Kerstdiner

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miesemuisje

Re: Kerstdiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:14

tnx :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:15

Toch stom dat de link niet werkt haha

Hier werkt het google trucje ook

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:20

Hier is het nu ook gelukt, klinkt inderdaad lekker, vooral met knoflook en misschien wat kruiden! morgen maar eens 1 aardappel proberen :D

MaaikevdkJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:36

Ik heb afgesproken met mijn moeder dat ik het kerstdiner mag maken (met een beetje hulp van haar, ben 14 :+).
Ik wil als hoofdgerecht een groot stuk vlees doen, met verschillende bijgerechten met groentes en iets van aardappelen. Ik heb al hertenbiefstuk of varkenshaas op mijn lijstje staan, heeft iemand daar leuke maar niet al te moeilijke recepten voor?
Verder de bijgerechten: iets met zoete aardappel, iets met groentes en een quiche.
Voorgerecht gaat wel lukken, heb nog een leuk tapas boek hier liggen.
Nagerecht gaat mijn broertje doen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:15

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 17:42

Ik krijg hoofdpijn van het nadenken over het voorgerecht. :') Ze lusten hier geen vis, het mag niet te apart zijn en ik heb geen oven beschikbaar voor het voorgerecht... Dus morgen ga ik tomatensoep met basilicum en parmezaanse kaas maken om te kijken of dat goed genoeg bevalt om met kerst als voorgerecht te doen. We doen er altijd ook stokbrood met verschillende smeerseltjes bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:43

Soepje :j

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:55

Maaikevdk schreef:
Ik heb afgesproken met mijn moeder dat ik het kerstdiner mag maken (met een beetje hulp van haar, ben 14 :+).
Ik wil als hoofdgerecht een groot stuk vlees doen, met verschillende bijgerechten met groentes en iets van aardappelen. Ik heb al hertenbiefstuk of varkenshaas op mijn lijstje staan, heeft iemand daar leuke maar niet al te moeilijke recepten voor?
Verder de bijgerechten: iets met zoete aardappel, iets met groentes en een quiche.

Ik heb vorig jaar hertenrack gemaakt volgens dit recept: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1 ... pecankorst

Ik had er alleen geen baby romainesla bij gedaan, maar o.a. gekarameliseerde worteltjes.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:57

Maaikevdk schreef:

Varkenshaas met pruimen! Klinkt goor maar is zo enorm lekker. Ken het recept niet uit mijn hoofd, misschien even googelen. Weet wel dat je de varkenshaas moet insmeren met mosterd en de saus is van room en gedroogde pruimen.
Echt om je vingers bij af te likken en heel makkelijk te maken.

MaaikevdkJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 18:03

Kiwiwitje & Spirit Dat klinkt beide heel lekker! Helaas kan mijn moeder niet goed tegen champignons e.d. dus die varkenshaas wordt hem niet... Ik had dat er even bij moeten zetten, en ook dat het voor 6 personen is! Verder worden walnoten, knolselderij en mierikswortel hem ook niet (rare allergieën :'))
Edit: Majabeesje Ik ga daar eens naar kijken!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 18:05

In principe kan je elk recept omrekenen naar 6 personen toch? :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 18:09

Maar met 6 man een varkenshaas wordt lastig, dan moet je er meerdere doen. Als je echt een groot stuk vlees wil zou ik kijken voor een ham (bij de slager in alle gewichten te krijgen) of een groot stuk rund (shortrib, ossenhaas, cote de boeuf) of bijvoorbeeld een lamsbout.

MaaikevdkJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 18:10

Ja klopt, maar ik dacht, ik zet het er even bij voor de zekerheid :')
Bedankt voor de suggesties secricible! Ik ga even rondneuzen op internet.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:18

Ik gebruik 1 varkenshaasje voor 2 personen, voor 6 personen dus 3 varkenshaasjes.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:23

Ik ben gek op kerst! :D Dankzij dit topic heb ik al een aantal ideeën opgedaan. Mijn schoonvader heeft bedacht dat we dit jaar met kerst tapas gaan eten en dat iedereen een aantal gerechtjes maakt. Omdat ik gek ben op desserts maken, heb ik het nagerecht toegewezen gekregen. Dit zal worden een witte chocolade panna cotta met een ganache en verse aardbeien. Voor dit gerecht ben ik alleen opzoek naar iets waar ik het in kan serveren! In een grote schaal vind ik niet zo leuk, ik doe het liever in éénpersoons porties. Heeft iemand een leuk idee hiervoor? Ik dacht zelf aan plastic glaasjes, maar heb ze tot nu toe nog niet in de winkels kunnen vinden.

Daarnaast maak ik bonbons van carpaccio (dankzij dit topic :D) en kipstukjes in madeirasaus.. Ben alleen nog op zoek naar iets vegetarisch (aardappels of groente).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:35

hema heeft iig plastic glaasjes

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:40

Lielle schreef:
hema heeft iig plastic glaasjes

Hema had ik nog niet aan gedacht, ik zal eens kijken, dankjewel! Zijn dat ook dessert glazen of meer gewone plastic glaasjes?

Ik zou zoiets wel heel leuk vinden, maar geen idee waar ik dat kan vinden (behalve bij groothandels, maar dan zit ik gelijk aan 100 glaasjes vast. :'))

Afbeelding

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:44

Precies dat soort glaasjes :j

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:50

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:53

Ze hebben die glaasjes vast ook bij de action..! :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:12

Na een paar jaar MacDonald's met kerst en vorig jaar zowaar een keer thuis eten (stamppot), laat ik het dit keer aan de rest van het gezin over wat er gaat gebeuren. Normaal gesproken moest ik altijd werken met kerst (heerlijk!), maar dit wordt het tweede jaar dat ik thuis ben. Vorig jaar heb ik nog een stamppot gemaakt, maar men wil dit keer echt iets 'kerstigs'. Dus laat ik me verrassen.
Oh ja, en er moet ook weer een kerstboom komen. Moet ik ook nog een dezer dagen achteraan. :D

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:48

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:00

dreamheart schreef:
ponyparadijs schreef:
http://www.hema.nl/winkel/eten-en-drink ... /kunststof
Bij de hema is het niet zo gek duur.
Daar ga ik volgende week ook maar even heen

Wat een toeval! Vanmiddag op de site zitten zoeken naat deze glaasjes maar kon ze niet vinden. Bedankt! :)

Ik kon ze inderdaad in eerste instantie ook niet vinden! Leuke glaasjes, daar kan ik wel wat mee! :D

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:39

Ik wil ze gebruiken voor mijn grand dessert. Wat ik erin ga doen... geen idee! :) Dus als iemand nog een tipje heeft...

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:53

Kijk even bij mijn geplaatste berichten in dit topic.

Ik heb mini mon chou taartjes erin gehad vorig jaar. Foto heb ik geplaatst.

Glaasjes van de Lidl, zat een chocotoetje in :D