pmarena schreef:Dat weggeven heb ik al heel snel overboord gegooid eigenlijk, mij te veel gedoe en de tijd, energie, materialen en ruimte die je dan aan andermans planten besteed, gaan ten koste van je eigen plantjes.
En dat weggeven wordt juist zo enorm gewaardeerd
Mijn kruiden heb ik vorig jaar gedroogd, want ik had flinke overschot en was ook iets te zuinig met knippen geweest.
Juist die kruiden in een leuk doosje, geven enorm leuk weg
Ook heb ik zelfgemaakte port, van vlierbes. Als ik nu een leuk aardigheidje wil geven, geef ik dus 2 of 3 doosjes met kruiden en een flesje port kado. Dat wordt 10 keer meer gewaardeerd dan een bos gekochte stelen.
Ook had ik basilicum genoeg om weg te geven. Dit jaar hoop ik ook wat groenten te kunnen geven.
Ik heb gisteren bijvoorbeeld een prachtige zelfopgekweekte paprika gekregen. En ik graaf op mijn beurt 2 aardbeitjes uit voor deze man.
En ik weet zeker dat kookminnende vriendinnen 1 venkelplant of 1 broccolietje kwijt kunnen in een pot. In ruil daarvoor krijg ik bijvoorbeeld weer het beste rabarbertaart recept.
Ik heb nog postelein en snijbiet kunnen scoren, moeten beiden eind mei pas de volle grond in.