Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marcella schreef:Wormpjes kunnen ook in frambozen en bramen voorkomen.
8nnemiek schreef:Framboos krijgt vaak in de herfst nog een tweede bloei, dus ik laat ze altijd staan![]()
De eerste tomaten hebben we ook al op, heerlijk!!
En het wordt hoog tijd om te gaan wecken.. de koelkast ligt bomvol augurken, en de struiken hangen krom van de bonen en erwten
Marcella schreef:Heb al een paar kilo bonen in de vriezer liggen.
Siamsmeesje schreef:Wauw..... Mijn sperziebonen zijn alsnog deels opgevreten door iets, en de snijbonen hebben besloten om maar gewoon ondergronds te blijvenDe bonen die er nog staan groeien nu redelijk goed door, maar ik hoop echt dat volgend jaar een beter seizoen gaat worden voor ons.
De tomaten groeien goed, sommigen beginnen al tomaatjes te maken, een paar zijn al redelijk goed aan de maat. Verder hoop ik dat iedere plant minstens een tomaat geeft, al is het maar dat ik zo vers zaad kan oogsten van sommige soorten. In de sectie Solanums doen ook de spaanse pepertjes het goed, mooie jalapeno's en grote gele pepers (zouden Thais zijn?), dus ik heb mooi wat te drogen aan het eind van het seizoen
De komkommer begint inmiddels lekker wat mini-komkommertjes te maken, dus de laatste komkommer is vorige week gekocht. Nu afwachten tot de rest groot genoeg is.
En de courgette maakt heerlijke courgettes, maar ook daar wordt alles aangevreten. De droogte jaagt een aantal dieren duidelijk naar vochtrijke planten toe