Gezond(er) eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:29

Ik werk als ambulant hulpverlener met tienermoeders met een verstandelijke beperking en jongeren met een (licht) verstandelijke beperking en bijkomende gedragsproblemen en psychische problemen. Daarnaast draai ik ook mee in de gezinsbegeleiding; normale gezinnen met kinderen met autisme bijv. Voornamelijk begeleid zelfstandig wonen. Daarnaast volg ik een Master studie orthopedagogiek. :)

Paarden heb ik nooit eigen van gehad jammer genoeg, ik heb wel altijd verzorg/bijgereden en op de manege gereden. Hier ben ik in december mee gestopt omdat ik niets meer leerde en het te duur werd. Ik ga af en toe buitenritten of strandritten maken, moet er nog wel van komen en mis het wel heel erg.
Laatst bijgewerkt door Eydis op 26-03-12 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:31

Ik studeer psychologie (ben 2ejaars, studeerde eerst hbo lerarenopleiding NL) en werk op een woongroep voor mensen met een licht-verstandelijke beperking en gedragsproblematiek. En ik heb dus een shirepukkie die later voor de wagen mag en onder het zadel :D Die gaat lekker puur voor de recreatie dienen! Al lijkt het me wel leuk om 'iets' met hem te starten :) Ik ben ook heel erg geïnteresseerd in academische rijkunst, ook in natural horsemanship trouwens, maar onder het zadel vind ik buitenritten vooral ook heel tof :D

Eydis: wat leuk, wij werken dan met dezelfde doelgroep! Behalve dan het zelfstandige stukje :')
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 26-03-12 20:34, in het totaal 2 keer bewerkt

MaartPaard

Re: Gezond(er) eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:32

Haha is het ook vogeltje! Academisch ben ik echt een fan van, alleen de uitvoering van de meesten niet.. Maar het principe werken vanuit de achterhand, en dat zonder hulpteugels of andere poespas ben ik zeker voor! Mijn pony is met zijn ongelofelijk moeilijke lijf toch best ergens gekomen :)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:35

Precies, ik sta er hetzelfde in als jij, zo te horen :) Ik vind het jammer dat die premiumclub van Marijke de Jong zo duur is.. Lijkt me wel leuk om op den duur lid van te worden als Janus ouder is! Maar 90 euro in de maand voor een forum gaat wat ver :+

Wij worden nog HK zo!

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:36

Leuk om te lezen wat jullie in het dagelijks leven doen :j
Vogeltje en Eydis, interessant werk :j

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:38

VogeltjeM schreef:
Wij worden nog HK zo!

:)) Gezellig!

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:41

Oh leuk eindelijk een voorstelrondje!

Ik studeer ook psychologie, het tweede jaar nu. Heb hiervoor een jaartje biomedische wetenschappen gestudeerd aan de RUG. Naast paarden vind ik voeding heel interessant (wat een verrassing) en sport ik vrij veel. Ook mag ik graag leuke dingen doen met vriend/vrienden en klus ik soms wat bij als fotograaf (met name paarden)

Ik ben zelf in het trotse bezit van een Arabisch volbloedhengst genaamd Kalief.. die doorgaans als Henk door het leven gaat. Met hem rijd ik western...voor foto's klik op de link in m'n onderschrift.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:42

Vind ik ook heel interessant! En grappig dat onze eigen voeding en de soort van alternatieve tak van sport ergens een verband heeft met elkaar.

Vogeltje, die Marijke is echt een commercieel w*f hoor.. Mijn instructrice/stalgenootje deed de opleiding bij haar, nou echt niet leuk!! Alles via internet, en duur!!! Dus zou gewoon lekker les nemen van een goed iemand! Zou je in ieder geval niet op laten lichten door dat premium programma. Waar kom je vandaan?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:53

leuk om te lezen allemaal en veel raakvlakken! Ik heb SPH gedaan en later nog gedragstherapeutisch medewerker. Wer nu in de kinder en jeugdpsychiatrie als ouderbegeleider. Maar doe ook individuele (psycho)educatie aan kids en doe deelonderzoeken voor diagnostiek. Hiervoor gewerkt als sociotherapeut, gezinsvoogd en preventiemedewerker in de verslavingszorg. Ben me nu aan het orienteren op vooropleiding systeemtherapeut.

