Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
). 
Ze lusten hier geen vis, het mag niet te apart zijn en ik heb geen oven beschikbaar voor het voorgerecht... Dus morgen ga ik tomatensoep met basilicum en parmezaanse kaas maken om te kijken of dat goed genoeg bevalt om met kerst als voorgerecht te doen. We doen er altijd ook stokbrood met verschillende smeerseltjes bij.
Maaikevdk schreef:Ik heb afgesproken met mijn moeder dat ik het kerstdiner mag maken (met een beetje hulp van haar, ben 14).
Ik wil als hoofdgerecht een groot stuk vlees doen, met verschillende bijgerechten met groentes en iets van aardappelen. Ik heb al hertenbiefstuk of varkenshaas op mijn lijstje staan, heeft iemand daar leuke maar niet al te moeilijke recepten voor?
Verder de bijgerechten: iets met zoete aardappel, iets met groentes en een quiche.
Voorgerecht gaat wel lukken, heb nog een leuk tapas boek hier liggen.
Nagerecht gaat mijn broertje doen.
Maaikevdk schreef:Ik heb afgesproken met mijn moeder dat ik het kerstdiner mag maken (met een beetje hulp van haar, ben 14).
Ik wil als hoofdgerecht een groot stuk vlees doen, met verschillende bijgerechten met groentes en iets van aardappelen. Ik heb al hertenbiefstuk of varkenshaas op mijn lijstje staan, heeft iemand daar leuke maar niet al te moeilijke recepten voor?
Verder de bijgerechten: iets met zoete aardappel, iets met groentes en een quiche.
Voorgerecht gaat wel lukken, heb nog een leuk tapas boek hier liggen.
Nagerecht gaat mijn broertje doen.
)
Dankzij dit topic heb ik al een aantal ideeën opgedaan. Mijn schoonvader heeft bedacht dat we dit jaar met kerst tapas gaan eten en dat iedereen een aantal gerechtjes maakt. Omdat ik gek ben op desserts maken, heb ik het nagerecht toegewezen gekregen. Dit zal worden een witte chocolade panna cotta met een ganache en verse aardbeien. Voor dit gerecht ben ik alleen opzoek naar iets waar ik het in kan serveren! In een grote schaal vind ik niet zo leuk, ik doe het liever in éénpersoons porties. Heeft iemand een leuk idee hiervoor? Ik dacht zelf aan plastic glaasjes, maar heb ze tot nu toe nog niet in de winkels kunnen vinden.
) en kipstukjes in madeirasaus.. Ben alleen nog op zoek naar iets vegetarisch (aardappels of groente). Lielle schreef:hema heeft iig plastic glaasjes
)
ponyparadijs schreef:http://www.hema.nl/winkel/eten-en-drink ... /kunststof
Bij de hema is het niet zo gek duur.
Daar ga ik volgende week ook maar even heen
dreamheart schreef:ponyparadijs schreef:http://www.hema.nl/winkel/eten-en-drink ... /kunststof
Bij de hema is het niet zo gek duur.
Daar ga ik volgende week ook maar even heen
Wat een toeval! Vanmiddag op de site zitten zoeken naat deze glaasjes maar kon ze niet vinden. Bedankt!