Met dit eetpatroon ga je dan ook zeker niet afvallen, hier kom je juist eerder van aan. Er zijn hier vast andere mensen die er meer verstand van hebben dan ik. Maar je had beter vanmorgen kunnen beginnen met die yoghurt met fruit ipv nu na zo'n slechte start en de colaatjes weg kunnen laten. Als je tijdens je avondeten nog iets van quinoa/zoete aardappel oid erbij had genomen had je wellicht nu nog steeds verzadigd geweest? Het is helemaal niet erg om tijdens je maaltijden goed te eten, als het maar gezond is.
Ik heb je een pb gestuurd. ik sta namelijk open voor hulp en ervaringen.
Steenbok12
Geplaatst: 13-08-14 22:07
Samblabla, goed dat je daar voor open staat. Ik zou zeggen lees lekker mee in dit topic het is juist belangrijk om voldoende te eten anders komt je lichaam in spaar stand en zal alles wat het binnenkrijgt meteen vast willen houden. Je zult zien als je gezonde producten eet dat je onwijs veel kunt eten zonder aan te komen als je uit de spaarstand komt
Definitief, toch wat veranderd omdat de sportles laat bleek te zijn en voor het sporten wilde eten en niet te zwaar wilde eten. O: 50 gr havermout/melk/lijnzaad/zemelen/chiazaden T: 2 partjes meloen, 3 speculaasjes L: 50 gr. ongek. Couscous, 30 gr. witte kaas, 44 gr. makreel, paprika, courgette, tomaat T: Peer A: Pannenkoek van havermout, honing, kokossnippers, lijnzaad, melk en 1 ei + 2 volkoren crackers met 30 gr. bio pindakaas T: 250 ml Magere yoghurt met rozijntjes, zemelen en 30 gr. Zonnatura muesli T: lunch voor morgen gekookt, daarvan een beetje gesnoept B: 80 minuten fietsen, half uur abs, uurtje zumba
Samblabla, goed van je dat je meedoet in dit topic om het te veranderen Juist als je zo weinig eet ga je in spaarstand en val je juist niet af. Zag dat je phor al een berichtje had gestuurd. Betere hulp vanuit hier kan je niet krijgen
Ik zal morgen reageren, zit nu in chill modus op de bank
Horse
xSlvna
Geplaatst: 13-08-14 22:42
Ik val enorm af na een weekje vakantie in het buitenland (onwijs veel eten en echt schuiven. Gaan zeker 8 tot 14 gevulde, grote borden eten naar binnen per dag. En vaak 1/2 ijsjes + poffertjes en room...
Om 8: 2 borden gevuld met watermeloen en wat pannekoekjes bij het ontbijt met 1/2 eitjes Om 9: Kom soep met brood Tussen 10 en 12: Poffertjes met room Tussen 12 en 2: 2 borden met tomaat/komkommer/ui/salade/watermeloen + 2 borden friet met vlees Tussen 2 en 6: 2 borden friet + vlees + salade + een ijsje Om 7: 2 tot 4 borden 'middag' (dit kan alles zijn op vakantie. Net het lekkers dat ik vind en ook echt ál het lekkers wat ik vind) Om 2 snachts: Brood en soep.
Drink de hele dag door cola, water en eet enorm veel citroen (van die kwartjes. Zeker 2/3 ekers vol per dag)
Denk dus dat het over twee weken weer zo uit ziet. Ik ga er vanuit dat ik erna ook gelijk weer de voor mij gezonde eetlust terug heb én dan begint school (wat sowieso betekend: Ontbijt + 4 tussendoortjes tussen 9 en 5 + middag + twee maaltijden in de avond).
Ik slaap nu al 5 weken bij mijn vriend zonder eetlust en kookkunsten dus mijn dagen bestaan nu uit 1 vettige hap (kapsalon, durum, frieten, pizza) en één goed gevuld stokbrood meestal. En ja daar kom ik flink van bij (ben opeens van mijn ondergewicht af).
