Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 00:20

fleur_yen schreef:
Fijn Phor dat je nu al resultaat hebt :j

Vandaag, beetje raar dagje omdat ik lang op stal was (hoe toepasselijk, aan het wachten op een voedingsdeskundige voor m'n paard ;)) dus de lunch was heel laat
O: 40 gr havermout, 15 gr grutten, 10 gr rozijnen, 1 appel, 7 gr walnoot, 5 gr lijnzaad
T: appel
T2: handje cashewnoten
L: 1 plak roggebrood met pindakaas en een 'mug cake' met 20/25 gr havermout, 1 ei, 60 gr aardbeien, 5 gr pindakaas, cacaopoeder, klein handje gedroogde cranberries

Planning
T: waarschijnlijk nog een smoothie met verse sinaasappelsap, kiwi, appel en biet een hand veldsla, en een halve beker smoothie van m'n mams die over was (ik gok iets van sinaasappelsap, biogarde, havermout, aardbei, banaan
A1: spruitjes
A2: aardappels met spinazie (ga oppassen en eet dus daar, maar voor alvast wat extra groente eet ik hier vast wat spruiten mee)
T: 2 plakken roggebrood, 1 pinda + kaas, 1 geitenkaas, rode pesto en wat sla, paar happen van het restje pasta met room en tomaat van m'n zusje en een blokje 86% chocola
T2: bakje studentenhaver staat naast me, waar ik dus lekker van zit te snoepen (ik had echt nog trek en erg veel zin om te snaaien, dus dit gun ik mezelf wel even :) )

B: rustig bosritje en 2x 5 km ge-mountainbiked door het bos, komt waarschijnlijk nog 4 km fietsen bij
D: water, cappuccino, thee

Ik zit niet op kamers, maar ik kan me de voor en nadelen wel indenken inderdaad. Ik ben hier helemaal happy qua eten, ik kook vrij vaak zelf, en verder wordt er veel rekening hier gehouden met mijn eetpatroon en hoef ik gelukkig niet alles zelf te betalen :)

Horse die havermout-speltmuffin klinkt goed! Sowieso een lekker (en mooi) lijstje vandaag :j

Zit door de laatste T vrij hoog in kcal, maar dat vind ik niet zo erg, heb wel een ongezonde vreetbui kunnen voorkomen.

Kameleon vond je de havermout al beter te doen? :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:11

Ik haal ook gewoon nooit snoepgoed in huis. Maar het trekt mij ook niet zo. Heb nooit ontzettend gesnoept. Ik ben meer van de hartig. Een toastje met lekkers bij de borrel enz. Dat doe ik nog wel gewoon soms.

Ik herken het Tiggs. Tot voor kort woonde ik tegenover de supermarkt. Als je dan trek krijgt in iets loop je heel makkelijk even daarheen. :j

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:17

Ik ben dol op chocola en koekjes := en ijs en taartjes en en en :+ maarja dat wil niet zeggen dat ik het allemaal op ga eten. Hier bij mn ouders wordt ook niet zoveel in huis gehaald. En grappig genoeg als ik op mn werk sta (bakker) dan heb ik er niet zo'n behoefte aan. En zo nu en dan wordt er voor de klanten een cakeje oid aangesneden om te proeven en dan nemen we zelf vaak ook een stukje (je moet weten wat je je klanten voorzet), maar meer ook niet. Zou ook wat zijn als ik daar de hele dag stond te eten :')
Woon ik weer op mezelf straks dan weet ik ook dat ik het gewoon niet in mn mandje moet gooien in de supermarkt, want dan kan ik het ook niet opeten :+ Dat is toch echt de enige manier heb ik al gemerkt. Als ik namelijk iets lekkers koop dan moet het ook meteen helemaal op. Ik kan het dan niet een week laten liggen ofzo.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:22

@Bhriseis, ja die workout is echt helemaal top, kan er al me energie en stress ingooien en even helemaal losgaan *\o/*
Pizza <3
Lekker is dat he ChantalSmook, die energie van het sporten :D
Cristal1 misschien appelstroop of pindakaas?
Super mijyn! :)
Fleur_yen, als je zo een vreetbui voorkomt, dan is het toch super!
Hier is echt te veel lekkers in huis, koek snoep chips vaak chocola toastjes choco cruesli noem maar op! En ik werk bij een bakker zaterdag ochtend. Dus de disipline word vaak op de proef gesteld :=

Weet iemand het verschil tussen havermout en havervlokken?

