[HK]Door rustig en gezond verdwijnt de dikke kont, B.O.D. #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xingridx

Re: [HK]Door rustig en gezond verdwijnt de dikke kont, B.O.D. #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:47

Ik ben toch al een hele kilo kwijt (na er eerst 5 bijgekregen te hebben ofzo := )
Ik wil eerst weer terug naar onder de 100, want 3 cijfers vind ik gewoons chandalig teveel :=

Maar nu met meer sporten en toch wta meer letten op wat en hoeveel ik eet komt dat vanzelf wel goed :)

Ffortuna, ik vind je dag enorm mager :oo

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:50

Ik ben niet zo gek op fruit. dus vind het van mezelf al een prestatie dat ik voor vandaag eenmaal de koekjes ga vervangen door een sinaasappel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:52

Ingrid, dat komt door het ontbijt denk ik, da's niet zo ruim... Heb je nog tips om iets gezonds erbij te eten? (Ik werk van lunchtijd tot ong. 19 uur, geef huiswerkbegeleiding, en dan eet ik niet zoveel.)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:56

O: banaan
Vervang je ontbijt door iets van yoghurt met muesli, of 2 bruine boterhammen met mager beleg (ook al heb je ‘s morgens weinig trek, moet je gewoon opbouwen!)
t: appel, 2 vijgen
L: 2 boterhammen met halvarine en rosbief, glas sojamelk
Probeer minimaal 1, liefst nog 2 boterhammen erbij te gaan eten (wederom gewoon opbouwen)
t: 2 evergreens
Vervang 1 evergreen door fruit of crackers oid…evergreens zijn namelijk wel leuk, en redelijk verantwoord, maar ook weer niet zo heel erg gezond
D: prei, mager rundergehakt, aardappels (wsl alles samen gebakken, en de prei met wat kalkoenfilet en een plakje kaas)
Avondeten is wel goed, probeer savonds anders nog iets te eten van fruit, crackers, yoghurt oid…

Voer voor de grap je dag eens in op www.caloriechecker.nl ...denk nl dat je net de 1000 kcal haalt...je hebt bijna het dubbele nodig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:00

Hmm, dan is deze dag echt wel streng... Ik zal er nog wat fruit bij eten :j (En die 2 evergreens hou ik aan, omdat er bij mij tussen lunch en avondeten iets van 8 uur zit... Anders verga ik echt := )

In de ochtend probeer ik altijd wat meer te pakken dan dit (meestal Allbran met sojamelk), maar vanmorgen kwam het er niet van :o . Zal straks nog even wat vanilleyoghurt eten bij de lunch, en wsl. een boterham extra meenemen naar het werk. En nog een cup a soupje.

Bedankt voor de inspiratie, ik blijf een beetje hangen in die Sonja-menu's geloof ik.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:02

Denk persoonlijk niet dat fruit de ckal erg gaat ophalen.
Maar ben misschien verkeerd?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:03

Als er zo'n groot tijdsgat zit tussen je lunch en avondeten is het juist helemaal belangrijk om een broodje extra te eten bij je lunch! Dan hou je het ook wat beter vol. :)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:03

Niet alleen fruit nee, maar wat extra boterhammen, crackers en yoghurt oid wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:04

ik ben aan het rekenen met de caloriechecker wat gezond is (had daar al een account, lang geleden dat ik die heb gebruikt :o hihi)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:05

hai, hai

komt even langs, gister concert gehad was boring en was te laat thuis, En nu zit ik ziek te zijn op school.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:06

Morgen moet ik al naar de chirurg, ben helemaal zenuwachtig.
Vraag mij af wat hij gaat zeggen over het feit dat ik zijn perfecte reductie heb verknoeit. :P

Strakjes naar de winkel om te zoeken naar een nieuwe jeans ik hoop maatje 29 maar het zal 30 zijn

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:11

Morgen :wave:

Blegh, WW vorige week; 70.3, vanmorgen; 70,8 -O- Een halve kilo erbij :\
Ben wel ongesteld, maar de afgelopen week ook erg ongezond gegeten, dus vind ongesteld zijn een slap excuus :+

Ffortuna. Probeer er 's ochtends idd wat meer bij te eten. Het is echt belangrijk om goed te ontbijten.
Probeer ook bij je lunch idd een boterham extra te eten, óf neem die boterham mee als tussendoortje, als er toch zo lang tussen je lunch en avondeten zit ;)

En Patricia, dat verschil kan heel goed door een andere weegschaal komen hoor. Die dingen zijn nou eenmaal niet allemaal precies hetzelfde afgesteld. Ik heb een keer gehad dat ik 's ochtends op de weegschaal stond helemaal nuchter zonder kleren etc. 1,5 uur ook nog een keer op de sportschool, toen met kleren aan, ontbeten en al een hoop gedronken. En daar was ik 0,3 kilo lichter.