O: bakje yogurt met siroop en stukjes banaan t: niets l: 2 broodjes ham kruidenkaas en cupasoup kip t : kiwi en 2 oreo koekjes a: gebakken aardappelen met hamburger en tomaat mozerrela salade T: wat chipjes
stal werkzaamheden en 4 uur gewerkt extra koopavond dus zat gelopen en bijgevuld
O: yoghurt met müsli, lijnzaad en cacaonibs en een banaan T: 2 mandarijntjes L: 2 geroosterde boterhammen met spinazie, geroosterde paprika, geitenkaas, walnoot en honing T: appel T: nep snelle Jelle (ben nog opzoek naar een vervanger hiervoor net als de sultana, iemand tips?) A: witlof met ham en kaas en aardappelpuree uit de oven, waterijsje T: paar olijven en paar dadels
D: thee, water, 1 chocomelk uit t automaat. B: paardgereden en 2x 15 min fietsen
O: 4 volkoren roggecrackers met slankie smeerkaas T: 1 appel L: salade van ijsbergsla, wortelrasp, rode en gele paprika, tuinboontjes, 2 gekookte biologische eitjes, wat blokjes oude kaas, groene kruiden en olijfolie T: 300gr magere kwark met 100gr aardbeien, beetje honing A: 3 volkoren speltboterhammen; 2 met halfvolle roomboter en een plak kaas, 1 met biologische pindakaas B: stalwerkzaamheden, 90 min wandelen T: sesamreepje
SkyLWG
Geplaatst: 14-08-14 08:38
O: Grutten, peer, vijg, kardemom, kaneel, water, amandelmelk T: Ananas en appel L: 2 x roggebrood met geitenkaas en tomaat T: Restje sweet & sour A: Pangasius, tagliatelle, courgette, paprika, tomaat, mosterd, zuivelspread
__Leonie
Geplaatst: 14-08-14 09:29
Tot nu toe is de planning:
O: havermout met magere yoghurt, lijnzaad en een kleine appel. T: vk sneetje met oude kaas en komkommer L: 3 vk sneetjes met oude kaas, komkommer en tomaat. T: ? A: in ieder geval en tartaartje
Xslvna, sport jij zo veel op vakantie? Ik dacht dat ik veel kon eten maar wordt alleen al misselijk bij dit lijstje Wel heerlijk die watermeloen
Mijn lijstje van gisteren. O. 2 volkorenn broodjes met paardenworst, en een roomkaas. L. Chocolade broodje, en loempiatje van de markt. A. Bami, met kip in chili saus en bakje komkommer. T. 2 Ssprits. B. Uur gefietst, stalwerk, paardgereden.
Voor mijn gevoel heb ik heel veel gegeten. Maar als ik dit lijstje zie valt het wel mee. Vanaf vandaag weer op gezond eten gaan letten. Sport (basketbal) en school wat ook een uur fietsen is begind ook weer bijna. Dus kilotjes moeten er dan wel af gaan, hoop ik. Hebben jullie nog tips voor een gezond ontbeid wat snel is?
Grapjasjes12
Geplaatst: 14-08-14 09:46
Mijn broertje blijft vanavond eten en aangezien hij serieus aan krachttraining doet wil hij, gelukkig, clean eten Hij is mijn favo diner gast!
Planning
O1: 2 rijstwafels, 20+ smeerkaas O2: 3/4c havermout en zemelen, 1 banaan, 1 ei, 1 el appelstroop, water T: 1 avocado L: bak magere kwark en yoghurt, verse ananas, 1 el appelstroop, 2 el havermout T: 1 roggebroodje met jonge kaas A: spaghetti met tomaat, kipfilet en olijfolie
Xslvna, ik dacht dat ik heel veel kon eten, maar ik heb duidelijk mijn meerdere gevonden
Planning voor vandaag met eten: Ontbijt: smoothie van 1 glas melk met eetlepel suiker en handvol aardbeien, hand vol frambozen en 1 banaan. Lunch: 1 geroosterde boterham met Philadelphia light. Avond eten: ribeye steak, geroosterde aardappelen en spruitjes.
O. Soya/kwark/banaan/perzik/blauwe bessen/superfoods met 0.5l groene thee T. Whey shake L. 2 rijstwafels met pindapasta + avocado, 1l groene smoothie (spinazie/komkommer/banaan) T. Raw bite reep A. Speltpasta met saus van tonijn/tomaat/courgette/broccoli T. Fruit oid
O: 30g havermout met 2 perziken en ongezoete sojamelk T: banaan L: quinoa/bulghur salade met bietjes, ui, witte kaas, pompoenpitten en zonnebloempitten T: snee pompoenbrood met tahin A: paprika-linzensoep met een stokbroodje T: ? B: shred with weights
Tayga
Geplaatst: 14-08-14 11:36
Gisteren: Hele dag op terras O: 3 pruimen, banaan, perzik en 250 gr. kwark T: half stokbrood met paté en rucola T: 2 geroosterde bh met tapenade, serranoham, kaas en rucola A: uiteten bij de Griek (vooral veel vlees )
Vandaag: O: havermout, kokosmeel, lijnzaad, chia en cacao T: 2 perziken en appel L: half stokbrood met (iets dat vriendlief haalt ) T: banaan A: spagetti, wokgroente, gehakt T: kwark
Jorinda
Geplaatst: 14-08-14 11:42
Geroosterde bh? Je bedoelt vast iets anders dan dat ik lees haha.
Geroosterde bh? Je bedoelt vast iets anders dan dat ik lees haha.
Haha, dat dacht ik ook al!
Ik heb overigens gezondigd. Heb een kopje thee gehad met 4 chocolade koekjes. Hier door zal ik wel over mijn calorieën goal gegaan, maar komende 6 dagen weer 10 uur per dag werken dus dan brand in het er wel weer af.