In Nederland kun je speltbrood tegenwoordig in vrijwel iedere supermarkt kopen, voor speltpasta zul je misschien eens naar een Ekoplaza of andere biowinkel moeten gaan.                                                         Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
 In Nederland kun je speltbrood tegenwoordig in vrijwel iedere supermarkt kopen, voor speltpasta zul je misschien eens naar een Ekoplaza of andere biowinkel moeten gaan.                                                         
                                                         Many schreef:Als je de tarwe in brood en pasta wilt vermijden, kun je die vrij eenvoudig vervangen door speltbrood en speltpasta. Woon je nog in Italië? Want ik weet natuurlijk niet of dat soort dingen daar gemakkelijk verkrijgbaar zijnIn Nederland kun je speltbrood tegenwoordig in vrijwel iedere supermarkt kopen, voor speltpasta zul je misschien eens naar een Ekoplaza of andere biowinkel moeten gaan.
 En dat is eigenlijk het probleem, want ik eet tussen de middag altijd pasta en heb geen zin voor mezelf iets anders te koken dan voor mijn vriend, en buiten de deur is al helemaal lastig 's middags. Speltproducten hebben ze hier niet in de supermarkt, ze hebben ook geen quinoa enzo of havermout (of anders heel weinig, nog nooit gezien iig). Biowinkels zijn hier trouwens ook niet zoveel 
 , ik zie wel eens glutenvrije producten in de apotheek liggen maar dat is meteen zo duur. Ik ga morgen dan toch maar even een biowinkel zoeken hier in de buurt. 

).
 , heb vandaag alles vermeden behalve tarwe maar ik denk dat misschien wel het belangrijkste is om niet te eten.                                                         
 ) Shop-ze!                                                         
 ), en heb nu maïspasta gekocht. Ik zag geen speltpasta, maar wel een ander soort pasta met een Arabische naam. Ben alleen de naam vergeten, het klonk een beetje als Hakim. 
 Kent iemand dit? Heb het maar niet genomen omdat er geen glutenvrij op stond en ik bang was dat er misschien toch tarwe in zit. Heb de maispasta nog niet geproefd, maar vind het niet zo lekker klinken. 

Ik ga het in ieder geval de komende tijd even in de gaten houden, al denk ik dat het wel meevalt. Het kwam voor mij echt een beetje uit het niets, want ik heb er niet vaker last van ofzo.                                                         

Anoniem schreef:Kies ongezouten en ongebrande noten. Amandelen en walnoten schijnen erg gezond te zijn. Bij de Tuinen hebben ze ook lekkere zaden en pitten en zo (bv. pompoenpit, zonnebloempit, lijnzaad) en maca/hennep-poeder etc. En gedroogde vruchten (waar ik altijd een beetje voor moet oppassen) Shop-ze!