De gezonde regels voor afvallen en slank blijven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Godie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 18:14

ik doe buikoefeningen op een health ball. maar sit upps en opdrukken is er ook prima voor, wel moet je je even goed laten inlichten over hoe je de oefeningen precies moet uitvoeren want doe je het fout, kun je "lelijke" spieren trainen of je gewrichten aantasten.

FlEuRXBoNnY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 20:13

ik heb niet alles gelezen
maar khad wel gelezen dat je niet teveel koolhydraten moet eten..
waar zitten dan eigenlijk weinig koolhydraten in?
ik eet altijd veel eierkoeken, zit geen vet in enso, is dat eiglijk goed?
verder let ik niet echt veel op me eten, kvind het veel te lekker

SuperSmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 20:17

Laura schreef:
Eerst krachttraining, dán cardio. Met kracht put je uit je glycogeenvoorraad (kh dus, geen vet) Met cardio uit beiden. Als je eerst kracht doet, is je kh voorraad op waardoor je cardio alleen maar uit vet kan putten. Simpel gezegd.
Daarom zeggen ze ook dat cardio pas gaat werken voor je vetverbranding
na 20 minuten, dan ben je door je kh heen
. Maar als je het dus na krachttraining doet heb je direct vetverbranding. Heel kort gezegd allemaal

dat is dus globaal gezegd, op het moment dat jij je kh voorraad goed aanvult, kun je wel 60-90 minuten op je glycogeen voorraad teren, voordat deze uitgeput raakt. Wanneer je fit bent, zul je een 'mengsel' verbruiken van vet, glycogeen en eiwitten. Tevens zul je, als je fit bent, méér vet verbranden dan wanneer je niet fit bent. Als een beginner en een fit persoon exact dezelfde training uitvoeren, zal de beginner een ander energie mengsel hebben dan de persoon die fit is. De beginner zal meer uit zijn glycogeen voorraad putten (en hierdoor eerder moe zijn, omdat zijn mengsel niet zo effectief is) .Je gaat niet per definitie over op vet verbranding op het moment dat je glycogeen voorraad op is. Je zal eerder je eiwitten gaan verbranden wat dus ten koste gaat van je spiermassa.

Mensen denken dus altijd dat zij vooral niet teveel kh moeten eten als zij willen afvallen. Dit is dus niet waar! Je valt inderdaad wel af ( in geval van sporten dan) maar dat komt dus alleen omdat je je eiwitten gaat verbranden, NIET omdat je vet verbrand.
Als je af wilt vallen moet je ervoor zorgen dat je glycogeen voorraad (dus koolhydraten die worden omgezet in glycogeen) op voorraad is. Zodra je conditie op peil is en je lichamelijk fit bent, zal je lichaam vanzelf ove gaan op een effectiever energie mengsel waarin eerder vet verbrand wordt. Maar belangrijkste is dus dat je vooral je glycogeen voorraad niet te veel uit put.

SuperSmurf

Re: De gezonde regels voor afvallen en slank blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 20:28

MissBonny schreef:
weet iemand misschien een site waar een programma voor buikoefeningen opstaat? Ik kan het echt nerges vinden ..

weet er wel een aantal voor je

Heel zwaar, maar wel effectief voor zowel je buik, als je rug spieren, armen en schouders:

1.
Plaats je handen en voeten op de grond en maak een plank van jezelf. Je handen plaats je schouderbreed recht onder je. Na enige tijd duw je je zelf met je tenen n og wat meer naar voren. (goed voor onderbuik)

2.
een reeks oefeningen achter elkaar:
begin met de bekende sit ups. Dan plaats je je benen in een hoek van 90 graden en doe je een x aantal sit ups. Vervolgens blijf je in dezelfde houding, maar tik je met je handen je voeten aan. Vervolgens strek je je benen en doe je weer een x aantal sit ups. Hierna tik je weer met je handen je voeten aan. Deze reeks kan je een aantal keer herhalen.

3. steun op je onderarmen en voeten en maak een plank van jezelf. Houd dit een tijdje vast. Verplaats je gewicht op je linkeronderarm en voeten en maak wederom een plank van jezelf. (goed voor de zijkant) Ga weer terug naar beide onderarmen en hierna steun je op je rechteronderarm.

4.
Ga op je rug op de grond liggen met je armen naast je en je handen onder je billen. Strek je benen in de lucht en laat deze langzaam richting de grond zakken (gestrekt!) als je bijna bij de grond bent kom je weer langzaam omhoog met je benen. Dit herhaal je een aantal keer.

5.
bekende oefening: ga op je rug liggen en kom in 1 tel op, draai dan naar 1 kant in en zorg er hierbij voor dat je nietalleen over de grond schuift maar til beide schouders van de grond. Het indraaien kan je in 1 tel doen, maar ook in 2 tellen. dus 1 =op, 2= draai in, 3=verder indraaien 4= rustig neer.

6.

een hele zware, maar goed voor je onderbuik!
ga op je rug liggen, armen naast je en strek je benen in de lucht. Span nu je onderbuik aan en til je billen van de grond, hou een paar tellen vast en laat weer rustig zakken. Als je onderbuikspieren amper ontwikkeld zijn zul je merken dat je niet goed van de grond kunt komen en niet goed vast kan houden.

7:
fietsen; ga op de rug op de grond liggen en strek 1 been uit en houd 1 been 90 graden. Je draait je lichaam in naar het gebogen been,. Dan strek je je gebogen been uit en je andere been in en tegelijkertijd draai je je lichaam naar de andere kant. Zo ga je om en om 1 been strekken. Begin met je benen vrij hgoog en als je het zwaarder wilt maken laat je je benen wat meer naar de grond zakken.

weet er nog wel veel meer, maar zo heb je er wel even genoeg denk ik!

