Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:06

Definitief lijstje van vandaag:

O: 60 gr havermout, 50 gr banaan, 10 gr tarwezemelen, 15 gr lijnzaad, agavesiroop
T: -
L: 2x speltboterham met 15 gr pesto, 20 gr belegen kaas, 30 gr tomaat, 30 gr komkommer + 1/2 pain au chocolat (mn cheffin is me aan het vetmesten :') er was er eentje afgekeurd voor de verkoop en die had ze heel subtiel ahum bij mn lunch gelegd. Ze vindt me te dun en te gezond :+ )
T: 2x speltboterham met 20 gr appelstroop + andere helft pain au chocolat + 10 gr 72% chocolade (had 9 km hardgelopen dus nogal trek)
A: stampotje van 300 gr bloemkool, 15 gr rucola, 8 gr zongedroogde tomaatjes, 3 gr pijnboompitten + groente(pannnen)koekje van: 40 gr broccoli, 6 gr ui, 3 gr bloem, 10 ml sojamelk, 25 gr ei, 10 gr geraspte kaas
T: mangomousse van: 125 ml soja-yoghurt, 100 gr mango

Ja ik heb mn eten gewogen vandaag :Y)

D: water, thee
B: 9 km hardlopen, 5 uur in de winkel gewerkt

kcal: 1728 en heb er ruim 2100 verbrand. Beetje groot verschil voor mijn doen. Maar het avondeten was 230 kcal, normaal is dat wel iets meer. Maarja 300 gram bloemkool bevat welgeteld 75 kcal :+ Heb nog wel een klein beetje trek dus misschien eet ik nog iets zo.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:14

Fijn Phormicola :D
Bietjes in een smoothie? Dat moet uitgeprobeerd worden :)
@Bhriseis, brun workout is heel erg leuk maar ook echt heul erg pittig haha. Het is cardio gecombineerd met kracht. Je hebt xco's in je handen, dat zijn een soort gewichten maar dan in 1 doorlopende vorm en hol want er zit grind in. Dat zorgt voor gewicht en dat grind moet door strakke en snelle bewegingen te maken van deksel naar deksel en dat vang je dus op met je spieren. De hele workout maak strakke bewegingen met de xco's en beweeg je heel veel. Word aangeraden 3/4 lessen mee te doen voordat je alles goed begrijpt omdat het erg snel gaat. Verder zitten en er squads lunches buikspieren ect in. En je doet erg veel oefeningen voor je core. (Heb toevallig even mee zitten luisteren met lesgeefster toen ze erover vertelde.). Het is een soort combinatie tussen bodypump earobic en zumba. Nouja warrig verhaal :') conclusie: erg pittige maar hele leuke workout! (Na een uur kun je iedereen icl lesgever echt wegdragen haha!)
Niet zelf je eten kunnen bepalen kan idd lastig zijn, maar vaak kun je wel kiezen om van bepaalde dingen meer op te scheppen of juist te laten staan :)
Horse_xx mooie lijstjes steeds van jou :D
Oeh zie lekkere receptjes! :9

O: magere yoghurt met een peer en 4 el muesli erdoor (tarvevlokken havermout hazelnoten amandelen rozijnen walnoten)
T: 9 cherrytomaatjes
L: 1 polderlandendubbeldonker boterham met 1/3 avocado, gekookt ei, peper en zout :9 2 meergranenbeschuiten (1 1/2 pindakaas, 1/2 kaas komkommer) 1 opkikkertje (8kcal)
T: 2 rijstwafels met smeerkaas
A: kop 'soep' (soepgroentjes en groenteboullion) aardappelen, vleesvervanger, salade (sla, mais, augurk, slasaus, boursin blokjes. Stukjes van een manderijn toe
T: iets van magere yoghurt met een stuk fruit en een el muesli erdoor

D: water en thee
B: 20 km fietsen, 1u op stal bezig geweest, 20 min paardrijden
Laatst bijgewerkt door mandy358 op 08-01-14 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:15

_Lois_ schreef:
O: gebakken ei met 3 plakken spek, glas fruitontbij, 2 mandarijnen
T: -
L: pannekoekjes van ei + banaan met maple syrup, wat losse pecan noten, een mandarijn
T: paar maltesers, paar autodropjes
A: speltpasta met tomatensaus en gehaktballen, 2 mandarijnen
T: halve mandarijn, paar amandelen in chocola :9
B: 10 min fietsen

Morgen weer Ripped doen, vrij laat gegeten dus zit wel erg vol.

