Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Teigetje008 schreef:aaah, puppies!![]()
![]()
![]()
Ik heb gisteren een frambozenstek gekregen, zal hem later vandaag eens in de grond zetten. Verder heb ik 2 peulen in zo´n turfpotje staan die al gaan wortelen aan de onder-buitenkant van het potje ±' Ik ga die toch buiten in de tuin zetten vandaag of morgen...Ik zie wel of ze het redden, ze worden nu gewoon te groot en ga niet nu overpotten en volgende week de volle grond in (ik word volgens mij een beetje lui, haha)
Antheman schreef:Teigetje008 schreef:aaah, puppies!![]()
![]()
![]()
Ik heb gisteren een frambozenstek gekregen, zal hem later vandaag eens in de grond zetten. Verder heb ik 2 peulen in zo´n turfpotje staan die al gaan wortelen aan de onder-buitenkant van het potje ±' Ik ga die toch buiten in de tuin zetten vandaag of morgen...Ik zie wel of ze het redden, ze worden nu gewoon te groot en ga niet nu overpotten en volgende week de volle grond in (ik word volgens mij een beetje lui, haha)
Nee, dat heet efficient
aikon schreef:Ik heb wel een brandnetel in de tuin, bewustIk de grote brandnetel, zit breed blad aan minder stekeligheden. Daarbij kweek ik ook paardenbloemen
Als het blad komt zet ik er een bloempot overheen zodat de blaadjes bleek worden. Oftewel Molsla
Bleek zijn ze minder bitter. (ook lekker op de groente tosti
) Zowel het blad als de wortel droog ik en gebruik dat weer als thee (bij natuurwinkel ook wel pisselet geheten) Bloemen hier van doe ik wel door de sla samen met meer bloemen.
Mijn salie begint het loodje te leggen volgens mijHouden die van vochtige voeten? De bak waar ze nog in staan (salie. majoraan, oregano, citroen tijm, munt) heb ik een laagje water in staan. De rest doet het goed. Hopelijk kunnen ze maandag naar buiten.
Sjolvir schreef:Antheman, nu maar hopen dat het niet doodgaat!
Sannanasje schreef:Wauw als ik dat allemaal zie! Ik woon sinds januari op mezelf in een huisje met tuintje en wil ook het 1 en ander gaan proberen te laten groeien, maar bij jullie is het al veel groter dan bij mij. Mag ik een beetje mee kletsen en van jullie leren?
Vandaag heb ik courgette, radijs, tomaat en sperziebonen zaailingetjes buiten gezet. Ze groeiden hun binnenkasje uit, dus hoop dat ze het niet begeven vannacht met temperaturen rond het vriespunt, maar ik vrees het ergste.
Ik las op internet dat je de plantjes eerst moet 'afharden' voor ze naar buiten gaan, maar kan nergens vinden wat dat is en hoe ik dat dan moet doen, kan iemand dat misschien uitleggen?