Wegens diëten heb ik al een paar weken geen havermout meer op. Erg jammer, want ik vind het erg lekker. Volgende week ga ik opbouwen met 'gewoon' eten en dan komt de havermout terug op mijn dieet. Mijn voorkeur is 's morgens toch de pap, met (soja)melk en een blokje extra pure chocolade erin. Voor tussen de middag zijn de overnight met gedroogde appel, noten, kaneel en (soja)yoghurt.... Mmmmm!
hihi Rb_1990, hoe heb je het gemaakt? Vind havermout heerlijk! Vanmorgen had ik even geen tijd om te maken, dus vanavond als avondtussendoortje weer Heb je het wel gekookt of lang laten staan in yoghurt/kwark??
050206051012
Geplaatst: 17-04-14 10:39
TurdusMerula schreef:
Pannekoekjes van bakken een optie? Dan heb je niet zo last van de structuur?
Dank je wel, ga ik binnenkort proberen!
Ik had vanmorgen ook echt een lekkere! Gisteravond in een afgesloten bakje gezet met water + sojamelk (dan maal ik de havermout eerst fijn in de keukenmachine), vanmorgen opgewarmd in de pan en in laten dikken. Wat zaden erdoor (chia en lijn), halve eetlepel honing en een klontje roomboter, ergggg fijn!!
Gister en eergister heb ik het gegeten met appel gebakken in honing en kokosolie.
Knakker
Geplaatst: 17-04-14 12:49
rb_1990 schreef:
Gisteren voor het eerst havermout geprobeerd. Ik heb nog nooit z'n vies ontbijt op. Zelfs de honden wilde het niet opeten :p.
joh, wat heb je er door gedaan dan? Je moet het wel lekker maken met allerlei toevoegingen...
Ik heb afgelopen weekend is een keer havervlokken gekocht, ook erg lekker maar ik kan niet zeggen dat ik het nou echt beter vind dan goedkope jumbo havermout. De vlokken worden nooit echt papperig hier, of ik doe iets verkeerd.
Eerste keer heb ik ze in ongezoete amandelmelk zo'n 5 min gekookt op hoog vuur, en nog zeker 5 a 10 min op laag vuur laten staan. 2e keer heb ik er warm/heet water overheen gegooid en een tijd laten staan om vervolgens nog wat meer vocht erbij te doen en nog even in een pannetje koken. Ik merkte weinig verschil qua structuur en smaak met de verschillende manieren van bereiden en vloeistoffen. Vind de structuur dus even wat anders maar wel heel lekker!
Ze moeten uiteindelijk wel gaan binden met de vloeistof als je ze kookt. Ik zet het vuur pas laag als al het vocht al bijna opgekookt is. Dan nog even laten pruttelen, vuur afzetten en een scheut koud water erbij en doorroeren. Eer het dan op temperatuur is, is er net genoeg vloeistof weggetrokken
Hmm... Het is hier wel echt een heel snel voor, maar ik denk dat ik met afwegen en omroeren in totaal een kwartier bezig ben, inclusief het in een bord doen.