De methode van de eitjes in water gebruik ik nog steeds

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Vroeger liet ik vlees door de kat testen
De methode van de eitjes in water gebruik ik nog steedsmaar dat is meestal als ik wat wil eten en geen zin heb in boodschappen en ik nog ergens een eitje vind in een doos waarop staat dat t niet meer kan. Dan doe ik m in t water en als ie dan goed is denk ik "whoop, geld bespaard, score!
" .. ja ik ben sneu
Citaat:Stel nu, je bent een mager persoon van vijfenvijftig kilo en je besluit à la die vieze film La Grande Bouffe jezelf dood te eten aan giftige eieren. Om aan de benodigde 35 gram te komen, moet je rond de 480.000 grote eieren met 72 µg fipronil eten. Tegen die tijd ben je natuurlijk allang overleden aan een overdosis eieren.
Ersina schreef:.
Wat mij heel erg verbaasd is dat men verwacht dat ik(wij) sympathie moet hebben voor de boeren . En dat er weinig sympathie lijkt te zijn voor de getroffen mensen. De omgekeerde wereld in mijn ogen. Terwijl die boeren huilen over hun geldverlies, denken ze niet een seconde aan de vele mensen die hun eieren hebben gegeten. Hun gezondheid is in gevaar gebracht. Gezondheid is niet te koop.
@ secrible... Gelukkig zijn de boeren hier ziek van, anders zouden het gewetenloze mensen zijn. Maar hun ziek zijn gaat over. Als je daadwerkelijk vergiftigd bent, is er een langere weg te gaan.
Het geeft niets als je in het leven soms zegt waar het op staat. Jij vind mijn post niet begrijpend naar de boeren toe, ik vind jou post zonder empathie naar de getroffen mensen toe. Even goede vrienden, maar ik wil wel even duidelijk zijn hoe ik over dit gifschandaal denk.
Citaat:De Europese grenswaarde van fipronil in eieren – die vastgelegd is door de Europese Commissie – bedraagt 0,72 mg/kg. Nederland hanteert een veel strengere grenswaarde van 0,005 mg/kg.
In België is in de eieren van één leghennenhouder tijdens een tweede onderzoek 0,92 mg/kg fipronil aangetroffen. Dat is boven de norm van 0,72 mg/kg wat Europa veilig acht, meldt het FAVV (de Belgische NVWA). De eieren van dat bedrijf waren al sinds 18 juli geblokkeerd zodat die eieren niet door consumenten gekocht konden worden.
In het totaal werden in België preventief 86 pluimveebedrijven geblokkeerd waarvan 48 legbedrijven. Momenteel zijn er nog 51 bedrijven geblokkeerd, waarvan 22 leghenbedrijven. Op 21 van de 51 geblokkeerde bedrijven is fipronil in zeer lage concentraties aangetroffen. Het maximaal gehalte aan fipronil in die analyses bedroeg tot dinsdagmiddag 8 juli 0,092 mg/kg, meldt het FAVV. Dit betekent dat het gehalte ver beneden de Europese grenswaarde die vastgelegd is op 0,72 mg/kg bleef. Tot dinsdagmiddag 8 juli wees geen enkele van de geanalyseerde monsters dus op een gevaar voor de volksgezondheid.
bruintje123 schreef:Daar is Nederland heel goed in.
Boer bashen. Een paar niet nadenkers geloofd het en schreeuwt het hardst hoe zielig en slecht hier alles is, beetje zwarte pieten discussie idee.
En het lukt ook nog.
Terwijl de dieren het hier beter hebben dan elders, voor de gezondheid het beter is dan elders en voor het milieu het beter is dan elders.
Maar laten we vooral overal tegen zijn zodat ze moeten stoppen.
Magrathea schreef:In de AH hier is het papiertje weggehaald en het schap stond weer vol. Is het 'gevaar' geweken, weet iemand hoe het zit?