Bokkers die houden van (speciaal)bier

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:40

Zelf samen stellen bij Beerwulf. Ze hebben ook wat minder bekende biertjes. Wij checken ook alles maar 1 keer in, tenzij het weer een nieuw brouwjaar heeft. Uitje heeft bijvoorbeeld een paar biertjes die opnieuw zijn uitgebracht, maar dan in blik.

Hier laatst Mango bier met peper gehad. Beperkte oplage van een thuisbrouwer. Echt super leuk :)

Aight
Berichten: 3194
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:01

pradadaan schreef:
Beerwulf ken ik inderdaad. Ook een keer een box bij besteld en had dit jaar kun adventskalender.
Maar inderdaad vrij bekend bier. Ik ben op zoek naar wat uniekere biertjes en ben zo iemand die op untappd alles maar 1 keer incheckt :=
Vandaar dat ik benieuwd was of iemand geheim biertje kent omdat zij zeggen echt unieker bier van kleine lokale brouwerijen te hebben.


Wat ik zie op de foto zit er ook wat in van de stadsbrouwerij Eindhoven (100 watt). Zij hebben ook een aantal bijzondere (150 watt kan ik wel aanraden). En verder zou je kunnen kijken op https://www.speciaalbierdekempen.nl Zij verkopen veel van microbrouwerijen uit NL& buitenland. Ook hebben ze soms erg zeldzame collectors flessen :) Ook kan ik Founders brewery (KBS) en brouwerij Kees aanraden als je van donkere & soms rokerige stouts houdt.

Deze eigenaren hebben echt een passie voor bier, dus je kan altijd naar ze bellen om om advies te vragen. En dan helpen ze je met het kijken naar wat je smaak etc is!
Laatst bijgewerkt door Aight op 01-02-21 21:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Bokkers die houden van (speciaal)bier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:03

Stadsbrouwerij Eindhoven is een aanrader, ook hun bier <3

Eindhoven is echt een van m'n lievelings steden. Drie fantastische brouwerijen :D , van Moll, 't Veem en inderdaad de stadsbrouwerij

herr_balou
Berichten: 1480
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 03:27

Oja, bier! :9
Mijn lief bestelt altijd wijn en ik bier, hij krijgt vervolgens meestal het bier en ik de wijn... :D

Pilseners vind ik steeds minder aan. Blondjes word ik ook steeds minder warm van.
De IPAs vond ik tot voor kort niet veel aan, maar een enkele kan mij wel bekoren. Vedett had afgelopen zomer een fijne special. Gulpener heeft de Ur-Hop IPA die niet heel speciaal is maar wel prettig drinkt als een pilsje uit de fles.

Ambers en tripels kan ik erg waarderen, heel soms een donkere.

Weizenbier vind ik erg lekker maar dan niet het bicht wat ze er in NL van maken, doe mij maar de echte halve liter Duitse weizen.
Daarentegen moet je bij mij niet aankomen met die rare mengsels uit Duitsland als Radler (fanta), Alster (sprite, 7up), Diesel (cola), Gespritztes (bruiswater). Brrrrr....

Ontdekking van dit jaar: Gageleer. Op zeer warme zomeravonden een Gageleer White - No Hops en op koude winteravonden de Gageleer Superior Dark. Tussendoor de Gageleer Original.

Ik houd niet van zoete (fruit)bieren zoals Kriek.

Anoniem

Re: Bokkers die houden van (speciaal)bier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:18

Afbeelding

Gisteren deze 4 streekbiertjes ingeslagen en had mega zin in een glaasje bij de TV. Jammer genoeg tegen de avond wat maaglast gekregen, dus nog niets durven uittesten. Mijn maag lijkt vandaag terug in orde, dus vanavond toch eentje testen.

Kookaburra

Berichten: 5454
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:23

pradadaan schreef:
Beerwulf ken ik inderdaad. Ook een keer een box bij besteld en had dit jaar kun adventskalender.
Maar inderdaad vrij bekend bier. Ik ben op zoek naar wat uniekere biertjes en ben zo iemand die op untappd alles maar 1 keer incheckt :=
Vandaar dat ik benieuwd was of iemand geheim biertje kent omdat zij zeggen echt unieker bier van kleine lokale brouwerijen te hebben.

Als je op Untappd veel biertjes hebt aangevinkt, kun je bij bijvoorbeeld Mister Hop ook een pakket samen laten stellen aan de hand van je Untappd-profiel.

Macyy

Berichten: 1491
Geregistreerd: 27-12-09

Re: Bokkers die houden van (speciaal)bier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:13

Proost SRVL! Hopen dat ze je vanavond smaken. De wilderen goud ken ik, lekker biertje. :j

Sansevieria
Berichten: 4234
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:53

herr_balou schreef:
Oja, bier! :9
Mijn lief bestelt altijd wijn en ik bier, hij krijgt vervolgens meestal het bier en ik de wijn... :D

Pilseners vind ik steeds minder aan. Blondjes word ik ook steeds minder warm van.
De IPAs vond ik tot voor kort niet veel aan, maar een enkele kan mij wel bekoren. Vedett had afgelopen zomer een fijne special. Gulpener heeft de Ur-Hop IPA die niet heel speciaal is maar wel prettig drinkt als een pilsje uit de fles.

