Gezond(er) eten deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:27

Verwarrend is dat hè, die verschillende geluiden. Ik weet het ook niet hoor.

Bhris, hebben jullie in België de nieuwe Alpro Mild & Creamy vanilleyoghurt ook? (staat in de koeling) Die is hier deze week in de aanbieding bij AH en die is ook heel erg lekker!
Ook lekker in de havermout :9 (met aardbeien er doorheen)

Bhriseis

Re: Gezond(er) eten deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:20

Oh ja die heb ik denk ik al eens gezien. Ik zal hem volgende week eens een keertje aanschaffen, thanks voor de tip! Lijkt me inderdaad lekker met aardbeitjes en haver.
Is de alpro-yoghurt lekkerder dan gewone 'melk' yoghurt? Ik heb het een aantal jaar geleden eens geproefd en vond het toen zo'n rare smaak en structuur... Maar goed, toen lustte ik 1001 dingen niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:38

Ik heb echt al dagen last van een extreem opgezwollen buik. Lijk 8 maanden zwanger en is erg pijnlijk. Het blijkt dus niet alleen aan de yoghurt/biogarde te liggen. Heeft een van jullie nog tips/ervaringen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:40

Nee, geen idee FSCA. Ik heb daar nooit last van.

Lekkerder, weet ik niet, maar ik vind bijna alles lekker... :D
Binnenkort wil ook ook eens geitenyoghurt proberen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:26

Ik vind Alpro yoghurt net zo lekker als gewone yoghurt, zo niet lekkerder. Maar ja, ik vind sojaproducten één van de lekkerste dingen ter wereld.

Gast7391: ik krijg dat vaak bij brood en bij vlees. Kan natuurlijk ook gewoon een reactie op de warmte zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:32

Mja, vandaag was het niet zo warm.. En in Zuid-Frankrijk had ik er ook vrijwel geen last van. Ik heb het al ruim 10 jaar en bij vlagen (zoals nu) is het heel erg. Ik heb om die reden een tijdlang geen tarwe gegeten, maar dat maakt ook het verschil niet. Tot een jaar terug at ik vegetarisch en toen had ik het probleem ook. Misschien eens een candida test laten doen.. Zo lastig!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:56

Spastische darm?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:59

Mja, zoiets denk ik. Vooral veel (geurloze) lucht.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:03

Ik krijg dat vooral als ik te lang wacht met eten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:05

Ik krijg het overal van: te snel eten, te gekruid eten, te lang niet eten, stress.... Word er zo moe van. Zou meer drinken kunnen helpen?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:07

Als het een spastische darm is dan helpt vrij weinig. Ik kan daar helaas over mee praten. Het is meer zo'n kwestie van: als de sterren allemaal op de goede plek staan dan doen m'n darmen het ook goed, zeg maar :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:09

Poor us!

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:25

phormicola schreef:
Als het een spastische darm is dan helpt vrij weinig. Ik kan daar helaas over mee praten. Het is meer zo'n kwestie van: als de sterren allemaal op de goede plek staan dan doen m'n darmen het ook goed, zeg maar :+

_O-

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:27

phormicola schreef:

Daar krijg ik enorme buikpijn van. Ik heb daarom ook eigenlijk altijd wat te eten bij me. Er ligt voor noodgevallen ook altijd een Atkinsreep in de auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:09

Alles wat ik bij me heb eet ik altijd direct op, haha.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 00:03

He wat naar zeg Gast7391... Ik heb er door de warmte drie dagen last van gehad en durfde amper te eten en wilde niets van strakke kleren aan. Kan me voorstellen dat het om gek van te worden is, als je het zo extreem en zo vaak hebt :(:)

Mijn buik heeft ook ballonproporties wanneer ik (de zoveelste) maagontsteking heb, maar dat is echt puur stress-gerelateerd. Zo'n stel spastische darmen lijken me nog andere koek, hoe jullie het omschrijven -O-

Karin: geitenyoghurt heb ik ook nog niet gehad, maar dat moet ook wel lekker zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 00:11

Het vreemde is dat ik er in het buitenland veel minder last van heb.. Misschien toch stressgerelateerd, of wellicht heeft het iets met (constante) beweging te maken?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 00:17

Echt stilzitten doe je toch niet irl denk ik zo? Maar het kan natuurlijk wel. In tijden van stilzitten heb ik ook meer maaglast dan wanneer ik lekker veel rondloop van links naar rechts.

Ik zou toch overwegen om het te laten testen, voor zo ver het mogelijk is. Je eet cleaner dan clean, en dan nog raak je er niet vanaf, das gewoon oneerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 00:21

In NL werk ik een groot deel vd dag achter de computer en beweeg ik daarnaast (kort) vrij intensief. In het buitenland is het vaak constant wandelen/slenteren..

Ik heb me al eens laten testen op overgevoeligheden en daar kwam wel wat uit (waaronder tarwe, rogge, zonnebloempitten en agar-agar), maar geen echte allergieen.

Wie weet is mijn cleane eetpatroon er wel de oorzaak van (dat je daar overgevoelig door wordt)?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 00:32

Hm, zou ook wel kunnen. Jij gaat haast nooit een keertje uit de bocht toch? Ik heb je denk ik enkel eens een paar ijsjes zien opnoemen, en verder enkel supervoedsel.

Je zou het kunnen uittesten, door elke dag, ik zeg maar wat, eens een koekje te eten? Of één maaltijd per week te smokkelen met iets 'stouts'?
Er van bijkomen zal je niet, en stel nu dat dat dé oplossing is, zou het je een hoop narigheid besparen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 00:42

Zelden uit de bocht inderdaad, alleen soms qua hoeveelheden. Ik vind veel snoep/koek ook niet meer zo lekker sinds ik weinig suiker eet. Zit ook met een ES verleden dus ben blij dat het allemaal een beetje in balans is nu, maar ik zou het idd eens kunnen proberen :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 00:45

Bij snoep merk ik het ook enorm, hoewel ik er psychologisch soms trek in heb vind ik het niet meer te vreten :+

Zoek misschien iets uit wat je nog wel kan waarderen: een ijsje af en toe, een puntje taart, een croissant van bij de bakker.. Op zich zou het vast zelfs een overwinning zijn op je ES-verleden (hoewel je nu sowieso bewonderenswaardig bezig bent, respect hoor)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 06:24

KarinvdM schreef:
phormicola schreef:

Daar krijg ik enorme buikpijn van. Ik heb daarom ook eigenlijk altijd wat te eten bij me. Er ligt voor noodgevallen ook altijd een Atkinsreep in de auto.

Ik word dan ontzettend licht in m'n hoofd en duizelig. Daarom ook altijd iets bij me dat snel te eten is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 10:20

phormicola schreef:
Ik val tegenwoordig juist af als ik slechte dingen eet :')

Gaat dat nog steeds op? Ik herken het wel, maar na een paar weken keert het zich bij mij toch wel weer om ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 10:23

Nee, echt nog steeds! En m'n darmen doen het ook beter op fout, vezelarme voeding. Super vervelend eigenlijk :')
Daar kun je ook nog naar kijken: hoeveel vezels je binnen krijgt. Wij krijgen met z'n allen echt veel vezels binnen en bij gevoelige darmen is dat niet altijd even goed. Ik eet vaak bijvoorbeeld basmatirijst ipv zilvervliesrijst.