Taarten Decoreren deel XXIV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:44

Ah waarom niet joh?
Ik heb gewoon een foto ingestuurd.
Maak toch geen kans :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:46

vind het nogal vreemd dat de 5 kanshebbers gepromoot mogen worden door je vrienden/familie/kenissen etc. Dus in eerste instantie gaat het niet om de mooiste 5.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:58

Oh op die manier.
Tja t gaat erom wie de meeste stemmen krijgt, of die nou mooi is of niet. :=
Dit hoeft natuurlijk niet persé alleen van je eigen familie/vrienden te zijn.
Iedereen mag er toch op stemmen?
Maakt ook niet uit.
Vind het wel grappig.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 11:17

Gisteren 48 cupcakes gemaakt voor een collega. De opdracht was "paars en koeien". Gisteravond zijn ze opgehaald en mijn collage was er helemaal blij mee.

Afbeelding

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 12:02

Was de koeien al aan het zoeken, maar dat zijn de papiertjes! Leuk opgelost }:0

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 12:03

Mooi gemaakt Jolien!
Zag trouwens nog meer mooie taarten voorbij komen.
Lekker bezig, meiden!

Hier weekje bakrust gehad.
Eerste taart staat voor as donderdag. Dan een op zaterdag, woensdag en de laatste op donderdag.
Vrijdag de 14e ga ik voor ok dus dan ook even bakrust.

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:11

leuk jolien!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:06

Het wordt tijd om maar eens kennis te maken met onze buren. Nu wilde ik met het oog op Sinterklaas met cc's aan komen met iets van een toef met pepernoten er in verwerkt.
Alleen botercreme vind ik te machtig, heb wel een recept met een monchou toef maar zijn pepernoten daar doorheen gemengd wel lekker?
Iemand een idee voor een recept met pepernoten erdoor wat ook een mooie toef oplevert om te kunnen spuiten op een cupcake?

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:32

Is het misschien een idee om wat speculaaskruiden door je cc beslag te doen en dan je toef gewoon met monchou, dan strooi je daar wat schuddebuikjes op of gewone kruidnootjes.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:37

Zo mijn cupcakes van zaterdag:

Afbeelding

25 peercupcakes met chocoladedessertsaustopping, 20 chocolade cupcakes met bosbessenbotercreme en 14 roombotercupcakes met chocolademonchou topping. De laatste gingen het hardst, waren ook erg lekker. Ze zijn allemaal op :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:43

Dat is idd een goed idee, die speculaaskruiden, heb ze nog in huis dus da's makkelijk.
Is de combi van monchoucreme met pepernoten lekker?

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:45

ik had vd week grootse plannen voor een slangentaart...had een plaatje gezien van een cobra..in vol ornaat..dus rechtop enzo...na heel wat uurtjes vol frustratie :Y) omdat telkens de kop/nek in elkaar zakte/omviel...en dat al zonder fondant....maar gefrustreerd de slang "platgegooid" _-:( en dr maar wat met fantasie van gebrouwen..de lol was er af 8)7
Dit is m uiteindelijk geworden...de slang gaat dus ooit nog een keer opnieuw....de foto die ik gezien had..was bij nader inzien en beter lezen gemaakt met styrofoam :oo tsja das wat anders als cake/biscuit natuurlijk....
Hier toch een foto van de misssssslukkeling...
Afbeelding

Ik had ook nog een slagroomtaart gemaakt met m'n hartvorm van de action...
Afbeelding
Gevuld met bosvruchtenjam en slagroom, en de buitenkant dus met slagroom en fondantroosjes(sssmeltssssmelt)maar wel lekker :9

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:46

zien er lekker uit Warbling... enne @meggiemeg geen idee of dat lekker is, maar als de pepernoten er los opzitten kunnen ze die er afhalen als t niet smaakt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:57

Ga het maar eens proberen, laat wel weten of het lekker is

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:55

Ik had voor gisteren ook Cc met speculaaskruiden.
Bovenop een luchtige vanillebc met een pepernoot erop.
Kids hebben zitten vreten erin :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:52

jam, ziet er erg lekker uit die laatste taart :9

mag ik vragen wat voor recept jullie voor royal icing gebruiken... vorige keer ben ik er dus gewoon ziek van geworden...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:55

Dan had je vast rauw eiwit gebruikt? :(:)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:55

Ja klopt, had het god zij dank nog niet op mijn taart gesmeert, had een hapje uit de kom genomen O:)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:05

Oei, dan heb je geluk gehad Gianti! :(:)

Een alternatief voor 'verse' eiwitten, is eiwitpoeder, beter bekend als 'meringuepoeder'.
Je neemt dan 5 gr. poeder op 60 gr. water. Dit staat dan gelijk aan 65 gr. eiwit.
Voor de rest kan je dan gewoon het recept voor royal icing aanhouden dat je gebruikt hebt.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:10

Gianti schreef:
Ja klopt, had het god zij dank nog niet op mijn taart gesmeert, had een hapje uit de kom genomen O:)

Pfoeh! Kun je nagaan! Van één klein hapje! :oo
Je wil je liever niet voorstellen als iedereen een heel stuk taart gehad had... :(:)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 16:57

Gianti schreef:

Was je van plan er een hele taart mee in te gaan smeren dan?

