Ersina schreef:.
Wat mij heel erg verbaasd is dat men verwacht dat ik(wij) sympathie moet hebben voor de boeren . En dat er weinig sympathie lijkt te zijn voor de getroffen mensen. De omgekeerde wereld in mijn ogen. Terwijl die boeren huilen over hun geldverlies, denken ze niet een seconde aan de vele mensen die hun eieren hebben gegeten. Hun gezondheid is in gevaar gebracht. Gezondheid is niet te koop.
@ secrible... Gelukkig zijn de boeren hier ziek van, anders zouden het gewetenloze mensen zijn. Maar hun ziek zijn gaat over. Als je daadwerkelijk vergiftigd bent, is er een langere weg te gaan.
Het geeft niets als je in het leven soms zegt waar het op staat. Jij vind mijn post niet begrijpend naar de boeren toe, ik vind jou post zonder empathie naar de getroffen mensen toe. Even goede vrienden, maar ik wil wel even duidelijk zijn hoe ik over dit gifschandaal denk.
Boeren denken naast de geldkwestie ook zeker wel over de consumenten na. Maar met een beetje relativeren weet je ook dat de concentraties zó laag zijn, dat geen enkel mens er ziek van wordt. (En als je niet kunt relativeren heb je het al vaak in dit topic kunnen lezen
)
Daarnaast over dat je zegt dat het ziek zijn van de boeren wel overgaat... Vele boeren kunnen hun faillissement aanvragen, door andermans toedoen. Nee, dat ziek zijn zal dus niet zomaar overgaan. Dat heeft een veel grotere impact dan die paar giftige eitjes op een mensenlichaam