Gezond(er) eten deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Gezond(er) eten deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:15

Sterkte!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:22

Bedankt. Het is ook wat, twee rouwprocessen tegelijkertijd zijn meer dan genoeg zou je denken. In een derde heb ik, en mijn schoonfamilie, absoluut geen zin in. :n
Ik hoop dus echt dat ze weinig pijn heeft en nog beter, ik hoop toch dat het met een sisser afloopt. :(:)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 15:31

Pffff je vraagt je af hoeveel ellende een mens kan dragen... Ik hoop met je mee hoor meid :(:)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:12

Sterkte Magda!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:34

Bedankt. :+: afwachten maar...

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:53

Sterkte Magda!

Ik ben net langs de huisarts geweest en morgen kan ik langskomen om bloed te laten prikken en dan doen ze een algemeen bloedonderzoek. Aangezien ze geen speciale HB meting met vingerprikje hebben. Ben benieuwd wat eruit gaat komen, zal je zien dat er niks aan de hand is. :P

Heb gisteren een galiameloen gekocht en me hele kamer ruikt ernaar, zo verleidelijk om dat ding in 1 keer op te eten. :P

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:36

Ik heb eigenlijk een rare vraag :o maar merken jullie dat jullie sinds jullie gezonder eten minder een grote boodschap hebben?(Stoelgang haha) Sowieso heb ik nooit moeite gehad met naar het toilet gaan. Maar het valt me op dat nu ik een poos gezonder eet en alleen eet wat ik echt nodig heb en meer sport ik veel minder vaak naar het toilet moet voor de grote boodschap. Verder ook geen last van mijn buik, dus het is niet dat ik verstop ofzo :') . ik dacht misschien omdat het grotendeels opgenomen word/gebruikt word dat ik daardoor ook minder vaak hoef?

Loose wat een geld zeg voor zo'n zakje! Ik heb van de week ook eens gekeken naar al die dingetjes die jullie eten door bv yogurt enzo om te kijken om wat te proberen, maar ik moet zeggen dat ik het eigenlijk me niet zo goed kan veroorloven. Mijn boodschappen zijn al wat duurder geworden sinds ik meer vers groente/fruit eet en moet toch wat op de centen letten. Dus ik blijf gewoon lekker bij mijn eetpatroon wat ik nu heb.

Mara dat ruikt lekker he, geniet er van! :) Hoe was het bij de huisarts? Viel het prikken mee?

Magda90 sterkte..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:38

Ik at voorheen veel te weinig (1200-1400 kcal) en ging misschien om de drie dagen naar toilet. Sinds ik veel meer en gezond eet (1800-...?) ga ik zeker twee keer per dag :o Misschien moet ik er bij zeggen dat ik wel veel fruit eet, en na mijn havermout moet ik bijna naar het wc rennen :=

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:24

Ik heb juist een hele regelmatige stoelgang gekregen sinds ik gezonder en regelmatiger leef. Zo moet ik altijd als ik s´ochtends wakker wordt eerst naar de wc alleen om te plassen. Daarna ga ik rustig ontbijten en na het ontbijt de grote boodschap. Soms om de dag de grote boodschap maar eigenlijk altijd wel heel regelmatig. Wat ik wel fijn vind, mijn leefritme is ook veel beter geworden. Rond een uur of 11-12 slapen en 9:15 wakker, heerlijk. :)

Bloedprikken ging goed, ondanks dat mijn aderen nooit echt te vinden zijn, er zijn 2 buisjes afgenomen en er wordt echt op heel veel getest. Heb even vlug gekeken op het papier en o.a. bloedarmoede ijzerwaarde, b12, foliumzuur en nog veeeel meer. Maandag de uitslag dus ben benieuwd. Denk wel dat ik graag het papier van de uitslag zou willen zien, heb nog al eens gehoord dat sommigen artsen een vitamine B12 tekort nog niet heel serieus nemen.

Net een karaf water met wat schijfjes citroen in de koelkast gezet, het is veel te warm. :P

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:53

Bedankt ChantalSmook. :)

Hopelijk valt de uitslag mee Mara en is het probleem snel verholpen.

Heb vandaag bij de groenteboer wilde abrikozen gehaald, dat bakje is nu niet meer veilig bij mij. :')
En dan toch gisteren weer die verleiding gehad met koekjes en er aan toegegeven... discipline heet zoiets. :=

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:22

Serieus juist 2 keer per dag? Je bent dan inderdaad ook wel meer gaan eten. Ik weet niet, ik hoef niet zo heel vaak. Eet elke ochtend havermout en veel groente en min. 2 st. fruit per dag. Naja zolang ik nergens last van heb zal het wel goed zijn.

