Gezond(er) eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: Gezond(er) eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:51

@ nien, je kan die zaden gewoon door de yoghurt doen hoor! Ik zou er wel een glas water bij drinken dan

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:54

Mri, wat vreselijk. Niet bepaald klant-trekkend zo :(
Ik hoef voor de kapster alleen maar de deur uit en het hofje over te steken, mijn vriendin/buurvrouw is kapster :D

Mijn avondeten was een salade van ijsbergsla met tomaat, paprika, selderij, augurk en ei.
Vandaag nog ananas, spinazie, mango, bananen, limoen, appels, peren en een citroen gekocht, kan weer even vooruit zo :j
Als het goed is komen morgen mijn chiazaadjes binnen!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:55

Haha Tien, ik kon mn pan toch niet vinden onder die laag stof :+

Ik heb de vulling al gemaakt, superlekker! Komijn is echt een ontdekking voor me! Moet nog even wachten voor ik het kan opeten, want vriendje is pas om 19.30 thuis :D Schuif het dus zometeen in de oven (met paprika ipv tomaat dus :+ ).

Welkom Nien! Ik gooi die zaden altijd gewoon door smoothies :) Merk je het niet!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:58

Waar kopen jullie je chiazaadjes? En merken jullie echt verbetering daarmee?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:02

nou ja, ik merk het met mijn wc bezoek zeg maar :+ voor de rest merk ik weinig, maar denk dat er ook weinig te merken valt, tis gewoon gezond

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:03

Ik heb de mijne van Ekoland. Ik merk in zijn algemeenheid wel verschil met mijn nieuwe eetpatroon: ik voel me fitter, heb niet meer altijd honger (met eetbuien en een drang naar vet en suiker als gevolg) en mijn huid is zuiverder en veel zachter. Maar ik kan de effecten van de chiazaden niet goed onderscheiden van de effecten van de rest :))

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:13

Bij chiazaad merk ik vooral dat ik langer vol zit. En heb meer energie in de ochtend. Ik laat ze weken en daarna goed roeren door de yoghurt. Het is dat ik ze zie maar ik proef het totaal niet. Ook qua structuur niet. Ik doe trouwens 1 eetlepel en flink wat water zodat ik niet teveel yoghurt hoef te nemen.

Wat eten jullie allemaal weer lekker!! Wij zijn net thuis, zo maar eens even kijken wat ik nog heb. Morgen maar weer boodschappen doen voor de hele week bevalt me veel beter!

Mri wat ben jij onvriendelijk behandeld zeg bij de kapper... balen. Weer een opsteker voor de volgende keer, dat wel.
)hor lekker genieten van je fondue! Waar fondue je mee? Ik heb dat nog nooit gedaan.. :)

Welkom voor de nieuwe mensen! Jullie gaan hard! Las nog iets over klei, interessant! Ik ben ook voor mijn paard wel van de kuurtjes, ik gaf haar voorheen darmflow voor een goede darmreiniging, kocht ik via mijn fysio. 1 of 2 keer per jaar als kuur, op basis van kruiden.

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:28

Nien, welkom!

Hoe lang laten jullie die zaadjes wellen eigenlijk? Ik heb ze ook besteld en verwacht ze morgen. Ik kon ze hier niet in de winkel vinden ^)

Toess, jij hebt ook lekker gegeten :9

Vogeltje, hihi, pan onder een laag stof is een zeerrr goed teken +:)+

Mag ik ook even spammen? [ITP] Blippi-post

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:55

Wat een super plek om je jonge spul op te laten groeien zeg!

Ik probeer de zaadjes morgen gewoon door de kwark met vruchten, misschien dat het dan beter gaat.

Mijn lijstje voor vandaag was:
O: kwark met mango
T: 2 eetlepels gewelde chiazaadjes, uiteindelijk met een bakje danone activia erdoor.
L: salade met geitenkaas, olijven, zongedroogde tomaatjes, cherry tomaatjes, b3 plakjes biospekjes gebakken en balsamico azijn.
T: 3 rijstewafels met vruchtenhagel
D: rosbief met broccoli

Die vruchtehagel is nog een erfenisje van mn suikerverslaving denk ik... Oh en ik heb me ook nog vergrepen aan een milka lepel ei... :o Ik was zo misselijk van die chiazaadjes dat ik van mezelf een chocolade ei mocht om weer verder te kunnen studeren.

Morgen helemaal zonder suikers proberen!

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:57

Nien, ja mooi he? Ik krijg straks twee bodybuildertjes terug hoor :D
Ik begin nu wel te vrezen voor die chiazaadjes hoor :=

Ik heb net weer een stuk 82% chocola op. Nu istie gelukkig op, blijf ik er tenminste van af :=

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:58

Haha, op is op zeg ik altijd maar!