O: 200 gram magere kwark met een klein banaantje en 4el muesli erdoor (tarwevlokken, havervlokken, rozijnen, amandelen, hazelnoten, walnoten)
Wow zit er helemaal prop vol van!

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:33

Vind havermout met amandelmelk nog steeds niet erg lekker, maar koud is het wel beter te doen dan warm. Vanochtend toch maar muesli met yoghurt als ontbijt gedaan. Misschien morgen weer havermout met amandelmelk proberen, maar ik denk niet dat ik nog een pak amandelmelk ga halen. Moet toch maar op zoek naar een alternatief voor een gezond en vullend ontbijt :)

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:34

O: 100 gr haver met melk
T: sinaasappel
L: vkbh ham/kaas, snee zuurdesembrood met pindakaas, yoghurt met noten en gedroogd fruit
T: banaan
A: zuurkool met een stukje magere worst
T: grote appel
B: 25 km fietsen, paardrijden

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:16

Lis: Cool, die workout! Is het een soort cardio-kickbox?

Mandy: Ai, dat vereist wel wat zelfdiscipline :D Havervlokken moet je langer koken dan havermout, maar ze bevatten meer gezonde stoffen, vereisen minder vloeistof én zijn lekkerder :Y) Ik doe ze met vloeistof op een vuurtje dat heel hoog staat, en van zodra het pruttelt een gemiddeld vuur. Goed roeren af en toe, en terwijl zet ik mijn thee etc. Na zo'n vijf minuutjes zet ik het vuur uit, en doe ik er nog wat koude vloeistof bij. Het is gaar als de brokjes zacht zijn en er een soort van sausje gevormd is :)

Goed opgelost Fleur; met die noten kan je lichaam heel wat aanvangen, met een zak chips oid niet.

Kameleon: Ik denk dat het heel erg toegankelijk is met (light) vanillesojamelk? Rijstmelk vind ik ook erg lekker; zo zoet zelfs dat ik er water bij doe.

Lekkere superfoods Karin!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 12:08

Dames wat kletsen jullie een boel! En wat eten jullie netjes :D

Kameleon, ik vond amandelmelk ook niet erg lekker (tenminste, mijn zelfgemaakte niet). Al eens rijstmelk geprobeerd? Dat vind ik wel heel lekker bij mijn havermout!

Nog een lijstje van gister:
O: havermout met rijstmelk, cacao en honing; gekookt ei
T: 2 mandarijnen
L: kidneybonen, tofu, halve zoete aardappel, halve avocado, cherrytomaatjes en lente-ui (jummie!)
T: banaan, havermout/pindakaaskoekje
A: nasi (eigenlijk gewoon zilvervliesrijst met roerbakgroenten) met tofu, satésaus en een eitje

B: 12 km fietsen, uur paardrijden

En vandaag:
O: havermout met rijstmelk, cacao en honing; appel
T: peer
L: kidneybonen, tofu, halve zoete aardappel, halve avocado, cherrytomaatjes en lente-ui
T: nieuwjaarsborrel op het werk, dus ik gok op hapjes en nootjes etc.
A: afhankelijk van hoe uitgebreid de nieuwjaarsborrel is, maar ik denk dat ik een bloemkoolsoepje maak

B: 8 km fietsen, Ripped level 1
Laatst bijgewerkt door Many op 09-01-14 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:11

Je lunch klinkt lekker!
Alles koud of de bonen en aardappel wel warm?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 12:15

De tofu en aardappel heb ik natuurlijk wel gebakken, maar ik eet het gewoon koud. Ik ben daar nooit zo moeilijk mee, koud smaakt het meeste me prima :))

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:19

Ga m onthouden!

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:18

Oeh, die ga ik ook onthouden! Klinkt inderdaad erg lekker.
Denken jullie dat vanille-sojamelk het 'probleem' oplost? Want ik zit een beetje met die slijmerige structuur die ik niet lekker vind. En ik weet niet zo goed of ik het nou moet kauwen of in één keer doorslikken, haha. Het is net lijm bij mij..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:25

Kook je de havermout? Zo ja dan kan je eens overnight oats proberen, dan zet je het alvast een nachtje in de week in de vloeistof. Dan heeft het een hele andere structuur die je misschien lekkerder vindt. Of varieer eens met de hoeveelheid melk die je toevoegt.

