Chubby schreef:Ik ga er inderdaad vanuit dat diegenen die ongezond bezig zijn met wat ze aan voedingsmiddelen en energie binnen krijgen, dat zelf wel weten.
Laten we elkaar geen watje noemen: gemiddeld verbrandt een vrouw 2000 kcal. Als je af wilt vallen zul je minder kcal in moeten nemen dan dat je verbrandt. Maar 1400 kcal is minimáál om geen tekorten op te lopen. Maar in wezen val je al af als je bijvoorbeeld 200 kcal minder inneemt dan je verbrandt. Het duurt wat langer voor je resultaat ziet, maar het is wél goed vol te houden en je blijft gezond en verantwoordelijk met je lichaam bezig.
Helemaal mee eens, maar die 2000 kcal is inderdaad relatief. Ik herinner me zelfs dat het enige jaren terug nog 1500 voor vrouwen en 2000 voor mannen was. Als ik 2000 kcal per dag binnen krijg groei ik helemaal dicht!!
En nee ik heb ook geen overgewicht, sterker zelfs ik heb een hartstikke mooi gewicht voor mijn lengte. Ware het niet dat ik nu niet lekker in mijn vel zit en dat bij 60 wel zat
Daarnaast eet ik nu juist met dit 'lijnen' een stuk gezonder, veel vezels, veel groente en fruit en veel drinken. Ik fiets zelfs iedere dag met de hometrainer en ik wil weer gaan hardlopen. Dat doe ik normaal nooit
Zie het dan ook niet echt als lijnen maar een streven naar een betere levensstijl!
En nog even wat ik vandaag al op heb:
O: Fruitontbijt light 1 glas (niet te zuipen, net kots bah bah bah)
T: appel en een evergreen crunch, 1 grote beker koffie, 1 flesje evian
L: 2 donkerbruine boterhammen met smeerkaas
Heb nog een heerlijke ananas liggen
Die maak ik straks soldaat denk ik