Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
XxLiEsJuHhxX schreef:Ik zit me echt nét in te lezen in de Franse benamingen voor verschillende soorten meel en bloem.Lizy, weet jij toevallig of en hoe de molens hier in Frankrijk zitten met meel verkoop? Lijkt mij toch weer leuker dan bij de supermarkt plus dat er bij de supermarkt zo goed als geen meel te krijgen is, hier in ieder geval op t moment
Murphylover schreef:Ik bak vaak zelf brood omdat ik het brood uit de supermarkt niet lekker vind. Heb met Pasen nog zelf broodjes gemaakt (vlecht broodjes en keizerbroodjes, helaas geen foto van). Als zelf geen brood maak dan ben ik aangewezen op crackers want ik eet echt niet graag brood van de supermarkt!
Ik had eerst een broodbak machine maar die is snel de deur uit gegaan je bent namelijk beperkt in de vormen die je kan bakken, de korst werd niet echt lekker en ik wist niet echt goed hoe dat ding werkte zoveel verschillende programma’s!!
Bak nu al een heel poos in de oven en dat bevalt goed ! Brood krijgt een mooie goudbruine korst, is knapperig en je kan elke vorm maken dat ze wilt en het is zelfs iets sneller klaar ! Mijn tante bakt ook zelf brood i.v.m allergie en die bakt ook altijd in de oven.
Dorien66 schreef:lizy29 schreef:Verhouding is ongeveer 1 op 2,5 droge gist op verse gist. Dus voor 7 gram gedroogde gist gebruik je 7x2,5=17,5 gram verse gist.
Ik reken x3. Dus 7 gr. droog = 21 gr. vers. Vaak rond ik dat iets naar beneden af, in dit geval 20 gr.
XxLiEsJuHhxX schreef:Lizy, weet jij toevallig of en hoe de molens hier in Frankrijk zitten met meel verkoop? Lijkt mij toch weer leuker dan bij de supermarkt plus dat er bij de supermarkt zo goed als geen meel te krijgen is, hier in ieder geval op t moment
Mkango schreef:XxLiEsJuHhxX schreef:Ik zit me echt nét in te lezen in de Franse benamingen voor verschillende soorten meel en bloem.Lizy, weet jij toevallig of en hoe de molens hier in Frankrijk zitten met meel verkoop? Lijkt mij toch weer leuker dan bij de supermarkt plus dat er bij de supermarkt zo goed als geen meel te krijgen is, hier in ieder geval op t momentIk ben ook wel benieuwd naar het antwoord op jouw vraag.
lizy29 schreef:XxLiEsJuHhxX schreef:Lizy, weet jij toevallig of en hoe de molens hier in Frankrijk zitten met meel verkoop? Lijkt mij toch weer leuker dan bij de supermarkt plus dat er bij de supermarkt zo goed als geen meel te krijgen is, hier in ieder geval op t moment
Ik weet dat er molens zijn die het verkopen maar wilde me er toevallig vanavond in gaan verdiepen wat hier in de buurt zit. Er zijn in ieder geval diverse molens die online verkopen. Even googlen op vente farine en ligne.
Sicayes schreef:Ik pak dus op een steen (dik lavasteen). Pizzastenen worden het ook genoemd alleen de mijne is vrij dik. Bakpapier erop, laten mee voorverwarmen met je oven en je hebt een ‘vloerbrood’ dus geen traditioneel busbrood zoals zd verpakt zijn bij de supermarkt zeg maar. Geen vorm nodig
Set_Elkol schreef:Échte ontbijtkoek/ peperkoek wordt ook gemaakt van een kookdeeg wat enkele dagen rijpt en daarna gemengd met de andere ingrediënten, best een kunst op zichmaar het ziet er heel lekker uit!