Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hannatjuh

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 07:09

Bij de jumbo staat het tussen de bakspullentjes. Is maar 200 gram voor 4 of 5 euro oid. Relatief duur dus maar voor de eerste keer uitproberen wel handig misschien. Zo ben ik zelf ook begonnen. Vraag mij alleen nu wel af waar je grote hoeveelheid kan kopen voor niet al te veel geld. Waar doen jullie dat?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:57

Ik haalde het altijd in de EKOwinkel, maar het laatste jaar niet meer ivm de kosten.
Heb nu toevallig een restje in huis omdat de buurvrouw haar keukenkastjes opruimde, maar moet idd ook op zoek naar een goedkopere leverancier.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:20

ik ben eruit, ik weet wat ik moet eten!

*klik*

:') _O-

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:35

:')

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:46

:9 :9 :9 :D

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:58

Hilarisch plaatje!!

Vorige week zondag ben ik begonnen met even heel streng zijn voor mezelf, de hele week gewogen wat ik at en steeds onder de 30kh gebleven, dit heeft goed uitgepakt want was vanochtend precies 4 kilo kwijt *\o/* En dat inclusief een paar kleine chocolade momentjes. Heb 1 after eight gehad, en de afgelopen 3 dagen elke dag een mini stukje van een chocolade letter die ik heb gekregen.

Ga mezelf vanavond trakteren op een kha pizza met bloemkool bodem, nog nooit gehad dus ben heel benieuwd! Hoop dat het lekker is want ben echt verslaafd aan pizza :o

Heb trouwens ook de protein pan cakes van de body fit besteld. Is wel een aanrader! 1 portie (2 pannenkoeken) is 13 kh en vult erg goed. Erg lekker met een plak Old Amsterdam :j

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:54

Ik lees graag mee en ben ook wat aan het aanrommelen. Maar ik heb een vraag misschien een vreemde vraag maar ik wilde zo een choco muffin met blauwe bessen maken. Maar in het recept staat een snufje bakpoeder? Wat wordt er bedoeld met bakpoeder??

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:12

Precies wat er staat :) Bak poeder, bij veel mensen bekend als baking soda. Staat bij de bak producten in de supermarkt.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:57

Gisteren de bloemkool pizza gehad, was heel goed te doen! Al mist ik de bodem wel iets... Vanochtend wel 0.4 kilo zwaarder maar had ook redelijk wat gegeten.
Vandaag zonder moeite een frikandel broodje afgeslagen van een college :D

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:07

@monster tos oke bedankt ik heb gekeken maar zag nergens bakpoeder opstaan vandaar dat ik dacht ow volgens mij heeft het een andere naam

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:59

Go Monster! Het is er echt een dag voor, ik heb de frietjes afgeslagen in de lunch!

Ik heb nog een hele berg redelijk zachte avocado's thuis liggen, hebben jullie nog lekkere receptjes ermee?

Er gaat er vanavond 1 door de salade, maar dan heb ik er nog 3 of 4. Vandaag 1 in stukjes met een beetje zout als lunch gegeten, dat beviel wel, dus wil dat morgen ook gaan doen, maar dan met garnaaltjes erbij.

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:24

Goed bezig allemaal!
Ik loop al de hele dag met een chocoladeletter in mijn tas van werk en ik heb er nog niets van gehad, echt een momentje van trots voor mezelf.

Kan je geen lekkere guacamole maken van die avocados en dan komkommer/paprika en tomaatjes dippen?

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:27

Wat kiep je daar dan door? Want zo'n zakje guacemole mix uit de winkel vind ik niet lekker (en zit wss ook wel suiker in)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 15:31

Sannanasje, ik weet niet hoeveel kh je eet, maar een lunch of ontbijt kan je héél lekker maken.

Smoothie: 1 rijpe avocado, 2-3 eetlepels yoghurt, een handje diepvriesframbozen (of ander fruit) en een flinke scheut water. Evt aanzoeten of frisser maken met zoetstof/citroensap.
Alles in de blender en je hebt een heerlijke smoothie/milkshake achtig iets.

Vult enorm goed!

Anders is geprakte avocado met zout en peper op een broodje/cracker/rookkaascracker ook heeeeel lekker.

Guacamole:

avocado, fijngehakte tomaat, peper, zout, evt pepertjes (jalapeno bv).
Prakken, hakken, mixen en klaar!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:39

Ik ben er ook nog niet helemaal uit hoeveel kh ik eet... voorheen at ik altijd havermout voor ontbijt. Dit heb ik de afgelopen dagen vervangen door Griekse yoghurt met lijnzaad en dat bevalt eigenlijk ook wel goed.
Lunch wil ik eigenlijk ook zo kha mogelijk doen. Avondeten vind ik nog lastig. Stamppotje op zn tijd vind ik best lekker nl, de rest kan ik wel laten.
Vandeweek roerbak gemaakt met voor mijn vriend rijst erbij en voor mezelf niet. Dat ging best prima. Vandaag soep met voor hem een broodje voor mij een salade, ook goed te doen en geen honger nog.

Ik wil nu doordeweeks al kha eten en dan met sinterklaas en kerst lekker meedoen met de familie en dan in januari echt fulltime serieus erop letten.
Dus nu een proefperiode om receptjes te vinden en me in te lezen enzo. En alles wat er dan af gaat is alvast een goed begin!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 09:45

Stamppot kan ook heel goed met koolraap of knolselderij ipv aardappels :)
En als jij 1 x in de 2 weken stamppot mét aardappels eet... Dat is ook niet erg hoor, een keertje kh kan het lichaam dan juist prikkelen.