Mara ik zou het inderdaad gewoon vragen of je het formulier mag inzien. Ook al is een b12 tekort volgens artsen niet zo erg, als je het weet en je kunt kijken of je dat op kunt krikken is het een kleine moeite toch :) .

Magda, wilde abrikozen. Heb je ze al gegeten? Smaken ze veel lekkerder?
Discipline is lastig soms he. Gister was ik op tv een film aan het kijken, normaal neem ik ze op en spoel ik door, nu dus verplicht reclame gegekeken. Als je ziet hoeveel lekkere dingen daarin voorkomen zoals soort chocola/koek.. zucht.. En ook een programma waarin ze als ontbijt cake, warme wafels met slagroom/kersen.

Vanochtend zelf havermoutpannekoeken gemaakt. Dat was dan wel ook erg lekker. Beviel goed. Weet niet of het door de bakboter/Jam die ik gebruikt hebt erbij het heel ongezond weer maakt, maargoed vast een gezonder alternatief dan alle lekkere dingen die ik gister als ontbijt op tv zag :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:28

Ik weet niet op hoeveel kcal je zit, maar je lijkt in je lijstjes minder te eten dan ik? Wil je beter naar toilet kunnen gaan dat helpt lijnzaad erg goed. Ik doe standaard een el in mijn havermout en in yoghurt eigenlijk ook. Ik vind het zo lekker :o

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:40

Lijnzaad, waar smaakt dat naar en gewoon bij de AH te halen? Zou zemelen ook een idee zijn dan? Dat heb ik nog in huis. Stond me iets van bij dat dat ook hielp.
Ligt er een beetje aan, vandaag pas laat uit bed omdat ik late dienst heb, dus dan is O/L redelijk snel op elkaar. Ik probeer wel mijn lijstjes in te vullen qua kcal. Laatste keer zat ik redelijk netjes (rond 1980?)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:49

Lijnzaad smaakt nergens naar. Helpt inderdaad goed voor ontlastig. Ik gebruik het ook dagelijks, ivm mijn ijzertabletten die de boel ook graag willen laten verstoppen.
Zelf koop ik het altijd bij 'De Tuinen'. Neem wel de gebroken lijnzaad.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:52

Hier hebben ze gebroken lijnzaad bij de natuurproducten en diabetes-producten staan in de supermarkt. Het geeft zo'n beetje extra crunch en yoghurt en havermout, en zou voor 101 dingen goed zijn. Zemelen lijken mij ook goed (maar daar weet ik verder niets van). Haverzemelen (ook gewoon bij de AH te koop) hebben ook veel vezels en zijn erg gezond.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:59

Thanks, ik zal eens mijn zemelen weer gaan gebruiken in de yogurt. Gaan die ook nog 's op. Als dat niet gaat helpen zal ik eens kijken voor lijnzaad :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:10

Graag gedaan :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:14

Ze smaken uitstekend! Had er 4 mee naar school en ze zijn allemaal al op. -O-

Die vele reclames maken het niet makkelijker nee. Maar... Discipline. :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:35

Ik ga ook twee keer per dag, of meer, naar de wc.
Als ik troep eet ga ik maar 1x en is m'n ontlasting compacter. Echt een heel groot verschil :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:18

Jep dat heb ik ook :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:43

Wanneer ik minder gezond eet (gisteren bijv patat gegeten) merk ik dat ik acuut meer vocht vast houd.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:09

Check :P

Dan kom ik standaard bij de dag erna, zelfs al at ik ongezond maar weinig qua kcal. Ga ik dan netjes eten en veel thee drinken, is het de dag erna alweer weg. Dus weeg ik niet meer na vreetdagen :Y)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:07

Ik heb juist wel als ik teveel slecht eet dat ik dunne ontlasting heb. Dat merk ik juist wel goed. Grappig dat dat bij iedereen zoveel anders werkt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:21

Ik val tegenwoordig juist af als ik slechte dingen eet :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:23

Dat is dan toch wel verleidelijk Phor :')

Trouwens: ik las vandaag een artikel dat sojaproducten prima in een gezond eetpatroon passen (met mate natuurlijk), en dat de slechte effecten helemaal nog niet bewezen zijn. Diegenen die zouden ontdekt hebben dat soja slecht is voor de hormoonhuishouding en zelfs kankerverwekkend zouden kunnen zijn, zouden er baat bij gehad hebben om de sojamarkt te boycotten. Iemand een idee of dit klopt? Ik voel me namelijk meer en meer schuldig omtrent mijn dagelijks glas sojamelk, maar het is zo lekker -O-