Gezonde snack recepten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: Gezonde snack recepten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:02

Oehh die zien er lekker uit!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:30

BeSen schreef:
Ziet er lekker uit! Smaken ze heel veel naar banaan of valt dat wel mee?

Ik vind het meevallen! :) je proeft het wel en je ruikt het vooral. Maar ik ga er de volgende keer meer gedroogde vruchten in doen dat het wat zoeter wordt!
En de kaneel, het zijn kleine eetlepels. :P

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:28

In het gedroogde fruit zitten wel héél veel suikers he! Althans, in de meeste die je bij de supermart koopt. Weet niet of minder suiker een uitgangspunt is hoor, maar denk zeg het even.

Ik was daar ook de fout mee ingegaan met breakfast oatmeal cupcakes :'). Dacht lekker gezond, tot ik ze op had en dasrna de verpakkingsn las :'). Volgende keer maar via internet thuis laten bezorgen, heb hier helaas geen winkel die het ongezoet verkoopt.

Heb jij het recept van die musli bars?

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:26

Ik heb het gedroogde fruit (dadels en rozijnen dit keer) gekocht bij de reformkraam op de markt, bestaat dus uit allemaal natuurlijke producten! :)
En het recept heb ik van fitbeauty.nl , maar heb er mijn eigen draai aan gegeven qua hoeveelheden!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 09:16

Slim! De reform die wij hebben, hebben alleen geen gedroogd fruit, erg jammer! Maar zie dat je markt zegt, wellicht daar eens proberen inderaad :j.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:20

Gewoon even de verpakking lezen. Hier hebben ze in de super gewoon abrikozen en dadels zonder toegevoegde suiker.

Ik heb de hele maand januari geen toegevoegde suiker/zoetstof/honing gegeten, dus ondertussen weet ik wel wat ik kan kopen en wat niet.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:04

Dadels inderdaad wel, maar fruit zoals banaan, appels etc niet.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:15

Gek, hier eigenlijk nooit toegevoegde suikers bij het gedroogde fruit dat je in de supermarkt koopt :n Ik ben helemaal verslingerd aan gedroogde (of gebakken? Blijkbaar :+ ) mango namelijk. Je eet er wel meer van dan van gewone mango heb ik het idee, dat dan wel. Heb in Nederland trouwens ook geen gedroogde mango kunnen vinden. Niet bij de Albert Heijn oid althans.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:00

Het ligt volgens mij een beetje aan de fruitsoort die je koopt. Abrikozen, rozijnen, bananen en appels zijn meestal zonder suikers, maar andere soorten niet altijd. Bij twijfel even navragen of er extra suiker aan toegevoegd is. Ik kocht het fruit meestal bij een notenwinkel en daar wisten ze dat precies te vertellen, bij de notenkraam op de markt ook.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:44

Ik vind dadels en gedroogd abrikozen echt een geweldige mix om te gebruiken in bakrecepten zoals muffins. De dadels maken het lekker zoet en de abrikozen geven een lekker frisje.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:25

Ik had vanochtend als ontbijt havermout met cranberry's, mmm :Y)
Wie heeft er nog meer lekkere recepten voor havermout?

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:41

Ik doe altijd havermout met kokend water erover (hou zelf absoluut niet van melk), aflaten koelen en dan magere kwark er doorheen roeren, lekker romig is het dan. En dan stukjes fruit erdoor, mango stukjes (bevroren van ah zijn prima) zijn favoriet. Maar banaan is ook heerlijk of appel met kaneel. Beetje honing erbij als je van zoet houdt... jummie :9

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:41

Ik heb humus gekocht om mijn worteltjes in te dippen maar ik denk dat ik de verkeerde smaak heb gekocht want het ruikt niet heel lekker :P .

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:49

Hahah het smaakt beter dan het ruikt vind ik altijd ;)

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:54

Pittige humus is een stuk lekkerder dan normale. En zo pittig vind ik die niet van de AH .

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:22

ster21 schreef:
Ik doe altijd havermout met kokend water erover (hou zelf absoluut niet van melk), aflaten koelen en dan magere kwark er doorheen roeren, lekker romig is het dan. En dan stukjes fruit erdoor, mango stukjes (bevroren van ah zijn prima) zijn favoriet.

Ohhh dat klinkt lekker! *D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 09:01

Ik eet havermout met cacao en honing of stevia. Banaan en wat kokosolie erbij, yum! Chocolate for breakfast :D

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 09:04

havermout met handje studenenhaver (noten en rozijnen) beetje speculaaskruiden of kaneel en een appel in stukjes.

Het is net appeltaart.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 09:20

Ik denk dat ik het verkeerd heb gelezen, het zijn geen toegevoegde suikers, maar de suikers uit de vrucht zelf!

Ik kwam gister trouwens echt een fantastische site tegen met allemaal healthy snacks!

Maken jullie Hummus zelf trouwens? Is dat heel veel werk? En vooral: is het lekker? Het klinkt zo... ranzig :=

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 09:26

Ik vind hummus vooral lekker met een hard broodje, stukjes afscheuren en dopen.

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 09:29

Ik heb al behoorlijk wat tips uit dit topic gehaald. Zo fijn :)

Yv_ welke website was dat? Want het klinkt wel interessant.
Hummus is wel lekker hoor. Als dip bij groente, of op een broodje. Met komkommerplakjes of zo :~ Zelf maken ga ik binnenkort ook eens proberen. Kan nooit moeilijk zijn.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 09:32

Ben de site aan het zoeken, kom nu op andere uit. Als ik 'm heb gevonden, deel ik 'm meteen! Met wat doorlinken óp die site kwam ik ook bij allemaal variaties op ontbijtjes uit, echt wel super! Heb daardoor vandaag als ontbijtje huttenkase met ananas :)).

Zodra ik 'm heb gevonden, plaats ik 'm!
Kwam net wel deze tegen, ook errug lekker en simpel!
Afbeelding

Maar is de smaak van Hummus niet heel erg kikkererwten-rig? Heb ze vorige week voor het eerst geproefd en vond ze zo.. melig.. Denk dat dat het goede woord is. Gister in basilicumboter gebakken icm een gegrild tonijntje en gourgette en dat was wel weer heel erg lekker!

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 09:42

Tsja, ik een tijdje op exchange in Israël geweest en daar heb ik het leren eten, want het was daar echt hét voedsel haha. In Nederland had ik het ook nog nooit geprobeerd, maar ben daar helemaal verslaafd geraakt :D Was wel heel anders dan de humus die je bij ah koopt, die is minder gekruid en idd kikkererwteriger. Vind zelf die van bv de Turkse winkel erg lekker, of van zo'n Grieks kraampje op de markt. Of bij andere markt kraampjes waar ze bv pesto enzo hebben.
Smaakt niet melig en lekker gekruid! Miss moet je wel een beetje aan de substantie wennen... het is best origineel :+

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 09:43

Okee, misschien een keertje zelf maken dan. Wil sowieso zo min mogelijk nog uit potjes en zakjes :D.

Ik heb hier een site, maar dat was niet de goede. Staan onderin overigens ook wel een paar lekkere
http://www.pbfingers.com/2012/03/14/hea ... ack-ideas/

Ben nog druk op zoek naar de goeie!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 09:57

De site was livestrong.com , maar kom even niet op het gedeelte van de snacktips.
Staan sowieso leuke dingen op de site!