Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Klinkt goed! Mijn favo recept is kip met knoflook, honing en slagroom![]()
Kipfilet goed dichtschroeien met knoflook in de pan, eventueel een uitje. Ik bak het liefst in olie want hogere baktemperatuur. Als hij dichtgeschroeid is honing erbij aan beide kanten, beide kanten even aanbakken zodat het wat karamelliseert, vuurtje wat lager, slagroom erbij zodat het heel zachtjes pruttelt (wel zorgen dat de kip minstens tot de helft onder de slagroom staat, dus bij voorkeur een kleinere pan gebruiken), deksel erop en dat nog even 20 minuutjes laten staan. Dan kookt hij als het ware gaar in de knoflook/honing/slagroom en dat is echt goddelijk
Exitium schreef:Hm, dat klinkt ook niet verkeerd, alleen wel wat zoet.Wat eet je daar dan bij verder? Binnenkort eens proberen
Exitium schreef:Een beetje zoet (denk aan teriyaki, trouwens ook een goeie tip voor kip en zalm) is niet erg, maar het moet niet te worden. Ga 't binnenkort wel eens proberen denk ik zo, waarschijnlijk ook met een vergelijkbare hoeveelheid knoflook.
Lay_D schreef:Zaterdag uit eten geweest bij Jan Steen. Warm en koud buffet en je moet daar je eigen vlees en of vis grillen ( 5u onbeperkt eten/grillen en drinken)
[ [url=m/RjZqsz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vandaag,rijst, gyros en komkommer in zuur.
[ [url=m/eziLqb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lootje1991 schreef:Lay_D schreef:Zaterdag uit eten geweest bij Jan Steen. Warm en koud buffet en je moet daar je eigen vlees en of vis grillen ( 5u onbeperkt eten/grillen en drinken)
[ [url=m/RjZqsz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vandaag,rijst, gyros en komkommer in zuur.
[ [url=m/eziLqb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb Jam Steen eens gegoogled en wat baaaaal ik dat het zo ver weg is het ziet er heeeerlijk uit
Miiej schreef:Oee Exitium mag ik het recept?