En vegetarische filet american is ideaal voor zwangere vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suliko schreef:Ik kreeg laatst de dooddoener dat het ook niet natuurlijk is voor 'ons alleseters' (daar sprak ze zichzelf al tegen maar goed) om zomaar te stoppen met vlees eten (als reactie op iemand die zei dat hij niet kan stoppen, waarop iemand weer zei dat dat toch echt een kwestie is van niet willen), want kijk maar naar de geschiedenis van de mens. In de tijd van de jagers aten we zo goed als alleen maar vlees.![]()
Volgens mij heet dat tijdperk toch echt jagers én verzamelaars. En bestond dit dieet, vanuit betrouwbare wetenschappelijke bronnen, toch echt grotendeels uit plantaardig voedsel als wortelen, noten, bessen, fruit en groentes. En dan nog ei, daarnaast wat vlees waarvan voornamelijk vis. Dat leer je toch al op de middelbare school?![]()
Van hieruit kwamen uiteindelijk de beschavingen tot stand en de akkerbouw. Wat nog steeds de mens voor het grootste gedeelte voorzag van plantaardig voedsel. Vlees is vanaf daar altijd een luxe product geweest.
Vanuit het tijdperk jagers en verzamelaars is ons lichaam het minst verandert. En waar is onze spijsvertering, van tanden tot darmkanaal het meest opgebouwd? Juist, om divers plantaardig voedsel te verteren.
Woeps, daar liet ik me even over uit. Ik vind discussies prima, juist goed zelfs. Maar als mensen met zulke slechte en onjuiste argumenten komen.
Magrathea schreef:Suliko schreef:Ik kreeg laatst de dooddoener dat het ook niet natuurlijk is voor 'ons alleseters' (daar sprak ze zichzelf al tegen maar goed) om zomaar te stoppen met vlees eten (als reactie op iemand die zei dat hij niet kan stoppen, waarop iemand weer zei dat dat toch echt een kwestie is van niet willen), want kijk maar naar de geschiedenis van de mens. In de tijd van de jagers aten we zo goed als alleen maar vlees.![]()
Volgens mij heet dat tijdperk toch echt jagers én verzamelaars. En bestond dit dieet, vanuit betrouwbare wetenschappelijke bronnen, toch echt grotendeels uit plantaardig voedsel als wortelen, noten, bessen, fruit en groentes. En dan nog ei, daarnaast wat vlees waarvan voornamelijk vis. Dat leer je toch al op de middelbare school?![]()
Van hieruit kwamen uiteindelijk de beschavingen tot stand en de akkerbouw. Wat nog steeds de mens voor het grootste gedeelte voorzag van plantaardig voedsel. Vlees is vanaf daar altijd een luxe product geweest.
Vanuit het tijdperk jagers en verzamelaars is ons lichaam het minst verandert. En waar is onze spijsvertering, van tanden tot darmkanaal het meest opgebouwd? Juist, om divers plantaardig voedsel te verteren.
Woeps, daar liet ik me even over uit. Ik vind discussies prima, juist goed zelfs. Maar als mensen met zulke slechte en onjuiste argumenten komen.
Kijk het is ook fantastisch dat we omnivoor zijn. Als je dan in een noodsituatie terecht komt kun je heel veel dingen eten om te overleven, zoals vlees, maar ook planten. Juist omdat je omnivoor bent heb je de keuze.![]()
Er zijn ook heel veel dingen die ik potentieel met mijn lichaam kan doen (zoals iemand op zijn gezicht timmeren, iemand flink verbaal kwetsen of een kind schoppen), dat maakt het niet moreel goed om te doen.
xMercury schreef:Maar secricible, hoort zuivel wel thuis in dat rijtje? Ik vraag me namelijk af of dat niet een modernere uitvinding is?
minikatje schreef:@ Sharani, dat is niet leuk voor je zoontje, hoe gaat hij ermee om?
secricible schreef:Ik weet hier eigenlijk niet super veel vanaf, maar heb er de laatste tijd over gelezen. Een artikel wat ik echt heel sterk vind komt van de vegan biologist: https://veganbiologist.com/2016/01/04/h ... erbivores/
Azmay schreef:Ik kom me melden
Als kersverse veganist![]()
Een paar jaar geleden heb ik een jaar vegetarisch gegeten waar ik compleet 0 moeite mee had. Daarna vlees gaan eten omdat ik een tijd glutenvrij moest eten en het me te moeilijk werd maar ben steeds zieker geworden en wil nu opnieuw een oplossing zoeken in mijn dieet.
Ik ben eens op zoek gegaan en heb daarna ook nog een paar dagen Netflix gekeken (Forks over knives, The C word etc) en ben tot de conclusie gekomen dat vegan misschien best kan helpen voor mij om weer beter te worden.
Dus hierbij, doei ijsjes en slagroom![]()
![]()
![]()
Magrathea schreef:Azmay schreef:Ik kom me melden
Als kersverse veganist![]()
Een paar jaar geleden heb ik een jaar vegetarisch gegeten waar ik compleet 0 moeite mee had. Daarna vlees gaan eten omdat ik een tijd glutenvrij moest eten en het me te moeilijk werd maar ben steeds zieker geworden en wil nu opnieuw een oplossing zoeken in mijn dieet.
Ik ben eens op zoek gegaan en heb daarna ook nog een paar dagen Netflix gekeken (Forks over knives, The C word etc) en ben tot de conclusie gekomen dat vegan misschien best kan helpen voor mij om weer beter te worden.
Dus hierbij, doei ijsjes en slagroom![]()
![]()
![]()
Nee joh! Waterijsjes zijn volgens mij 99% van de tijd vegan, alsook alpro/rice dream / whatnot cuisine