Koolhydraatarm & Gezond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Re: Koolhydraatarm & Gezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:01

Rode kool & cordon bleu is geen hele voedzame maaltijd denk ik... Heb je daar genoeg aan?

Ik heb gisteren voor t eerst in 2 weken ontbeten en gelucht met koolhydraten (bagels) & ging savonds door de grond van de hoofdpijn (richting migraine). Toeval :o?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:07

Nee voor het avondeten moet ik eigenlijk nog wat creatiever worden, maar wel weer zo dat vriendlief gewoon mee wil eten en die is vooral van de aardappels/groente/vlees... Misschien maak ik er nog een salade bij.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:17

Mijn dag ziet er vandaag zo uit;
O: kwart banaan / half ei (pannenkoekje) / 1 plak kaas
T: kwart banaan / half ei (pannenkoekje)
L: 1 sportmik met plak kaas / 2 crackers met ham
T: 125ml griekse yoghurt met 8gr muesli (kha)
A: ?
T: meestal niets.

Doubtless, klinkt niet lekker. Geen idee of dat met elkaar in relatie staat. Vervelend wel! Wellicht wat 'voorzichtiger' opbouwen?
Laatst bijgewerkt door Ier op 09-03-15 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:19

Als je wilt afvallen zul je eerst nog meer moeten minderen in de koolhydraten.
In 100 gr banaan zit al 19 khd.
Verder alle fruit mijden en ook geen honing gebruiken.
Ik neem aan dat de Gordon bleu een panneerlaagje had? Dat is nl ook niet khd arm.

Probeer je khd te minderen tot 20-40 khd per dag.

Verder zou ik je willen aanraden om eens op de website van Atkins te kijken daar staat alles goed uitgelegd.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:26

Maar Latruda wat zou volgens jou een beter alternatief zijn voor tussendoor? Zoals ik hier al las, een appel is natuurlijk beter dan een roomboterkoek..

Apart, want de ei-banaan pannenkoekjes zie je overal wel terug in khd-arm, ook hier in het topic. Overigens heb ik er vier gebakken van 2 eieren en 1 banaan en vandaag dus 2 gegeten en gisteren 2, dus gaat om een halve banaan.

Maar wat doen jullie dan door de griekse yoghurt? Ik krijg dat echt niet weg zonder iets..

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:27

Ier schreef:
Doubtless, klinkt niet lekker. Geen idee of dat met elkaar in relatie staat. Vervelend wel! Wellicht wat 'voorzichtiger' opbouwen?

Ik kan wel wat vinden op Google, maar niet meer dan vermoedens. Tja, opbouwen... Ik heb 's ochtends 1 bagel gegeten en 's middags 1 bagel :D Hartstikke lekker, maar ik had meteen weer last van m'n buik & heb een paar uur zitten boeren :+ Dus is niet echt de moeite waard.

Naath; ik eet geen griekse yoghurt, bah :+ Ik eet soya yoghurt van Alpro. Soms met wat fruit er doorheen, soms met muesli en rozijnen en soms gewoon zonder iets.

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:38

Zoals ik zei kijk maar eens op site van Atkins.
En voor een dagmenu moet je even kijken naar mijn berichten in dit topic.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 10:22

Zijn jullie eigenlijk allemaal bekend met de bristol stool chart?

Wel interessant om te analyseren wat voeding met je doet. Zo merk ik nu bv dat de banaan-ei pannenkoekjes een slecht idee waren voor het ontbijt/tussendoor, terwijl ik ze gisteren tijdens de lunch prima kon verdragen. Interessant 'middel' om te analyseren hoe/wat voedsel doet met je eigen lichaam. :)

Wat meer info in het Engels; https://www.gutsense.org/constipation/n ... tools.html .
Afbeelding

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 10:30

Die pannenkoekjes van vanochtend hebben nu nog geen invloed op je ontlasting hoor... Die zitten nog in je maag of net eerste deel van de dunne darm... Voeding heeft 24-36u nodig van mond tot kont...

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 10:31

Je bent de zoveelste die dat zegt. :+ Frappant detail is dat ik bv als ik champignonnen heb gegeten, ik die binnen een uur er uit zie komen, terwijl ik ze de dag ervoor niet heb gegeten. You tell me..

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 10:31

secricible schreef:
van mond tot kont

:D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 10:33

Ier schreef:
Je bent de zoveelste die dat zegt. :+ Frappant detail is dat ik bv als ik champignonnen heb gegeten, ik die binnen een uur er uit zie komen, terwijl ik ze de dag ervoor niet heb gegeten. You tell me..