AllstarLove

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:43

O- havermout met appel, kaneel, maca, chia, maca, rauwe cacao en pindakaas.
L- 2 bruine boterhammen met kaas 1 bruine boterham met pindakaas.
T- kiwi gold.
A1- Chili sin carne met bruine bonen, linzen, Chili bonen, kidneybonen, rode paprika en ui.
A2- 2 stronkjes witlof met kaas uit de oven, gebakken aardappeltjes, gebakken zalm en een salade met tomaat, komkommer en 2 eitjes.
Had al in mijn 'studiehuis' gegeten en ben net weer terug in mijn ouderlijk huis waar mijn moeder een bordje eten voor me had gemaakt wat ik niet kon afslaan. En nu zit ik vol! :D

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:51

Jeetje wat gaat het topic hard!

O: smoothie magere yoghurt, bessensap, 25gr whey, lijnzaad, haverzemelen, 2 kiwi, banaan
L: overnight oats van 250 gram magere kwark met wat water, havermout, lijnzaad en speltvlokken
T: het laatste resje van de oats
A: pizza met gegrilde groenten
Tiramisu
T: klein beetje magere yoghurt met 15gr whey en agavesiroop

B: 2x3km fietsen

Ehh ging goed, tot er pizza werd besteld op werk, oeps :o

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:57

haha doe je goed allstarlove, 2 keer avondeten :') nou verder had je niet zo'n hele volle dag zo te zien.

PIzza is ook :9 :9

Heb net toch nog maar een laatste tussendoor genomen. Vrees dat ik anders vannacht echt met honger wakker word, en wil niet teveel onder mn verbruikte kcal zitten ivm mn gewicht.

T2: 1x getoaste speltboterham met 20 gr biologische appelstroop en 45 gr banaan

Zit nu aan 1900 kcal, is wat beter

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:01

__Leonie schreef:
Toch nog wel blij met mijn lijstje van gister. De chips en drank heb ik wel weer afgesport en gedanst.
Vandaag denk ik een raar dagje omdat ik maar drie uur heb geslapen, omdat ik vroeg op moest.

O: havermout met yoghurt, lijnzaad en banaan.
L: 5 vk crackers, 4 met appelstroop, 1 met pindakaas
T: peer
A: Voor de ergste honger eerst een paar bospeentjes. Kommetje champignon soep. Daarna een salade van gerookte kip, avocado, tomaat, rucola melange, volkoren pasta en honing mosterd dressing.

B: 1 uur bodymix, 60 min fietsen

Zit nu goed vol aangezien het echt een groot bord was met sla.
Maar mocht ook wel omdat ik natuurlijk geen tussendoortjes had.
Wel echt blij met mijn lijstje en er komt ook niets meer bij, want ik ga lekker vroeg naar bed zo :)

@ Tiggs: ik eet havermout (de rolled oats van de euroshopper) altijd rauw door de yoghurt. Dan laat ik het eventjes staan zodat het iets minder vlokkerig is en dan is het echt heerlijk! :9

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:47

Die workout klinkt heel gaaf Mandy! Ik had er nog nooit van gehoord.

Hihi lekker Allstar!

Pizza is soms toch echt onweerstaanbaar Zodiacje, mmm :Y)

Tiggs: Ik probeer enkel te snoepen op een cheatdag (1 x per week). In de decembermaand heb ik veel meer gesnoept, maar toen voelde ik me ook veel slechter in mijn vel, wat nu weer motivatie geeft om gezond te eten :)

Ik heb nog wat notengranola gesnoept, maar aangezien ik ongesteld ben vind ik dat al bij al prima meevallen.

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:54

Laat ontbijt: magere yoghurt met muesli , lijnzaad, kokos"snippers", pitjes, chia zaden en hennep zaad.& groene thee
L:volkorenbroodje met zaadjes met een plakje jonge kaas en een beetje mosterd. & water
T: kiwi&water
A: risotto met paprika, champignons, knoflook, kurkuma, komijnzaad, Laos, een klein beetje sambal een gekookt eitje.&water
T: kiwi &groene thee

Oja en uur met de hond gewandeld
Laatst bijgewerkt door crystal1 op 08-01-14 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:56

@Tiggs, ik probeer ook zo weinig mogelijk te snoepen en haal het liefst gewoon niks in huis.
Als ik ergens zin aan heb neem ik wat fruit of een plakje magere vleeswaren.
In het weekend hebben we bij de borrel wel wat lekkers

O: Grutten met palmsuiker
L: Pompoensoep en een lauwwarme salade met pompoen, peen, champignon en knoflook, beetje custard na
T: warme choco van cacao, amandelmelk en water met slagroom, cantaloupe
A: Hete bliksem en wat Griekse yoghurt, vroeg gegeten ivm les
T: cantaloupe, paar opgerolde plakjes kipfilet met rode pesto
D: Groene thee, water en slimpie
B: uur paardrijden waarvan ongeveer een half uur les
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 08-01-14 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:57

@Bhriseis: als je het meteen merkt is dat inderdaad wel een goede trigger.. Ik moet het ook eigenlijk niet in huis halen, maar de supermarkt zit hiernaast, het is dus snel gehaald.

