Gezond(er) eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:53

Bij HK gaat het snel al helemaal off-topic. Mij maakt het verder niet zo uit.
Heb net mn avondeten op, was heerlijk. :D Ik heb vandaag ook quinoa gekocht, overmorgen ga ik daar iets mee proberen te maken. Morgen eet ik op mijn werk, vind ik altijd wat minder omdat er een jumbo naast ons zit maar die maaltijdsalades zijn niet lekker en er zit ook een patatkraam naast dus dan zondig je snel. :o AH zit een stukkie verder, hopelijk ga ik daar gewoon een salade halen. :))

Mri

Re: Gezond(er) eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:54

Liever niet hk ivm offtopic :o ik stem voor een deel 2

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:57

Zet hier even de link naar deel 2 neer, dan gooi ik daarna dit topic dicht.
En willen jullie dan bij het bereiken van de 100 pagina's bij het volgende deel dan ook even een seintje geven? Nu al bij voorbaat dank ;)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:00

Leuk, voorstelrondje. Even kijken of het nog gaat lukken in het oude topic :)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:08

Ik ben 25, heb communicatie gestudeerd maar werk nu al een paar jaartjes in de detailhandel. Ik heb een haflinger van bijna 5 jaar oud, haar heb ik vanaf veulen af aan.. sinds vorig jaar heb ik haar in een paddock paradise staan bij superleuke mensen die ook op de academische manier rijden. Zij volgt de opleiding bij marijke. Zelf ben ik er ook veel over aan het lezen, wil binnenkort mijn eerste les plannen. Maar ben eerst nog veel aan het grondwerken, ik heb een heel slim en eigenwijs paardje dus eigenlijk moeten we eerst nog werken aan het een en ander, echt de basis.. :)

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:09

Colway schreef:
leuk om te lezen allemaal en veel raakvlakken! Ik heb SPH gedaan en later nog gedragstherapeutisch medewerker. Wer nu in de kinder en jeugdpsychiatrie als ouderbegeleider. Maar doe ook individuele (psycho)educatie aan kids en doe deelonderzoeken voor diagnostiek. Hiervoor gewerkt als sociotherapeut, gezinsvoogd en preventiemedewerker in de verslavingszorg. Ben me nu aan het orienteren op vooropleiding systeemtherapeut.

Heb verder een bijna 4 jarige aes ruin. Zelf ingereden waar ik einde zoner mee hoop te starten zowel dressuur als spring

Leuk! Ik ben momenteel bezig met deelvak diagnostiek om mijn certificaat te halen.

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:11

Haha ok, nog even snel dan.

Ik studeer algemene economie (economics ook wel) aan de RuG. Ben al heel lang bezig maar heb veel gewerkt tussendoor. Ben nu bezig met afstuderen.

We hebben 4 merries waarvan er 2 van mij zijn. Een 18 jarige kwpn vos die ik dressuurmatig lekker bij houd en veel mee door de bossen cross en een bijna 3 jarige zwart bonte kwpner die straks na een veulen de sport in mag.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:14

Best een aantal mensen uit Groningen geloof ik!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:25

@vogel: gefeliciteerd!

lijstje van vandaag:

ontbeten met stuk groenteomelet
lunch: 3 crackers met huttenkase en cherrytomaatjes, zwarte peper
smoothie van sinaasappel, kiwi, banaan
avondeten: peultjes met paturain, broodje gerookte zalm/paturain/rucola
t: stukje pure chocolade, stukje appelkruimelvlaai

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:34

Wie wil een deel 2 openen? Ik heb nog nooit een openingspost gemaakt... lijkt me goed dit zsm te doen!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:38

Nou kan nog snel even (illegaal) ;)

Ik ben Maaike, 25 jaar, woon samen met mijn zoon van 5 jaar en onze Abbesijn dame. Werk bij de thuiszorg, paar jaar geleden een jaar als equitherapeute gewerkt maar niet een opleiding af kunnen maken ivm ziekte.
7 Jaar ontzettend mogen genieten van een NRPS ruin die ik als groentje gekocht heb, helaas door de scheiding moeten verkopen.

