Brioche à la pâte à tartiner (Iets met chocolade)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:50

NieneWiep schreef:
Koude ingrediënten maken in principe niets uit, alleen dan duurt het rijzen wat langer. Hoe warmer is deeg is/hoe warmer de plek is waar het staat te rijzen hoe sneller het gaat.

Maar té warm is ook weer niet goed. Het komt nogal nauw.
Ik had melk in de magnetron gedaan en toch voor de zekerheid er een beetje water bij gedaan om het af te koelen. Gist is teer spul.

NieneWiep

Re: Brioche à la pâte à tartiner (Iets met chocolade)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:54

Nee precies, te heet en je gist gaat dood. Brood bakken is een hele kunst :D

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:55

ohh wat ziet dat er heerlijk uit zeg! ik weet al hoe ik mijn vrije weekend ga besteden!! :):) :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 13:49

Ik realiseer me dat ik in een héél oud topic reageer, maar ik moest ineens weer aan dit brood denken! Er zijn vast weer nieuwe bokkers die het nog niet kennen, dus bij deze een upje.

Hier komen morgen de dochters van mijn vriend langs voor een nieuwjaarsbrunch en dat is gelijk een mooie aanleiding om het weer eens te bakken *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:41

Grotendeels klaar, alleen morgen nog 10 minuutjes afbakken voor een lekkere kleur en om warm te serveren :D

Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:49

Ziet er heerlijk uit Blijheid! Hier is het ook een beproefd recept, helaas dit jaar niet gemaakt bij gebrek aan op-eters ;). Wij hebben ook al diverse vullingen geprobeerd, die ook allemaal hun smaken hebben waargemaakt. Zo hebben we er wel pesto, zongedroogde tomaten, appel-kaneel+rozijnen, kaas/tomatensaus... Eigenlijk kan er heel veel! Alleen met de hele natte vullingen even kijken of het niet te nat wordt.