@Leonie: dan ga ik dat ook eens proberen! Dacht dat het sowieso gekookt moest worden en vind dat altijd zo'n gedoe.

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:10

O: 40 gram havermout, 10 gram rozijntjes, 200 ml amandelmelk en kaneel
T: snee roggebrood, klein beetje boter, halve plak kaas
L: 3 meergranen boterhammen met sandwichspread (3x) + 2 mandarijnen
T: 2 rijstwafels, 3x magere yoghurt met krokante muesli (oeps..)
A: risotto met courgette en champignon (kleine hoeveelheid voor mijn doen) met beetje salade (komkommer, tomaatjes, sla en heel klein beetje sladressing).

D: koffie, thee, water, 1 klein glas spa fruit
B: 20 km fietsen, 1 uur tennis (recreatief), 30 days shred level 2

Helaas 's middags 'de fout ingegaan'. Staat wel veel beweging tegenover, maar baal er wel van.
Ik zou één kommetje muesli met yoghurt nemen, maar het was zo lekker dat het er 3 werden. Nouja, morgen weer een dag!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:16

Hm toch gezwicht voor mijn pot chocoladekoekjes op tafel. Maaar hij is nu bijna leeg dus dat is fijn.
En ik ben wezen sporten en voel me eindelijk sinds drie weken weer top en gemotiveerd! :):) Heb het echt gemist. De fitnesscursus was niet intensief en vooral veel uileg maar daarna aansluitend een uur vol gespind. Morgen ga ik lekker nog een keer!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:18

O- bananenkwark
L- bananenkwark
T- reep pure chocolade
A- 0.5 aardappel, wat broccoli, een dik kippen billetje, een beetje witte saus

Heel benieuwd hoe het morgen gaat gaan de bananenkwark is op dus ga een creusli eten van quaker.

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:21

Iemand nog opties voor gezond broodbeleg als lunch?
Ik hou niet van vleeswaren, dus geen kipfilet, ham e.d
Ik doe vaak jonge kaas of appelstroop.

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:22

Gisteren heb ik wel bijgehouden wat ik gegeten heb, maar ik had het lijstje hier niet geplaatst dus dan hier die van gisteren. Ik heb zeer onregelmatig en te weinig gegeten, zonder lunch en maar een tussendoortje. Ik had dan ook niet echt zoveel honger. Sowieso komt dit niet zo vaak voor.

O: twee boterhammen met rookvlees en een bakje yoghurt
T: appel
A: ovensschotel met kip, aubergine, tomatensaus, pasta en broodkruimels

D: water, Crystal Clear
B: 1,5 paardgereden

Vandaag heb ik dan wel weer goed gegeten qua hoeveelheid. Niet super gezond, maar goed. Ook iets te veel koolhydraten denk ik.

O: boterham met rookvlees en bakje yoghurt
T: kaas-ui broodje
L: twee boterhammen met kaas en komkommer
A: halve groente pizza, sla met oliedressing en tomaat, paprika en komkommer
T: Optimel vanille yoghurt (echt lekker :)!)

D: water, Crystal Clear
B: uur paardgereden

Ben wel sinds zondag een halve kilo afgevallen :D. Ik hoop niet dat ik deze door de pizza weer aankomt :S. Toch wel nog wat kilo's te gaan maar een begin is er :).

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:24

O: ei met ham en kaas op een boterham
L: 3 boterhammen met boter, 2 met ham en 1 met smeerkaas, 2 mandarijnen
A: Diepvriespizza met twee plakjes kaas
T: 3x Sultana-look-a-likes met kokos smaak
T: Één walnoot.

Totaal 2013 kcal

Edit: Helaas geen beweging door omstandigheden, op naar school fietsen na (12km). Maarja, dat doe ik toch iedere dag -O-

Voel me toch niet helemaal tevreden aangezien mijn chocolaverslaving als een tikkende tijdbom in mijn achterhoofd zit en ik nog gewoon honger had laat in de avond (voelde als een vreetbui maar heb iets hartigs genomen en verder niks meer) ... maar ben tenminste van de chocola afgebleven (:
Elke dag chocola kan natuurlijk niet _O-

--

Lijstje van morgen drop ik ook alvast hier neer;

O: Kwark met ontbijtgranen (pak moet op)
L: Lunchen bij een vriend, worden dus meerdere boterhammen/beschuiten met chocola/kaas/schuddebuikjes/jam x'D (die hebben zulk lekker brood daar :9)
A: Bij La Place: Óf erwtensoep met Ciabatta beenham, óf pannetje runder met aardappelspruitjesstampot en een kop goulash soep ... óf kipsaté met satésaus en aardappeltjes :Y) Heb nog geen idee welke van de drie (:

B: 45 min zwemmen.
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 08-01-14 23:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:25

Mijny, vind jij de optimel vanille yoghurt echt lekker? Ik vond de structuur/textuur heel vreemd ofzo. Ik vind de vanille vla van optimel dan weer wel heel erg lekker, haha.