Vandaag:
O: Smoothie van 1 banaan, rode biet en sinaasappelsap
T: -
L: 2 meergranenboterhammen sojaboter, 1x gebakken ei, 1x hagelslag :9
T: Appeltje en ?
A: Volkorenspaghetti met verse tomatensaus, aubergine, wortel en paprika, misschien nog yoghurt als toetje
T: Stukje 70% pure chocola

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:42

Havervlokken zijn dan weer minder lijm-achtig qua structuur :)

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:49

O: Groene smoothie
T: -
L: 2 Italiaanse bollen met een grote kop kippensoep
T: Kellogy's reep + Redd Bull sugar free
A: Bloemkoolschotel
T: Yoghurt

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:55

O: groene smoothie (rucola, mango, avocado, cherry tomaat, blauwe bessen, goji's, chia, lijnzaad, cacao, honing, curcuma, kaneel)
T2: punt worteltaart (had collega gemaakt, heerlijk luchtig en zonder de gebruikelijke monchou laag)
L: 1 zb met avocado, ei, tomaat en pijnboompitten, 1 zb met hüttenkäse, rauwe ham en komkommer. Schaaltje rauwkost van gele paprika, bleekselderij, wortel en appel

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:59

O: 100 g havermout, 300 ml amandelmelk, lijnzaad, amandelschaafsel, water; groene thee, glas hazelnootmelk
B: 55 min. Blogilates kont-workout %)
T: 15 g Whey Perfection banaan met water
B: Paarden verzorgen
L: 1 pittabroodje met 50 g gegrilde feta, cottage cheese met knoflook, 1/3e appel, tomaat; 2 kleine sneetjes volkorenbrood met hummus, salade van 10 cherrytomaten, 100 g sperzieboontjes en olijven met balsamico en azijn
T: Peer, groene thee
A: Bloemkool met wat kaassaus, schep aardappelpuree, pompoenburger
B: Paarden verzorgen
T: 150 g magere kwark + lijnzaad + 50 g magere aardbeienyoghurt

Ik dacht dat dit een net lijstje was, maar toch staan Selenium, vit. A, D, E, B6, nicotinezuur niet in het groen -O- Iemand tips? Al die dingen zouden uit boter en graanproducten komen, maar ik zie niks waar ik boter op kan smeren... Ik weet niet goed wat ik zou kunnen wijzigen zonder mijn kh en vetten in de hoogte te doen schieten.
Ongeveer 1900 kcal, 105 g eiwit.

robbedoes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:04

O: 40 g havermout, 230 ml amandelmelk, 133 g appel, 7 g chia, kaneel
T: havermout muffin
L: 1 meergranenboterham met appelstroop, 1 vk cracker met pindakaas, 1 vk cracker met 20+ smeerkaas, 1 kiwi gold
T: havermout muffin
A: ?
T: magere yoghurt met fruit
D: water, thee, 1 glaasje optimel puur

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:16

O: havermout met yoghurt, lijnzaad, kaneel en kleine banaan
L: 4 vk crackers, waarvan 1 met pindakaas en de rest met appelstroop. Peer
T: Kiwi, peer
A: Geen idee wat dit wordt, ik moet namelijk om vier uur werken bij een diner dus of ik tijd heb om te eten weet ik niet.

D: Water en groene thee, vanavond rode wijn en wat drankjes in de kroeg
B: 60 min fietsen, aantal uur in de horeca werken, vanavond stappen dus nog veel dansen

Moeilijk dagje vandaag vooral met het werken.
Misschien dat ik voor het werk nog een extra cracker pak want weet niet echt goed hoe ik dit oplossen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:25

Nog steeds last van jetlag en dat maakt het niet makkelijk om minder te eten. Gisteravond door het niet kunnen slapen weer honger gekregen en wat gezonds gepakt :)

phormicola schreef:
Planning:

O: 400ml magere yoghurt, 40gr havermout, 15gr whey, 10ml walnootolie, 1 kleine banaan, kaneel en zoetstof
B: 12km fietsen, 2.5u lesgeven
T: 2 kleine bananen
L: 4 meergranen boterhammen, 25gr 20+ smeerkaas, 25gr magere paté, 20gr roomboter, 1 gele paprika
B: 12km fietsen
T: 3 gevulde eitjes (15gr mayo, 15gr ketchup)
A: 200gr krieltjes, 150gr gepocheerde kipfilet, 2 paprika's rood en groen, 1 ui, 20gr roomboter, kruiden
T: 1 kleine banaan, 200gr worteltjes

