Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
niet echt goed misschien, maar zo eet ik iig havermout denk ik dan maar. Een boterham met hagelslag zal niet gezonder zijn.

Ik vond het echt niet heel erg lekker, maar vond het voorheen ronduit smerig als ik er iets doorheen deed. Nu eet ik de laatste tijd koude geweekte havermout met banaan, of appel, kaneel, rozijntjes enz.. enz.. en ik vind het voor het eerst heerlijk! Terwijl ik dat eerst dus echt heel erg vies vond. Mijn buik is er trouwens wel weer minder blij mee wanneer ik er zoveel doorheen doe
en dat was de reden dat ik havermout ben gaan eten. Volgende week ga ik weer een week lang simpele havermout met water eten en kijken of mijn buik dan inderdaad rustiger is.
! 250g magere (aardbeien) kwark, havermout (40-50 gram, op gevoel), paar eetlepels lijnzaad, een banaan, handje bosvruchten uit de diepvries, scheutje water (of sap) erbij en staafmixer erdoor
. Je moet even wat gevoel krijgen voor de verhoudingen en hoe dik of drinkbaar je het wilt, als je het nog wat zoeter wil kun je ook bijv. scheutje limonadesiroop erdoor doen. Als ik het mee wil nemen maak ik het ietsje vloeibaarder omdat het wel een beetje indikt als je het wat langer laat staan, maar blijft prima een tijd drinkbaar hoor!