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:16

Zo heb me nét opgegeven op de sportschool

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 11:01

En ik heb mijn pilates DVD gister even aangezet, maar was zo moe, dat ik niet verder kwam dan de 1e 2 oefeningen, toen ben ik maar gaan slapen

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:54

@ Supersmur; Bedankt! Nu kan ik voorlopig wel weer even vooruit

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:05

ik ben nu 2 maanden op dieet en 2 kilo afgevallen als het zo langzaam gaat heb ik er helemaaaaal geen zzin meer in
ik doe ook 2 maanden buikspieren nou ik zie nix strakker worden ofzo :S?
ik vind het helemaal niet meer leuk om te dieete
ik ben 16 jaar 1.65 en 65 kilo veel te veel dus!

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 07:33

samflame dan doe je toch iets niet goed denk ik..
En om buikspieren te zien, moet je wel een platte buik hebben en met er geen vetlaagje overheen zitten

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 08:46

Hoe eet je dan samflame?

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:02

sochtends een wit broodje met kipfilet of amerikan+yakult
smiddagd een wit bolletje kipfilter of amerikan
en savonds gewoon wat we eten en me moeder let op met vetten enz

en 2 tussendoortjes vaak fruit
en veeel water 2.5 liter per dag

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:48

Hou dan eerst eens op met wit brood eten en stap over op volkoren

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:50

dat vind ik echt walgelijk ik krijg dat niet weg jaja ik weet het KLEUTER maar ik vind het zoo vies en btw laatst zag ik op tv dat er gwn een kleurstof in gedaan word om het donker te maken he ???
ik hoorde ook dat je als je sochtends voor je eet een glas lauw water moet drinke?

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:59

Ja dat is in de supermarkt misschien zo, maar bij een bakkerij niet
Ja als je voor je eet water drinkt zit je misschien voller, dus het kan wel zorgen dat je minder eet. En gewoon 1,5 liter per dag drinken is evengoed wel goed voor je.

Maar met witbrood ga je dus echt niet afvallen. Kun je geen knackebrod eten? Of roggebrood? En anders ontbijten met yoghurt met muesli?

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:11

en pap?
daar zitten ook volkoren dingen in toch

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:24

Dat weet ik niet, zou je even op reactie van iemand anders moeten wachten.. of op de verpakking kijken

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:55

Wat voor pap?
Joghurt, of iets anders?

Vind je eetpatroon eigenlijk niet zo best...
Inderdaad bruin brood eten, en dan 's ochtends twee boterhammen, tussen de middag ook (of drie). Dan vult beter en is nog gezonder ook.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:46

ja ik kan niet zo veel eten
en ik heb echt een slomme spijsvertering
en ik ben bang dat ik dan nog meer aankom
dus meer brood eten?
na dan ga ik morgen naar anderhalf

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 21:57

Heb je uberhaupt het eerste bericht van deze post gelezen?

Als je een slome spijsvertering hebt helemaal de punten volgen. Hoe minder je eet hoe meer je hem vertraagd. Wat je dus moet doen is meer eten maar schoner.
Uit volkorenbrood haal je voedingsvezels die je spijsvertering aan de gang krijgen. Witbrood is niets qua voedingswaarde, alleen loze snelle koolhydraten. Die verbrand je snel maar stillen geen honger en creeeren juist trek omdat je bloeduikerspiegel erdoor stijgt.

Ga eerst maar eens even bijlezen en dan nog eens vragen stellen die je hebt

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 22:06

k heb het wel gelezen hor maar ik heb dit al vanaf baby
en toen ik klein was dacht ik niet aan dieet!
haha

LotteAnna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 23:17

Dus tijd om te veranderen Samflame. Wit brood stopt ook. Probeer eerst een halve boterham anders, met lekker beleg (bv broodje gezond) dan proef je volkoren niet eens. Je moet wel open staan voor andere/nieuwe dingen, anders wordt het zoiezo niks.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 08:37

Inderdaad, probéér het iig, bij alles wat we hier zeggen roep jij dat dat niet kan. Tja, dan kom je nergens.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 08:46

geen idee of het helpt hoor:
en sorry, heb niet alles gelezen,maar t verhaal komt me erg bekend voor

samflam, ga es minderen met je water, drink ook thee erbij, groene thee is heel goed, en met een beetje honing erin heel lekker
stap af van je witbrood, ga gewoon bruin brood eten,maakt niet uit welke.

neem 1 broodje als je uit bed komt, en dan om 10 uur weer een broodje.
om 12 uur eet je weer brood met fruit erbij, appel, sinaasappel of wat dan ook, 1 of 2, maar net waar je zin in hebt.

dan om drie uur smiddags ongeveer neem je weer wat eten, fruit, of sultana volkoren is ook erg lekker en mag best.
dan je avond eten, lekker veeeeel groente nemen, is heel goed voor je spijsvertering.

na je avondeten neem je savonds nog wat, fruit of een plak ontbijkoek ofzo.

zo eet je de hele dag wat, en blijft je spijsvertering bezig, en verband je dus ook meer en beter..

pap kun je ook eten, tuurlijk! waarom niet?
ik eet elke morgen een bak vol havermout met melk, is lekker en ik kan er behoorlijk hard mee werken.
ook de special K van Kellogs is best lekker!

LotteAnna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:26

wat is er mis met veel water drinken?

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:28

Te veel is niet goed, maar gewoon 1,5 tot 2 liter per dag is prima