Ik ga denk ik morgen ook de gevulde tomaten maken, mits ik vleestomaten kan vinden ;)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:57

Oh ik vond die japanse pizza juist goddelijk lekker!! :D

Maartpaard: ik zit helemaal in het zuidwesten, ik geloof dat er niet zoveel is qua klassieke dressuur hier in de buurt?

Phormicola: geef jij paardrijles?

Ik vind het superleuk om over andere dingetjes te kletsen met jullie en we hebben duidelijk veel raakvlakken! Toch stem ik nog ff voor een deel twee :) inderdaad omdat het anders teveel offtopic gaat ben ik bang.. Vind gezond eten erg interessant en wil de stimulans (nog) niet kwijt.. Of is dat idee ongegrond?

Wie heeft er tijd en zin om een leuke openingspost te maken? :D Ik kom er niet aan toe voorlopig, lig nu al lekker in mn bedje en ben morgenavond pas heel laat thuis! Welterusten!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:04

Deel II lijkt mij ook prima.
Nog nooit een openingspost gemaakt en ook ik ga nu wel echt naar bed, morgen weer hard studeren voor de komende tentamens

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:49

VogeltjeM schreef:
Ik vind het superleuk om over andere dingetjes te kletsen met jullie en we hebben duidelijk veel raakvlakken! Toch stem ik nog ff voor een deel twee :) inderdaad omdat het anders teveel offtopic gaat ben ik bang.. Vind gezond eten erg interessant en wil de stimulans (nog) niet kwijt.. Of is dat idee ongegrond?
Wie heeft er tijd en zin om een leuke openingspost te maken? :D Ik kom er niet aan toe voorlopig, lig nu al lekker in mn bedje en ben morgenavond pas heel laat thuis! Welterusten!

Als er vraag naar is maken we als nog een HK-topic aan. Wie o wie neemt de openingspost op zich? Ik wil het best doen, maar wat moet ik er dan inzetten?

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 06:14

Mogge dames :wave:

Ik vind alles best, een deel 2 of een HK. Ik heb alleen pas morgenmiddag tijd om een openingspost eventueel te maken :o En ik denk niet dat we nog heel lang in dit topic mogen doorkletsen := Laat maar even weten of ik morgen iets in elkaar moet draaien (en of dat dan een deel 2 of een HK is).

Nu nog even planning voor vandaag:
O: Smoothie grapefruit, 2 kiwi's, banaan, lijnzaad en hennepzaad
L: 4 speltboterhammen met kaas en gemengde notenpasta
A: Zelfgemaakte chili con carne :9
T: Geen flauw idee nog, fruitfruitfruit? :D

Fijne dag vandaag!

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:24

Oei, jullie gaan zo hard! Ben een trouwe stille meelezer, en wou ook even mijn lijstje hier neer zetten, kijken wat jullie ervan vinden.

O: magere vanille kwark met een theelepeltje lijnzaad, een lepeltje suikervrije muesli en stukjes aardbei
T: een pakje droge crackers
L: een meergranen boterham met light file am. En een meergranen boterham met franse kaas en zelfgemaakte pesto
T: een appel
D: een klein schepje volkorenpasta met een eitje erdoorheen en pesto.
T: een lepeltje appel/kaneel yoghurt.

Ennnn ik ben helemaal afgekickt van de frisdranken zoals cola en ijsthee *\o/*
Dat was een moeilijke stap, aangezien ik de smaak van water echt vies vind, maar een paar druppels slimpie doet wonderen! Drink nu de hele dag door water met slimpie en soms een kopje groene thee (zonder suiker uiteraard) en soms een flesje crystal clear of aloe vera drink met groene thee.

Alleen, een vraagje, vroeger dronk ik nooit veel, echt maar een halve tot 1 liter per dag, nu probeer ik heel veel te drinken en dat lukt dankzij slimpie aardig :) alleen is het normaal dat ik dan veeel vaker en sneller naar de wc moet? Als ik een flesje leegdrink moet ik na een uurtje al naar de wc..

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:41

Goedemorgen!
Zo ik heb heel wat bij te lezen. Jullie gaan hard!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:43

nieuwe opening kan gewoon 2 zinnen ;) ik zal het zo even doen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:45

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:56