Heb verder een bijna 4 jarige aes ruin. Zelf ingereden waar ik einde zoner mee hoop te starten zowel dressuur als spring

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:55

Mijn eten staat nu op, heb uiteindelijk 2 paprika's genomen ipv van een paprika en courgette.

Zal ik me ook even voorstellen. :D Ik heb geen paarden meer, doe er ook niks meer mee. Ik studeer nu Italiaanse taal en cultuur. Hiervoor deed ik iets anders waarbij ik Italiaans als keuzevak had, maar ben helemaal Italiaans gaan doen omdat ik het leuker vond.
Veel mensen trouwens die iets psychologieachtigs studeren. :))

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:00

Colway, wat is een aes ruin?

Loose, Italiaans, leuk!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:06

Wat leuk om wat meer over julie te lezen! Ik ben communicatieadviseur bij een ministerie en moeder van Julia van 4.
Ik heb een KWPN merrie waar ik M1 mee ga starten (ooit), maar die ik nu eerst probeer voor langere tijd heel te houden. Toen ik Zaar kocht, was ze extreem scheef en binnen een maand sloeg haar lijf volledig vast. Ik heb er veel artsen en therapeuten bij gehad en ben nu sinds september bezig met een chiropractor die helemaal tot de kern van het probleem is gekomen. Gevolg van het losmaken van haar SI-gewricht en bekken is helaas dat het bij de minste bok weer verkeerd schiet en ik met een stakend paard zit. Ik moet haar nu dus eerst heel sterk zien te maken en ga dat doen dmv grondwerk op de academische manier. Ik heb morgen mijn eerste les van Susanne Buijsse.

Ik heb vanavond die Japanse pizza gemaakt van Amber Albarda, in 1 woord: JAK! Wat een smeerboel zeg, ik heb het weg gegooid en 2 boterhammen met huttenkase en een plakje cervelaat gegeten. Ach, best lekker.

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:08

Mrijn, o jee, is die Japanse pizza vies? Ik had hem juist op het programma staan voor van de week :=
Wat naar trouwens dat je paardje zo aan het tobben is met haar lijf :(:)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:19

Ik houd niet van prei dus ik had al niet veel hoop :o Soms kunnen dit soort recepten onverwachts lekkers uitpakken, maar dat geldt wat mij betreft niet voor dit recept. Ik had van het wekeend de Italiaanse broodsoep uit het boek gemaakt en die vond ik ook al niet heel lekker. Misschien heeft Amber wel een heel andere smaak dan ik ;)

Zaartje heeft echt een zielig lijf! Als de boel op zijn plek zit, is het zo'n fijn paard, maar zodra ze en pijntje voelt, verandert ze in een zure, boze merrie. Terecht ook hoor, dat paard heeft zo lang met pijn gelopen en nu ze weet wat het is pijnvrij te zijn, bijt ze van zich af zodra ze iets voelt. Volgens de chiropractor komt dat vaker voor. Eigenlijk had ik haar echt voor de sport, maar ik heb besloten vooral van haar te genieten en niet te veel wensen of eisen te hebben. Ze heeft het verdient.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:22

VogeltjeM schreef:
Ohh I love vis! Vooral verse zalm in aluminiumfolie uit de oven, met peper, zout, citroensap, dille en een bosuitje <3

Grappig dat jullie mijn avondeten overnemen :D bij mij worden het toch gevulde paprika's (verder hetzelfde recept), in de winkel hadden ze geen vleestomaten >;)

Ik hoop de vleestomaten morgen op de markt te kunnen scoren. Anders wordt het ook hier gevulde paprika
Vanavond ook echt heerlijk gegeten. De spinaziestamp uit de allerhande met een tartaartje en champignons. Wel jammer dat ik het gehaast moest opeten. Heb nog een restje in de vriezer gedaan, dus de volgende keer wat meer van genieten

De presentatie stelde weinig voor, we mochten zelfs op onze plek blijven zitten. Ach ja toch weer een kleine ervaring rijker :P

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:24

Nien1984 schreef:
Goedenavond dames!

Ik lees al een tijdje met jullie mee en wil me dan toch graag melden als dat goed is. Vanmiddag gezonde inkopen gedaan met zakjes chiazaad, noten, groenten en nog meer gezonde dingen.