Ambers en tripels kan ik erg waarderen, heel soms een donkere.

Weizenbier vind ik erg lekker maar dan niet het bicht wat ze er in NL van maken, doe mij maar de echte halve liter Duitse weizen.
Daarentegen moet je bij mij niet aankomen met die rare mengsels uit Duitsland als Radler (fanta), Alster (sprite, 7up), Diesel (cola), Gespritztes (bruiswater). Brrrrr....

Ontdekking van dit jaar: Gageleer. Op zeer warme zomeravonden een Gageleer White - No Hops en op koude winteravonden de Gageleer Superior Dark. Tussendoor de Gageleer Original.

Ik houd niet van zoete (fruit)bieren zoals Kriek.

Gageleer...brrrr...kun je mij mee wegjagen.
Maar hey, de glazen ervan vind ik wel mooi, die heb ik nog, maar het bier kopen we niet meer :o

pradadaan

Berichten: 4682
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:12

SVRL schreef:
[ [url=m/trU8ec.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gisteren deze 4 streekbiertjes ingeslagen en had mega zin in een glaasje bij de TV. Jammer genoeg tegen de avond wat maaglast gekregen, dus nog niets durven uittesten. Mijn maag lijkt vandaag terug in orde, dus vanavond toch eentje testen.


Die linkse heb ik gister ook gekocht! Heb jij hem al geproefd en zo ja hoe vond je hem?

Ik krijg vandaag als het goed is een leuk pakketje binnen en heb ook zo'n box van geheim biertje besteld. Ik ben heel benieuwd hoe die is!

Echwel

Berichten: 12538
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:01

Ben je honden uitlaten en toeristische route terug kom je hier langs
https://biervaneijk.nl/

Toch wat nieuwe biertjes gehaald

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:53

pradadaan schreef:
SVRL schreef:
[ [url=m/trU8ec.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gisteren deze 4 streekbiertjes ingeslagen en had mega zin in een glaasje bij de TV. Jammer genoeg tegen de avond wat maaglast gekregen, dus nog niets durven uittesten. Mijn maag lijkt vandaag terug in orde, dus vanavond toch eentje testen.


Die linkse heb ik gister ook gekocht! Heb jij hem al geproefd en zo ja hoe vond je hem?

Ik krijg vandaag als het goed is een leuk pakketje binnen en heb ook zo'n box van geheim biertje besteld. Ik ben heel benieuwd hoe die is!



Ik heb die toevallig gisteren avond open getrokken en vond het best wel een lekker biertje. De 7pk heb ik een paar jaar geleden toevallig ergens gedronken en was me toen heel goed bevallen, vandaar dat ik hem terug bij heb.

pradadaan

Berichten: 4682
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:55

Mijn proef pakketje van two chefs brewing is binnen!
Hoor daar veel goeds over dus dat moeten we dan even testen natuurlijk! :j
12 verschillende bieren en ik heb er 2 glazen bij gedaan omdat ik ze wel leuk vond :P

Afbeelding

Echwel

Berichten: 12538
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:57

Afbeelding
Mijn oogst


Afbeelding
Echtgenoot zijn oogst

pradadaan

Berichten: 4682
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:50

Ziet er goed uit! Cheers!
Afbeelding

Berdien

Berichten: 64649
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Bokkers die houden van (speciaal)bier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:03

Mooie buit hierboven! Ik ben vanmiddag even langs mijn dealer in Haren :)) gefietst:

Afbeelding
Lervig <3

En vriendje had ook een bestelling thuis bezorgd gekregen:
Afbeelding

Echwel

Berichten: 12538
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Bokkers die houden van (speciaal)bier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:13

Oh wat leuk al die biertjes

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Bokkers die houden van (speciaal)bier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:21

Lekker!!!

pradadaan

Berichten: 4682
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:14

Heerlijk al die foto’s van de ‘oogst’
Dit pakket kwam bij mij net nog binnen <3
Afbeelding

Walkure

Berichten: 1400
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Bokkers die houden van (speciaal)bier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:49

Leffe Trippel en Barbãr honingbier <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:09

Rigters houdt weer een online bierfestival. Vrees dat ik weer bestel :+

Macyy

Berichten: 1491
Geregistreerd: 27-12-09

Re: Bokkers die houden van (speciaal)bier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:24

Proost :D
Afbeelding

LiannePuthzy

Berichten: 7011
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Bokkers die houden van (speciaal)bier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:25

ProostAfbeelding

Roosch

Berichten: 36784
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:32

Proost!


Afbeelding

Echwel

Berichten: 12538
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:33

Proost
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:52

Santé

Afbeelding