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:31

Van vreemde structuur/textuur heb ik geen last, ik vind het lekker :). Eerst vond ik hem niet zo lekker, behalve als ik er blauwe bessen in deed :P. Ik had het lang niet meer gehad, en nu verbaasde ik me er wel over. De vanille vla van Optimel is ook wel erg lekker, haha, maar die eet ik niet echt vaak ;).

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:37

Horse_xx schreef:
Paardje, ik zou vandaag nog wat extra toevoegen.. Eet je alleen kip als avondeten? Als je een keer een donut eet is het niet meteen slecht hoor en moet je wel gewoon de rest van de dag normaal blijven eten :)

Phor, goedzo :D

O: 40 gr havermout, 10 gr chiazaad, 5 gr kaneel, havermout-speltmeelmuffin :9
T: Appel
L: halve frittata gemaakt van zoete aardappel, italiaanse wokgroenten, ei, geitenkaas (geen idee hoe precies, recept van mijn moeder :)) en een rijstewafel met filet american
T: Appel, blokje 86% choco, halve havermout-speltmuffin
A: Pastasalade van volkorenpasta, mozzarella, rode pesto, paprika, rucola sla, tomaatjes + schaaltje geiten yoghurt met muesli
T: Nog even bedenken notenmix

B: 80 min KT, 10 min cardio

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:37

Moet een keer kunnen Chantal, lekker!

KarinvdM schreef:
L: Pompoensoep en een lauwwarme salade met pompoen, peen, champignon en knoflook, beetje custard na

+handje fruitchips van de Body&Fitshop. Erg lekker, maar best prijzig. http://www.bodyenfitshop.nl/superfood/g ... ruitchips/
Ik had ook een bessenpowermix, notenpasta, raw cacao en nieuwe chia besteld.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:43

KarinvdM schreef:
Moet een keer kunnen Chantal, lekker!

KarinvdM schreef:

+handje fruitchips van de Body&Fitshop. Erg lekker, maar best prijzig. http://www.bodyenfitshop.nl/superfood/g ... ruitchips/
Ik had ook een bessenpowermix, notenpasta, raw cacao en nieuwe chia besteld.

Fruit/groente chips is ook makkelijk zelf te maken :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:45

Topic gaat inderdaad hard! Gezellig maar wat minder fijn als je weinig tijd hebt zoals ik nu dus reageer morgen weer uitgebreid :D

O: 90 gram havermout, 7.5 gram haverzemelen, 7.5 gram lijnzaad, 225 ml ongezoete sojamelk & 167 gram appel met kaneel
L: 60 gram couscous, 1 groenteschijf, 5 ml olie, 162 gram courgette, 102 gram groene paprika, 40 gram ui, 91 gram champignons
T: 25 gram zelfgemaakte muesli, 154 gram sinaasappel, 100 gram appel
T: 28 gram whey, 56 gram sushi
T: 100 gram magere kwark, 200 magere yoghurt met 1 vk beschuit & 20 gram zelfgemaakte muesli
D: 2xkoffie, veel water en thee
B: 20 min fietsen, middag stal waarvan 45 min dressuur, 1.5 uur fightworkout

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:46

Ja, dat klopt Horse, maar deze is wel erg crispy en lekker, dat lukt jezelf thuis niet.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 00:17

LisErm94 schreef:
Topic gaat inderdaad hard! Gezellig maar wat minder fijn als je weinig tijd hebt zoals ik nu dus reageer morgen weer uitgebreid :D

O: 90 gram havermout, 7.5 gram haverzemelen, 7.5 gram lijnzaad, 225 ml ongezoete sojamelk & 167 gram appel met kaneel
L: 60 gram couscous, 1 groenteschijf, 5 ml olie, 162 gram courgette, 102 gram groene paprika, 40 gram ui, 91 gram champignons
T: 25 gram zelfgemaakte muesli, 154 gram sinaasappel, 100 gram appel
T: 28 gram whey, 56 gram sushi
T: 100 gram magere kwark, 200 magere yoghurt met 1 vk beschuit & 20 gram zelfgemaakte muesli
D: 2xkoffie, veel water en thee
B: 20 min fietsen, middag stal waarvan 45 min dressuur, 1.5 uur fightworkout

Geen avondeten? :) Verder wel heel netjes!