Ben meteen begonnen met 2 eetlepels gewelde chiazaad... vond het niet zo'n succes om eerlijk te zijn, als ik eraan terug denk wordt ik meteen weer misselijk. Ik wilde daarom vragen of ik ze ook ongeweld dus gewoon droog door de yoghurt kan doen 's ochtends? Wil het wel proberen vol te houden namelijk.

Als jullie nog iets van me willen weten dan vraag maar raak :D

Zelf doe ik de chiazaadjes wel altijd droog door de yoghurt/kwark. Daar wellen ze ook wel iets, maar dat stelt niks voor.
Gewoon goed water erbij drinken denk ik dan, dan wellen ze in mijn maag wel :+

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:25

Ik ben Marie, momenteel in between jobs.
Geen eigen paard meer, wel jaren lang een eigenpaard gehad (zie paard profiel)
ik heb sbrm gestudeerd en ben een beetje handig met de naaimachine, wat ik dus ook zo nu en dan een dagje achter zit.
Woon samen met vriendlief en onze 2 huisdieren (smokey, zijn grijze roodstaart papegaai en billy mijn half blinde valk parkietje)

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:26

Mrijn, het recept van Amber voor de pasta die ik gister maakte vond ik wel heeeeeel erg lekker. Misschien is dat wel iets wat je lust? Staat op haar site, pasta met spinazie en tomatenpesto. Ik, en zelfs mijn vriendje, vond het erg lekker.
Wat naar voor haar dat ze zo lang met pijn heeft gelopen. Op zich wel goed dat ze het nu zo duidelijk aangeeft als er iets is, in plaats van zichzelf helemaal stuk te lopen.

Phylos, ik zou dat een hele opluchting vinden, hoe je presentatie ging :) Maar misschien vind jij presenteren niet zo doodeng als ik :')
Die spinaziestamp leek me ook lekker inderdaad :9

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:30

Ik kan me aansluiten bij colway, vogeltje en Eydis. (jullie werk spreekt mij erg aan) en ik studeer nu pedagogische wetenschappen (richting orthopedagogiek) en ben 2e jaars. Verder werk ik als TMO juf op een basisschool bij de kleuters en thuisthuis in een bejaardentehuis.
Thuisthuis heb ik een eigen paard waarmee ik M2 mee rijd, maar momenteel staat dat op een laag pitje door de studie etc.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:36

Moderatoropmerking:
Vraagje: jullie gaan zodanig off-topic dat dit topic naar de HK zou moeten, heeft dat de voorkeur?
Zo niet, dan gaat dit dicht wegens 100+ pagina's en mag er een deel 2 geopend worden mits dit on topic blijft.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:37

Ik ben lesgeefmens :)

Ik zat echt heel erg vol van de fondue, maar het was waanzinnig lekker. Het wijntje was ook wel errug lekker :o Afijn, m'n lichaam schreeuwt om gezond voedsel, dus ben blij dat deze rare dagen weer voorbij zijn.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:39

Ibbel schreef:
Vraagje: jullie gaan zodanig off-topic dat dit topic naar de HK zou moeten, heeft dat de voorkeur?
Zo niet, dan gaat dit dicht wegens 100+ pagina's en mag en een deel 2 geopend worden mits dit on topic blijft.

Wat willen wij? Het maakt mij niet uit maar ik vind een beetje ontopic blijven wel fijn. Dus gewoon deel 2 openen, denk ik?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:40

Lijkt mij ook ja, misschien kunnen we een hk topic openen, als de behoefte er is?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:42

Ik vind een hk ook prima als ljjn maar wel bij gezond eten bljjft...alleen een hk is minder toegankelijk voor nieuwe bokkers en meelezers dus wat dat betreft is deel 2 handig....btw we gaan pas nu dven offtopic...meer dan 100 blz bijna alleen maar ontopic gekletst...dus wat mij betreft overbodige opmerking

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:51

Niet zo overbodig lijkt me - jullie gingen nu off topic op een moment dat het topic ook naar de HK zou kunnen, omdat het hier op dit moment op VT al een poosje "overtijd" was. Dus dan is de vraag toch logisch?