Idd leren eten.. ik was er gelukkig snel aan gewend..
Heb nu havermout met geplette lijnzaad, zonnebloempitten, chia zaadjes en honing. Weer even wennen wat heb dit keer de havermout met water gekookt ipv koud in de yoghurt. Maar opzich is het wel lekker. En zo te voelen ook goed vullend.
Ik vind havermout eigenlijk nog steeds alleen maar lekke met bruine suiker en kaneel niet echt goed misschien, maar zo eet ik iig havermout denk ik dan maar. Een boterham met hagelslag zal niet gezonder zijn.
Vanmorgen heb ik het weer in de groene shake gegooid, dat bevalt eigenlijk nog steeds het beste!
Ik eet het op het moment met een theelepel cacao en een halve eetlepel honing, bevalt erg goed. S'avonds zet ik ongeveer 50gr aangelengd met ongezoete sojamelk in de koelkast zodat ik s'ochtends lekker overnight oats heb en dan voeg ik pas de cacao + honing er aan toe.
De kok in kwestie kookt volgens De Voedselzandloper, nadat hij zelf is gaan leven volgens de principes. Hij noemde het op tv een soort van crème brûlée van havermout en het zag er erg lekker uit.
Dani_
Geplaatst: 24-04-14 16:23
Miriam91 schreef:
citroenrasp van Dr. Oetker
Kun je dat ook al kant en klaar kopen tegenwoordig? Ze verzinnen toch wat...
Ik had vanmorgen mijn havermout/spinazie/banaan shake een keer niet met water, maar met amandelmelk aangemaakt. Dat was erg lekker! Gewoon een lekkere, stevige bananenmilkshake
Misschien moeten jullie het eerst eens zonder gekke toevoegingen eten Ik vond het echt niet heel erg lekker, maar vond het voorheen ronduit smerig als ik er iets doorheen deed. Nu eet ik de laatste tijd koude geweekte havermout met banaan, of appel, kaneel, rozijntjes enz.. enz.. en ik vind het voor het eerst heerlijk! Terwijl ik dat eerst dus echt heel erg vies vond. Mijn buik is er trouwens wel weer minder blij mee wanneer ik er zoveel doorheen doe en dat was de reden dat ik havermout ben gaan eten. Volgende week ga ik weer een week lang simpele havermout met water eten en kijken of mijn buik dan inderdaad rustiger is.
Sonja_vR
Geplaatst: 24-04-14 22:24
mijn favo is nog steeds met een banaan en een appel in stukjes er door en een flinke snuf kaneel gekookt in vanille rijstmelk die verder niet gezoet is en momenteel dus ook niet te verkrijgen omdat de AH vond dat de naturel rijstmelk er in de organic en reguliere versie moest zijn in de schappen.... baal er nog steeds gruwelijk van want de Appie was de enige winkel die het verkocht hier in de buurt,
Mijn huisgenoot wilde patat bestellen als midnightsnack, maar we hebben samen havermoutpannekoeken gebakken, wat voor hem nieuw was (en niet iets wat ie zelf zou verzinnen ook). Hij was heel positief en gaat het vaker eten. Grappig!
Goed bezig! Havermout pannenkoeken zijn echt super lekker
crystal1
Geplaatst: 03-06-14 19:26
Sinds kort ben ik ook havermout gaan eten als ontbijt. Ik vind het nog niet heerlijk, maar het gaat steeds beter.
Weet iemand een goed recept voor havermout pannenkoeken? Ik heb speltmeel , sojamelk, en havermout. Het liefst geen eieren er door heen. Het is nogal zoeken naar de juiste verhoudingen.
Het werkt ook zonder ei. Ik doe de verhoudingen op het zicht, dus gewoon even kijken hoe dik het beslag wordt, en indien nodig nog wat melk erbij. Houd er rekening mee dat als je het beslag bewaard het dikker wordt omdat de havermout de melk opzuigt en het dan uitzet. Lekker met wat peper, zout en kaneel, evt nog pitjes en honing, fruit, enz. Of hartig en dan met wat bieslook, rozemarijn en kaas.
Gebruik je fantasie.
Knakker
Geplaatst: 04-06-14 08:20
ik blijf nog steeds bij mijn havermout, gekookt met melk, rozijnen en chiazaad, met als smaakmaker pindakaas of speculoos, kan ik de hele ochtend op door
Wauw is het mogelijk een shake te maken met havermout? Wordt het dan niet heel dik?
Remember
Geplaatst: 04-06-14 11:30
Ik maak elke ochtend een shake ! 250g magere (aardbeien) kwark, havermout (40-50 gram, op gevoel), paar eetlepels lijnzaad, een banaan, handje bosvruchten uit de diepvries, scheutje water (of sap) erbij en staafmixer erdoor . Je moet even wat gevoel krijgen voor de verhoudingen en hoe dik of drinkbaar je het wilt, als je het nog wat zoeter wil kun je ook bijv. scheutje limonadesiroop erdoor doen. Als ik het mee wil nemen maak ik het ietsje vloeibaarder omdat het wel een beetje indikt als je het wat langer laat staan, maar blijft prima een tijd drinkbaar hoor!
Ik ontbijt altijd met een banaan, peer en aardbeien die ik in de blender gooi. Daarbij doe ik 5 eetlepels havermout en nog wat andere dingen zoals hennepzaad, lijnzaad enzo. Vind ik zelf ook erg lekker :p
JustLizz
Geplaatst: 04-06-14 22:45
Ik ontbijt sinds een week of 2 ook met havermout. Tot nu toe heel simpel met melk koken en als t klaar is een klein schepje suiker en eten maar.
Ik lees hier veel over fruit toevoegen enzo. Ik vind zelf de fruitmelk van campina ook erg lekker (banaan en aardbei). Zou je de havermout ook daarmee kunnen koken? Dan zit er al meteen een smaakje aan?