Ja, dat denk ik ook! Ga je met ze mennen? Of ben je zo klein dat je er nog op kan?
Ik denk dat die zaadjes wel meevallen, alleen mijn eerste ontmoeting met ze is niet zo goed ;) morgen nieuwe poging!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:00

Joh die chia proef je niet...gewoon door re kwark, salade of smoothie..proef je niet

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:02

Nien, haha, dat is ook mijn motto :j :')
En ja, ik ga mennen met Pippi en Bloem. En fokken. Tenminste, eerst wat keuringen lopen om te kijken of ze goed genoeg zijn. En anders inderdaad alleen mennen en alle leuke dingen er omheen. En helaas ben ik niet klein genoeg dat ik op ze kan rijden. Maar er zijn gelukkig zat andere leuke dingen :j

Colway, oooh, gelukkig, gewoon verdoezelen met kwark oid dus :D

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:16

Haha Nien, inderdaad moet je die dingen niet zomaar opeten _O- Weet zeker dat het je beter bevalt als je het ergens doorroert!

Tien: superfijne foto's, ze staan daar vast heel goed :) Ik heb ook een pukkie (10 maanden) die later voor de wagen mag :D Ben momenteel bezig met mn menbewijs en vind het echt onwijs leuk!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:17

Chiazaden gewelt vind ik ook niets, net kikkerdril :') Maar inderdaad ik doe ze door de yoghurt, smoothies en door salades, merk je er niets van. Wat voor effecten merken jullie?

Ik heb hartige trek, zo maar eens een ei koken :j

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:18

Vogeltje, ik heb afgelopen september ook mijn menbewijs gehaald en vond het ook echt helemaal geweldig. Ik wil daar later inderdaad wel echt serieus mee aan de slag :j
Wat voor pukje heb jij?

Eudis :oo Kikkerdril??? Ieks! Kan ik mijn bestelling nog aanuleren? :=

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:19

Wat een mooie lijstjes zie ik toch voorbij komen! Als ik op mezelf had gewoond hadden de mijne er ook altijd zo uit gezien haha ;)

82% is toch juist gezond?? Ik heb net ook weer een heerlijk stukje 78% op, mag van mezelf na de maaltijd :D

Wij aten bami met allemaal dingen erdoor, vlees, vleesvervangers, rucola, spitskool, wortels.. Weet het allemaal niet, mijn moeder kookt nooit van recept haha maar het is niet super gezond, ook niet ongezond :)

@Tien wow je paardjes staan er echt heel goed bij! Wat een heeeerlijke plek zeg! Wou dat er zoiets bij mij in de buurt zat, en dan niet voor jonkies haha ;)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:19

Ik moet nog steeds avondeten helaas... Vriend had een spoedgeval... -O-

Net nog even wezen hardlopen en nu ben ik helemaal trillerig :') Heb ik echt nog nooit gehad! En heb wel gewoon genoeg gegeten volgens mij.

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:21

MaartPaard, ja, 82% is wel gezond, maar dan heb ik 1 stukje op en dan denk ik: Ach, nog eentje kan ook nog... Hihi!
En ja, mijn pony's hebben mazzel daar :j Alleen jammer dat mama ze zo moet missen, maar goed, ze hebben wel een superjeugd nu :j

Vogeltje, o jee, snel nog maar iets kleins eten dan :j

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:21

Tien: ik heb een shirebaby :D <3

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:22

wat betreft chia zaden...ben wel langer verzadigd inderdaad....

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:23

Even offtopic maar wat voor werk/opleiding doen jullie en wat voor paard? (en doeleinden?) even nieuwsgierig :+

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:25

VogeltjeM schreef:
Tien: ik heb een shirebaby :D <3

:oo Wat GAAAAAFFFF!!!
Oe, even in je profiel gespiekt. Wat een leuk ding zeg! Zeg even als jij ook weer eens een topic hebt, ben benieuwd naar meer foto's :j

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:26

Colway schreef:
Even offtopic maar wat voor werk/opleiding doen jullie en wat voor paard? (en doeleinden?) even nieuwsgierig :+

Ik werk bij hogeschool Inholland als beleidsmedewerker en ik heb 2 Welsh A-pony's voor de fok en mee te mennen.
En jij?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:28

Ik studeer commerciële economie en ben over een maand weer pianojuf, heb een gekke eigenwijze pony, iets new forest achtigs (rassen onbekend), en ik doe klassieke dressuur/rechtrichten/academisch om hem goed te kunnen gymnastiseren dus ook veel handwerk, verder doen we vrijheidsdressuur voor de afwisseling en ben ik ook niet vies van een bosritje :) Het komt er op neer: lol met je knol :D En vooral ook voor hem!!