s1993 schreef:Fijn dat je een balans begint te vinden Mijny! Ik heb zelf tegenwoordig nog weinig last van schuldgevoelens over eten, ook ontzettend zonde om te hebben natuurlijk want het levert je niks op. Als ik lekkers wil mag ik dat van mezelf en geniet ik er gewoon van, ook als het een dagje wat meer is. Dan probeer ik de dag daarna gewoon weer gezonder te eten (maar ik merk wel dat na 1 a 2 dagen veel snoepen het lastig is de dag daarna niet naar zoet te grijpen).
Fijn dat je tegenwoordig daar nog weinig last van hebt! En heel herkenbaar dat je dan snel weer naar zoetigheid wilt grijpen.
Gisteren had ik een goede actieve dag zonder behoefte aan tussendoortjes:
O: bakje sojayoghurt met muesli, 1 banaan, 100g blauwe bessen, een handje gojibessen en 1el hennepzaad + kopje koffie met havermelk
L: grote salade met spinazie, rode biet, gerookte tofu (mijn nieuwe verslaving ), zwarte bonen, komkommer, tomaat, zoete puntpaprika, pompoenpitten en een dressing van citroensap en tahin + latte met havermelk
A: 250g krieltjes uit de oven (met wat olijfolie eroverheen) en vegan mayonaise ernaast, 1 vegan braadworst en wat rode kool met appel uit een pot
B: 30 minuten hardlopen (5km), 1.5 uur wandelen (8.5km)