Dan zou ik me serieus zorgen gaan maken. Voedingsstoffen kunnen namelijk binnen een uur niet opgenomen worden door je darmen dus in dat geval is er toch echt serieus iets mis...

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 10:35

Ja, dat maken wij (ik/huisarts) ons ook. Moet naar het zkh toe hiervoor.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 10:50

Doubtless schreef:
Ik heb gisteren voor t eerst in 2 weken ontbeten en gelucht met koolhydraten (bagels) & ging savonds door de grond van de hoofdpijn (richting migraine). Toeval :o?

Toevallig heb ik dit weekend ook veel koolhydraten gegeten en ook ik kreeg 's avonds een beetje hoofdpijn. Ik ben slechts een week bezig dus vroeg me af of dat kon zo snel

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:39

hier van het weekeind ook een beetje gecheat vandaag weer aan de bak..
grappig die poep analyse :D

M: nu dit en een handje gemixte noten..
http://nl.tinypic.com/r/2mfkbwo/8

T: Nog geen idee...

A: biefstuk, verse spinazie met championgs pijnboompitjes en een ei

Ik geloof trouwens wel dat je hoofdpijn krijgt van al die koolhydraaten.. vervelend is dat.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:59

Heeft iemand nog een lekker en simpel recept voor kip uit de oven? Ik denk dat ik mijn cordon bleu maar verander in een kipfilet uit de oven.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:08

Meelezer meldt zich :)

@Naath86: Wat ik vaak doe is 2 grote kipfilets, 250 gr kastanjechampignons. Champignons fijnmalen in een keukenmachine, daar doorheen doe ik ook vaak knoflook, bieslook, zout, peper, wat je lekker vindt. Kipfilet in het midden insnijden en de champignonprut erin/op scheppen. In een ovenschaal doen met wat olijfolie. op 200 graden en dan +- 45 minuten in de oven.. Heel makkelijk en erg lekker :) Je kan er net zoveel kruiden e.d. bij doen wat je lekker vindt.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:41

Ik zie hier allemaal mensen die peer, banaan, mandarijn, havermout en weet ik veel wat eten, maar hoe rijmen jullie die suiker- en zetmeelbronnen met een koolhydraatarm dieet?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:13

Ik vind het onzin om al het fruit te bannen. :) Ik wil nu eten zoals ik over 10 jaar ook kan eten. Liever wat trager afvallen als nu alles elimineren.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:14

Naath86 schreef:
Heeft iemand nog een lekker en simpel recept voor kip uit de oven? Ik denk dat ik mijn cordon bleu maar verander in een kipfilet uit de oven.

Kipfilet open snijden, spinazie en kaas ertussen doen, weer dichtklappen en dan lekker de oven in (in een folie'tje).

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:28

Ier schreef:
Ik vind het onzin om al het fruit te bannen. :) Ik wil nu eten zoals ik over 10 jaar ook kan eten. Liever wat trager afvallen als nu alles elimineren.

+1

Fruit is daarnaast gewoon heel gezond, dus dat eet ik liever als "zondig" dan een zak winegums.

Vanavond ovenschotel van kabeljauw, tomaat en paprika :9 met spruitjes ernaast. Had moeders over, mazzeltje dus :Y)

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:39

precies fruit eet ik ook hoor lekker door mijn kwark ;-)

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:35

kim345 schreef:
Doubtless schreef:

Toevallig heb ik dit weekend ook veel koolhydraten gegeten en ook ik kreeg 's avonds een beetje hoofdpijn. Ik ben slechts een week bezig dus vroeg me af of dat kon zo snel

ik was gisteren uiteten en heb stokbrood gegeten
oohhh mennnnn wat had ik een buikpijn pfff

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:02

Ier schreef:

Precies dat dus. Eigenlijk eet ik helemaal niet khd-arm. Probeer alleen een nieuwe eetstijl aan te nemen waarin ik niet meer dagelijks 6 plakken brood en elke avond pasta / aardappelen eet. Eet dus veel andere dingen en ook veel gezonder maar ga niet de koolhydraten in een stuk fruit tellen.. Dat ga ik niet mijn hele leven volhouden. En fruit is heeeerlijk!

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:51

Eten jullie ook geen koolhydraatarm / verlaagd brood van de supermarkt of de bakker? Volgens de Dietiste mag je in kha dieet 1,5 sneetje per maaltijd eten met een maximum van 3 sneetjes pd.
Zeker het kha brood vd bakker is erg lekker en smaakt hetzelfde als gewoon brood.