2350cal

Vandaag weer een poging tot minder eten. Als ik vanavond gewoon kan slapen moet dat goed komen, angezien ik net pas weer m'n bed uit ben gekomen :+

Planning:

O: 250ml magere melk, 60gr havermout, 1 kleine banaan, 15gr lijnzaad, 10ml walnootolie, 20gr whey
B: 12km fietsen, 3u lesgeven
L: 1 banaan, 1 appel, 100gr meergranenbrood, 50gr Linera paté, 10gr roomboter, komkommer
B: 12km fietsen
A: 150gr gepocheerde kipfilet, 70gr linzen, 1 blik gepelde tomaten, 1 ui, 200gr snijbonen, 20gr roomboter, kruiden

1918kcal

Heb je al een sixpack, Bhris?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:24

Nee Phor ;( Kijk, nu ben ik verdrietig ;)

Ik heb in de maand december veel troep gegeten, ik ontdekte oa baklava :') Na de feestdagen leek ik een wandelende ballon, en ik heb eigenlijk niet meer op de weegschaal gestaan. Ik ben nu een een week zo gezond mogelijk aan het eten en doe de januari Blogilates-kalender. Dat bevalt me héél goed en het geeft me ook elke dag een schop onder de kont om netjes te eten. Ik zie wel al meer lijnen, maar er zit nog steeds een laagje vet over. Het is dus een goed verstopte sixpack :Y)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:29

O; Pannekoekjes met 1 ei, 1 banaan, schepje honing, soya melk en een klein beetje bloem. Eroverheen kaneel, rozijntjes, wat paranootjes en aardbeien.
L; Twee volkorenbroodjes met hummus, avocado, scrambled egg, tomaat en wat peper.
T; Twee rijstwafeltjes met hagelslag
A; Prutje met gehakt, bruine bonen, bleekselderij, tomaat, prei, paprika, spekjes
En ik maak er wat broccoli bij
T; 1 sinaasappel en wat worteltjes

Dat is het plan.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:48

Horse, nee kwam niet uit met sporten vandaar een beetje een vreemde structuur :P Vandaag weer trouwens haha.

Hier ligt ook het hele huis vol slechte ongezonde maar veel te lekkere dingen. Probeer het in normale weken gewoon tot max 1 dag per week ongezond te houden want alhoewel ik het heerlijk vind voel ik me gewoon niet goed bij veel ongezond eten. Soms wel moeilijk, zoals net toen ik een kauwgompje pakte en tegen heerlijke chocoladekoekjes en ongeveer 20 andere ongezonde dingen aankeek :P

Ja was een leuke workout Bhri, een combi tussen intensitytraining, boksen & trapcombinaties. Dus leuk :D
Mij lijkt je lijstje ook netjes Bhri? Elke dag alle vitamines in het groen lijkt me ook moeilijk. Is het niet ook weer over een bepaalde periode? Bijvoorbeeld de ene dag zit je hoog in vitA en de andere dag iets minder waardoor je uiteindelijk toch een goede balans hebt. (verzin ik nu ook ter plekke hoor :P )

Tot nu toe:
O: 90 gram havermout, 7.5 gram lijnzaad, 7.5 gram haverzemelen, 200 ml ongezoete sojamelk & 183 gram appel met kaneel
L: 212 gram gekookte aardappelen, 115 gram varkensschnitzel, 5 ml olie, 150 gram gele paprika, 85 gram champignons, 81 gram courgette, Italiaanse kruiden
T: 125 gram magere yoghurt, 100 gram magere kwark, 1vk beschuit & 25 gram zelfgemaakte muesli
Planning vanavond na de bootcamp:
T: 28 gram whey, 1 sinaasappel
Daarmee op 1426 dus nog wat laag, dus als ik thuis moet daar nog wat bij.
D: 1xkoffie, veel water en thee
B: 25 min fietsen, ochtend stal (waarvan 1.5 uur rijden sprongetje en buitenrit), bootcamp

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:48

O- creusli met melk
L- 250g magere yoghurt
T- appel, droge boterham
A- 3 sneeën brood met een beetje smeerkaas

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:23

Hmm ja daar heb je natuurlijk wel een punt. Ik heb het moeilijk met de B-vitamines, maar ze staan ook vaak allemaal in het groen.
Klinkt idd als een heel leuke sportsessie! Lekker pittig!