Durf niet eens neer te zetten hoeveel calorieën, want ik schrok ervan hoe laag dat was terwijl ik voor mijn gevoel niet super weinig gegeten heb..

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:16

Ik ga net als Bhris (als ik me niet vergis) maar een keer per week een cheatdag houden x'3
En die dag was vandaag dus x'D

xEmily schreef:
Lijstje van morgen =vandaag dus drop ik ook alvast hier neer;

O: Kwark met ontbijtgranen (pak moet op) + rozijnen
L: Lunchen bij een vriend, worden dus meerdere boterhammen/beschuiten met chocola/kaas/schuddebuikjes/jam x'D (die hebben zulk lekker brood daar :9)
Werd: 1 croissant met kaas, 3 van die harde broodjes (1 met brie en gezoute spek dinges, 1 1/2 met choco vlokken, 1/2 met kaas).
T: Halve zak croky chips natural :=

A: Bij La Place (geen honger door chips)
T: Koekje bij de thee
T: 3x choco chip koekje :=

B: 45 min zwemmen.

Jaa ... de groenten en fruit ontbreken vandaag een beetje ._.
De rest van de week weer normaal gaan eten xd

--
Edit: Is een dag met in de ochtend ei met kaas op een boterham en drie boterhammen in de middag eig 'gezond', of niet? Zijn dan wel al 4 boterhammen, en dan eet ik ook nog vaak aardappelen in de avond. Is dat te veel aan koolhydraat of is dat nog acceptabel ... ? Is namelijk wel 3/7 of 4/7 van de week x'D
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 09-01-14 22:32, in het totaal 3 keer bewerkt

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:18

Even snel nog mijn laatste tussendoortje posten via mijn mobiel, 200 gram kippensoep & 26 gram pure chocolade. Daarmee nog steeds te laag in kcal inderdaad mandy, maar heb echt geen honger meer nu en qua eiwitten en voedingsstoffen zit ik prima dus ik laat het verder even :) Morgenavond ga ik ook afspreken met vriendinntjes en komen er dus genoeg hapjes & drankjes :D

Eline, ach morgen weer een nieuwe dag! Je lichaam geeft t vaak wel goed aan, dus waarschijnlijk had je het nodig :)

Edit: vergeet ook nog 96 gram bospeen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:27

Geniet er van Emily :D En morgen zal je vanzelf trek hebben in gezonde voeding.

Ik vind het echt reuze meevallen Eline! Je lijkt al een tijdje meer trek te hebben; het kan zijn dat je lichaam even wat extra nodig heeft, zoals Lis zegt :)

Horse: Ik vind je lijstjes vaak eerder karig overkomen, als je voor je gevoel genoeg at is het mss een idee om elke dag wat noten te eten? Lastig he, die lijstjes...

Mooi hoor Chantal!

Mandy, een rotworkout he, butt on fire! :oo

T: 2 blokjes chocolade en een beetje notengranola, omdat ik mezelf zielig voelde :=

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:50

NeverGiveUp schreef:
O; Pannekoekjes met 1 ei, 1 banaan, schepje honing, soya melk en een klein beetje bloem. Eroverheen kaneel, rozijntjes, wat paranootjes en aardbeien.
L; Twee volkorenbroodjes met hummus, avocado, scrambled egg, tomaat en wat peper.
T; Twee rijstwafeltjes met hagelslag
A; Prutje met gehakt, bruine bonen, bleekselderij, tomaat, prei, paprika, spekjes, champignon en wortel. Een paar strookjes broccoli en een kleine salade met rucola, bietensap, tomaatjes en pijnboom pitjes.
T; 1 khaki en wat worteltjes. Kop citroen thee.
T; 15 poffertjes met wat poedersuiker :9

Dat is het plan.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:55

Dani_ schreef:
O: groene smoothie (rucola, mango, avocado, cherry tomaat, blauwe bessen, goji's, chia, lijnzaad, cacao, honing, curcuma, kaneel)
T: banaan
T2: punt worteltaart (had collega gemaakt, heerlijk luchtig en zonder de gebruikelijke monchou laag)
L: 1 zb met avocado, ei, tomaat en pijnboompitten, 1 zb met hüttenkäse, rauwe ham en komkommer. Schaaltje rauwkost van gele paprika, bleekselderij, wortel en appel

T: 1 sinaasappel, 1 peer
T2: mini stroopwafel en stukje pure chocola
A: lasagne bolognese

D: 1,5 liter spa, groene thee, 1 blond biertje

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:47

Oeh das niet echt een mooi lijstje bhris maar weet nog dat je vaak mooie had dus komt vast goed!

Lekker dagje emily, zo nu en dan lekker snaaien moet kunnen, vooral van genieten!
Ik heb persoonlijk een klein beetje koolhydraten angst dus kan je vraag niet in eerlijkheid beantwoorden maar voor mij klinkt ontbijt, lunch én avond koolhydraat rijk net iets te veel van het goede. Ik word ook altijd een beetje moe en bleh van (veel) brood dus mijn keuze zou het sowieso niet zijn.

Lekker lijstje nevergiveup! Mjam!

Vandaag veeeel te laat mn bed uit dus lunch/avond eten om gedraaid om te voorkomen dat ik pas laat een grote maaltijd zou eten. Om zes uur gewoon avond eten op en om negen uir alsnog de overnight oats die ik klaar had gemaakt voor de lunch. Al heb ik doe voor de helft gedeelt met mn hond want at t vooral omdat ik vond dat ik moest ipv dat ik echt trek had.

O: smoothie zoals altijd met een peer, kiwi en banaan
T: handje walnoten
T: na het sporten 15gr whey shake en een zonnatura notenreepje
A: zwarte bonen, chili bonen en ratatouille prutje met sausje van een halve avocado en magere kwark met een klein beetje geraspte kaas, veel sla, andere helft vd avocado en tomaat
T: ong 200 gr magere yoghurt met wat coolbest mango sap, havermout, speltvlokken en beetje lijnzaad

B: 5 kwartier kracht training en 25 minuten low intensity crosstrainer

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 00:08

Ik heb meer gegeten dan alleen mijn tussendoortje hoor Zodiacje, heb het alleen niet meer geqoute :+ Maar dank je, dat is erg lief!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 00:17

:o
Sorry ik bedoelde rhine :o

Is best lastig soms dat bokken op mn mobiel, blijf scrollen.

Op jou lijstjes valt sowieso weinig aan te merken bhriseis, altijd gezond en lekker. :j

Zou wat wezen als ik dacht dat je alleen maar je laatste T had gegeten vandaag :=

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 00:18

Ik zei salade met bietensap, maar ik bedoel natuurlijk bietenblad :')

Dankje zodiacje!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 00:20

Hihi ik vond het al zo vreemd :P Dus dacht ik dat jij dacht dat ik wegens zieligheid besloot niet te eten, ofzo :P Ik vond het dan wel een heel lieve reactie hoor :D
Jouw avocadosausje klinkt wel erg lekker btw.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 01:06

phormicola schreef:
Planning:

O: 250ml magere melk, 60gr havermout, 1 kleine banaan, 15gr lijnzaad, 10ml walnootolie, 20gr whey
B: 12km fietsen, 3u lesgeven
L: 1 banaan, 1 appel, 100gr meergranenbrood, 50gr Linera paté, 10gr roomboter, komkommer
B: 12km fietsen
A: 150gr gepocheerde kipfilet, 130gr tonijn op water, 70gr linzen, 1 blik gepelde tomaten, 1 ui, 200gr snijbonen, 20gr roomboter, kruiden
T: 1 proteine reep

2030kcal, 2450kcal verbruikt