Ongeveer een uur na de aflevering is het terug te kijken op uitzending gemist SF!
Ik moet het ook missen maar kijk het morgen meteen terug. Ik hoop echt dat Rutger gaat winnen!
Ik heb me vandaag ook weer uitgeleefd, heb mijn rijbewijs gehaald en dat moet gevierd worden natuurlijk! Ik heb een citroentaart en brownies gebakken. Morgen hier verslagje plus foto's van!
De tv doet het deels weer! In elk geval goed genoeg om het op te nemen! Dus wij nemen het op! Denk dat we zaterdag pas tijd hebben om het samen terug te kijken, dus als jullie me tot zaterdag niet horen... Komt dat omdat ik de uitslag niet wil weten Hoop ook dat Rutger wint, over alles gezien is hij gwn het beste!
Gefeliciteerd Mara! Ben erg benieuwd naar je citroentaart recept! Wil dit weekend nog iets zomers maken, dus wellicht komt dat in aanmerking. Als ik tenminste het recept kan lezen hier nadat we HHB gekeken hebben en dan nog boodschappen kan doen
Cabelona
Geplaatst: 24-07-13 20:10
Ik kijk het morgen terug via de on demand optie op tv. Vriendlief vindt het niet zo leuk om naar te kijken.
Vandaag voor het eerst sup angle gemaakt (een cacao crème):
Ik bak heel graag maar mn moeder moest nog een mixer halen dus kon vandaag niet mijn plan volgen ( taart maken met mn vriendin). Maar heb wel mislukte chocolade/koffie-melk gemaakt en weggegooid. En heerlijke cup a soup. En opgegeten!
nientje78
Geplaatst: 25-07-13 16:35
Ziet er goed uit, wat heb je als bodem? lange vingers ofzo? -sowieso wel nieuwschierig naar recept Krijg ineens weer nieuwe ideeen voor verjaardagstaart
zariska
Geplaatst: 25-07-13 17:10
Hier dan het recept voor wie het wil weten Hij komt van mijn oma! ROOMIJS TAART
Ingredienten:
3 eieren 150 gr zachte boter 200 gr witte basterd suiker 1 zakje vanille suiker +/- 15 lange vingers 2 eetlepels Cointreau Likeur ( of sinaasappel limonade siroop) ¼ ltr slagroom, opkloppen met 1 el suiker.
Bereiden: Boven twee kommen eieren splitsen ( de dooiers in een kom en het eiwit in de andere) Aan DOOIERS toevoegen: boter, suiker en likeur of…, met mixer 5 min. kloppen. Eiwitten stijfkloppen. ( Je doet altijd eerst het eiwit en daarna de dooiers. Spoel na het eiwit kloppen de gardes even schoon) . Dooier mengsel op eiwit scheppen. Voorzichtig doorelkaar scheppen, niet weer mixen!!!!! Springvorm ( 0 22 cm.) bekleden met bakpapier. Helft van ei-mengsel op de bodem scheppen- gladstrijken-lange vingers er over verdelen, helft van de slagroom- rest van het eimengsel- rest van het slagroom. In de diepvries zeker 4 uur laten bevriezen. +/- 10 min. voor comsumptie uit de vriezer halen.
Om een ijspunt gemakkelijk van het papier te krijgen kun je ook op de bodem een laag lange vingers leggen. Zodoende heb je wel 2 x de hoeveelheid lange vingers nodig.
We wilden eigenlijk een dagje weg, maar gezien de regen hebben we nu maar besloten iets te gaan bakken. Ik ga eens in dit topic rondneuzen voor een lekker baksel