Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
merrylegs schreef:verwarrend die continue veranderende ontwikkelingen over de adhv etc. Maar volgens wat Winged gevonden heeft, mag je nog steeds niet meer dan drie eieren per week. Ach ja, over een jaar zijn het vast 5, zo absoluut zijn die onderzoeken nu ook weer niet.

Ga ook weer zoveel mogelijk suikervrij proberen!
8nnemiek schreef:Niet alle eiwitten zijn even ongevaarlijk. Er zijn studies gedaan naar caseïne (wat in dierlijke producten zit) waaruit blijkt dat mensen die meer dan 10% hiervan binnen krijgen een veel grotere kans op bepaalde soorten kanker hebben, waaronder leverkanker en prostaatkanker. Rond de 5% zou een veilige hoeveelheid zijn.

EstherMe schreef:ik lees meeGa ook weer zoveel mogelijk suikervrij proberen!
in de ochtend ontbijt ik met Brinta of havermout, dus de Brinta wil ik er uit hebben..
In de middag eet ik volkoren brood met hartig beleg of pindakaas (Calve pindakaas is prima, zit geen suiker in). Tussendoor fruit en in de avond zoveel mogelijk vers
smurfje schreef:Doe ene handje gebroken lijnzaad door je smoothie. Of een handje havermout.
_Denise_ schreef:EstherMe schreef:ik lees meeGa ook weer zoveel mogelijk suikervrij proberen!
in de ochtend ontbijt ik met Brinta of havermout, dus de Brinta wil ik er uit hebben..
In de middag eet ik volkoren brood met hartig beleg of pindakaas (Calve pindakaas is prima, zit geen suiker in). Tussendoor fruit en in de avond zoveel mogelijk vers
Waarom wil je Brinta laten staan?
secricible schreef:8nnemiek schreef:Niet alle eiwitten zijn even ongevaarlijk. Er zijn studies gedaan naar caseïne (wat in dierlijke producten zit) waaruit blijkt dat mensen die meer dan 10% hiervan binnen krijgen een veel grotere kans op bepaalde soorten kanker hebben, waaronder leverkanker en prostaatkanker. Rond de 5% zou een veilige hoeveelheid zijn.
Dat is alleen omdat caseïne IGF1 bevat, een groeihormoon. En logischerwijs kan een groeihormoon helpen om bijvoorbeeld spieren te laten groeien, maar ook ongezonde cellen... Over de rol bij daadwerkelijke ontwikkeling van kanker is niks bekend.
Ditzelfde hormoon is trouwens de reden dat veel eiwitten eten zorgt voor veroudering
En nog een interessant feitje;
40 gram eiwit uit melk levert een stijging van 36% van IGF1 in het bloed op.
40 gram eiwit uit soja een stijging van 69% IGF1...
ieuwieuwieuw dat vind ik zo vies. Later kwamen er ook onderzoeksresultaten dat havermout wat betreft glycemische index ook heel hoog scoort en dat vind je dan weer niet terug in die voedselzandloper.
wel fanatiek over gelezen in het verleden trouwens.