Avondeten wordt snel heel eentonig als je niet oppast. In een drukke week zie ik achteraf opeens dat ik 4 keer salade met geitenkaas gegeten heb, en 2 keer wok met paprika, champignons en kip.

Wij proberen nu voor 3-4 dagen in 1 keer boodschappen te doen, scheelt ook een hoop geld.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:02

Ja knolselderij had ik gehoord inderdaad. Ik denk dat ik een keer half half ga doen, half aardappels en half knolselderij.
Wat ik ook weleens doe is tortilla wraps maar dan met sla als wrapblad zeg maar. Dat is ook goed te doen!
Ik moet alleen wel erg opletten want mijn vriend is eerder te mager, dus die mag weer niet afvallen! Maar koken zonder geraffineerde suikers doet hem ook wel goed. Hij is vaak ziek, zwak, misselijk en vooral altijd moe moe moe moe en moe. Dat is ook wel een reden dat ik dit doe, me gewoon fitter voelen.

We zijn in september gaan samenwonen, dus het is nog veel zoeken en wennen samen (en dozen uitpakken en klussen en druk ;) )
Wat ik deed toen ik alleen woonde was een weekplanning maken. Ik had zo'n gezinsplanner op de koelkast hangen en daar vulde ik dan mijn hele week ontbijt, lunch en avondeten op in. Dan hoef je er maar 1 keer over na te denken en verder niet meer, scheelde mij een hoop impuls aankopen. Dat heb ik hier in het begin ook gedaan, alleen is daar een beetje de klad in gekomen, dus dat wil ik graag weer oppakken.
En inderdaad 1 of 2 vaste boodschappendagen bepalen en verder ook gewoon niet gaan.

Ik ga zo eens even uitrekenen wat ik nou gisteren allemaal gegeten heb. Als ik dat nou bijhoudt in een overzichtje leer ik misschien wat waarin zit en hoef ik er over een tijdje niet meer zo over na te denken.

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 19:42

Ik heb een vraagje, gebruiken jullie ook een app om alles bij te houden en zo ja welke?

Ik zat net te kijken maar ik zie door de bomen het bos niet meer qua apps

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 20:09

Vandaag bloemkool pizza gemaakt vond het erg lekker.
Afgelopen maandag gevulde paprika's met spinazie en champignons gegeten ook lekker al walg ik van geitenkaas volgende keer gebruik ik andere kaas. Geitenkaas is niet mijn ding

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 09:37

Ik gebruik Fatsecret. Daar kun je ook producten scannen, zelf hele maaltijden invoegen en opslaan en je ziet gelijk hoeveel kh je ontbijt bevat.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:04

Ik lees wel dat ik minder streng ben dan wat ik van de meesten zie. Ik ben vooral geminderd met koolhydraten. Ik geniet enorm van mijn volkoren crackers met avocado bijvoorbeeld. Avocado wordt dan afgewisseld met hüttenkäse of zelfgemaakte eiersalade met dille. Gisteravond een gezonde maaltijd bedacht met Aziatische groenten en witvis, superlekker en hartstikke gezond ware het niet dat ik, tijdens het koken, van mijn eerste chocoladeletter aan het snoepen was en dit wegspoelde met cola. SLECHT!! Ach ja, een vriendin van mij ligt praktisch op sterven en dan gebruik ik het excuus emo-eter om mijn verdriet te minderen met wat zoets. Vandaag weer opnieuw beginnen en zo houd ik het vol. Inmiddels wel anderhalve kg kwijt dus niet ontevreden.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:08

Mag ik me hier ook melden?

Ik eet sinds een tijdje koolhydraat beperkt.
Groene smoothie 's ochtends.
Als lunch eet ik een goed gevulde salade.
Als avond eten is het vlees met veel groente. Wisselend wat het is. Mijn vriend eet wel gewoon aardappelen rijst en pasta dus dat is af en toe zoeken.
Maar ik eet gerust een keer pasta of een gewone pizza. Vind het gewoon te lekker om voor 100% weg te laten. Ook drink ik in het weekend gerust een wijntje.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 13:28

Welkom Marjan!

En ja, dat doe ik ook hoor, in het weekend wat snoepen in snoep/koek/kh-avondeten vorm.
Ik neem ook pepernootjes lekker bij de thee soms.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:35

Welkom Marjan!

Ook hier de ene dag strenger voor mezelf dan de andere hoor!
En Akke, ook het emotie eten herken ik! Alleen probeer ik tegenwoordig te focussen op de dagen dat het wel goed gaat! En het mooie is, dan heb je dus veel meer goede dagen omdat je de slechte dagen accepteert en dus geen negatieve emoties daarvan krijgt waardoor je nog meer gaat vreten.
Lukt de ene keer makkelijker dan de andere, maar als ik nu iets snoep waarvan ik eigenlijk bedacht had dat ik het niet mag (roomfondant gisteren <3 stomme sinterklaas/feestdagen) dan denk ik ja prima, gisteren ging super en heb ik dit en dit en dit goed gedaan dus vooruit. Morgen weer een goede dag!

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:33

Ja zo zie ik dat ook. Eergisteren geen pak koekjes maar gewoon één koekje en daar heel bewust van genieten. Vandaag ook weer goed bezig geweest en extra doorgezeten tijdens het rijden om de buikspieren te trainen. Zolang ik minder snoep dan voorheen dan zal het echt wel goed komen.