Mijn dag begint weer schandalig slecht. Ik heb geen brood meer in huis en moet écht even doorwerken aan foto's. Dus ben begonnen met aardbeien en eierkoeken :o
Laatst bijgewerkt door AniekR op 25-03-09 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:12

Ik zit nu op 1564 calorieën.
De hoeveelheid vet in je eten is prima: niet te veel en niet te weinig.

Ontbijt: 1 banaan
t: 1 appel, 3 vijgen
L: 3 volkorenboterhammen, halvarine, 2 x rosbief, 1 x filet, 1 schaaltje vanilleyoghurt
t: 2 evergreens, 1 cup a soup champignon
Avondeten: gebakken aardappelen, gebakken rundergehakt, 200 gr. prei met wat kaas en kalkoenfilet

Ziet er mager uit, maar volgens de caloriechecker is dit netjes en net niet te weinig (en in de praktijk heb ik het idee dat dat ding net iets te weinig cal. opschrijft per product).

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:17

Het is net wat een site gezond vind. Sonja Bakker vind 1200 kcal per dag gezond ;)

Het handigste is denk ik om je BMR uit te rekenen. Dat is hoeveel je lichaam alleen al nodig heeft om alle organen e.d. draaiende te houden. Zonder dat je ook maar één beweging maakt. Dat ligt meestal rond de 1500 kcal. Dus voor alles wat je doet op een dag heb je nog 64 kcal.

Mijn streven is 1800/1900 kcal per dag op het moment en ik wil eigenlijk probeeren om daar nog 100 bij op te doen of ik dan nog goed afval. Met het sporten en alles erbij verbrand ik zo'n 2300/2400kcal per dag. Om af te vallen moet je daar dus zo'n 400kcal onder gaan zitten, maar niet te veel omdat je anders je lichaam écht te kort doet.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:17

Ik zit op 1246 kcal en 10 gram vet. ik moet er nog ca 300kcal bij eten en nog 20 gram vet. ik denk dat ik nog een beker yohurtdrank neem
met die beker erbij zit op 1574 kcal. Netjes dacht ik aangezien ik vrijwel niet beweeg, alleen even 5min hometrianer
Laatst bijgewerkt door magriet op 25-03-09 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:18

dan nog kan de indeling beter ;)
maar goed, dat lukt vandaag dan uiteraard niet meer, snap ik ook wel :)

Maar 1500 kcal is echt neit veel hoor, als je rond de 1700 zit kom je in de buurt, en als je veel sport kan je nog rustig wat hoger gaan zitten!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:19

Margriet dat is nog steed héél erg weinig. Viel me eerder ook al op dat je zo ongezond weinig eet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:21

Waar bereken je eigenlijk hoeveel meer je moet eten

bv: vrijdag ga ik 2 uur bollywood dansen

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:21

maar met deze hoeveelheden zit ik echt vol. ga er nog wel een keer naar kijken en ndenken hoe het anders kan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:23

Aniek, die BMR-berekening staat hier op de eerste pagina toch? *gaat op zoek
En tja, waar een ieder zich prettig bij voelt is sowieso lastig. Ik doe vandaag verder echt niks (scriptie typen, inschrijven voor Master, werken waarbij ik op m'n gat zit en er met de auto naartoe ga).

Margriet, dat is wel een heel laag aantal calorietjes.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:24

Hoe bedoel je Katia?
Ik vul mijn dag altijd in op valtaf.nl, en weet zelf hoeveel ik ong. moet eten (laatst nog die link geplaatst om je BMR te berekenen etc.)

En Margriet, probeer dan elke dag wat meer te eten, want juist omdat je zo weinig eet staat je lichaam op een spaarstand. Zodra je dan wat ongezonds eet zal je lichaam die opslaan als vet om reserves te hebben.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:25

Maar snap het niet zo met die bmr elke sport is toch anders in hoeveel je verbrand.
Moet je dan niet appart bereken?

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:26

Maar als ik naar mijn werk ga dan is het in grote lijnen
T evergreen pakje
L 2 boterhammen met kaas of vlees, cup a soup en sinaasappel
t appel voor de rest een beetje hetzelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:26

BMR berekend, kom uit op 2000 cal, en dat is enkel voor onderhoud?? Komt dat omdat ik nu overgewicht heb en mijn lichaam dus harder moet werken om mijn lichaam te 'onderhouden'? Of heb ik het verkeerd gedaan? :?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:27

volgens mij gaat het met de frequentie waarmee je sport, of je intensief, licht of matig sport, Katia :j