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:09

Ik ben al even niet geweest,
Maar wat zijn er weer een heerlijke dingen gemaakt!!!

Jolien jij had toch het recht van die 123 BC?
Zou je dat nog eens neer willen zetten?

Ik heb vanavond is zitten stunten, met ouwel/frosting en de cuttlebug van mijn mams,
Moet zeggen, het resultaat is verbluffend, het werkt super.
Schattige vogelhuisjes, vogeltjes en ijskristallen gemaakt.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:28

Ik heb vandaag, voor het eerst sinds maanden, weer gebakken. Binnenkort laatste stagedag en dan moet er uiteraard getrakteerd worden. Het is een biscuit van Funcakes-mix, gebakken in een Blanda 20cm. Ben er nog niet uit hoe ik hem ga vullen/decoreren.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:35

ullaatje schreef:
Jolien jij had toch het recht van die 123 BC?
Zou je dat nog eens neer willen zetten?

Natuurlijk :j
Ik heb het recept van deleukstetaarten.nl .
Komtie:

Dit wordt ook wel botercrème met eiwitschuim, swiss meringue botercrème of 1-2-3 botercrème genoemd. Dit laatste is een goede naam, want het is makkelijk en het staat voor de verhouding van de ingrediënten.
Voor een taart van 25 cm: (Ik heb hier genoeg aan om een taart van 23 cm tweemaal te voorzien van een dijkje, een deel te gebruiken voor een laag pepernotenvulling en het afsmeren. Ik houd dan niets over dus dit is wel krap aan.

Ingrediënten:
140 gram eiwitten of 20 gram eiwitpoeder vermengen met 120 gram water
280 gram kristalsuiker
280 gram roomboter* (of 420 gram voor de 1-2-3 verhouding) op kamer temperatuur en in stukjes.
* op erg warme dagen is het verstandig een gedeelte van de roomboter door margarine of kokosvet te vervangen (maximaal de helft). Dit zorgt voor meer stabiliteit van je crème.

Voor wat betreft de hoeveelheid boter: ik voeg altijd eerst 280 gram toe en blijf dan net zolang toevoegen tot ik vind dat hij goed is. Dus tussendoor af en toe eventjes checken op stevigheid en smaak.

Werkwijze:
Neem een kom die op een pan heet water past. Handig is de kom van je mixer als die hittebestendig is. Doe de eiwitten en de suiker in een kom en klop ze goed door elkaar. Zet de kom boven de pan met kokend water; dit wordt ook wel au bain marie genoemd. Blijf nu voortdurend kloppen totdat de suiker gesmolten is en het mengsel goed heet is. Haal de kom uit de pan en mix op hoge snelheid totdat het mengsel stijve witte pieken maakt. Dit duurt zo'n 10 minuten. Zet nu de mixer op een lage stand en doe de boter er stukje voor stukje erbij, terwijl je blijft mixen.

Als alle boter opgenomen is, zet je de mixer op een hogere stand en klop je de crème totdat hij er luchtig uitziet.
(Ik mix de boel altijd standaard nog 10 minuten zodra alle boter is toegevoegd.)
Voeg eventuele smaakmakers toe, meng goed met een spatel en schraap langs de randen van de kom. Mix de crème nogmaals een minuutje goed door. De crème ziet er nu mooi glad en luchtig uit en voelt zijdezacht aan.

De meringue botercrème is een week te bewaren in de koelkast. In de vriezer 3 maanden houdbaar.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:13

Hallo bakker-bokkers, mag ik even inbreken? Ik zou graag jullie advies hebben. Omwille van het vermoeden van koemelkeiwit allergie bij mijn dochtertje eet ik momenteel volledig koemelkvrij (ze krijgt borstvoeding). Omdat ik toch graag een zondags toetje heb ben ik zelf aan het bakken geslagen. Recepten voor cake vind ik genoeg, en ik heb intussen ook enkele cc's gedecoreerd met suikerpasta. Toch wil ik ook graag van die funky toeven op mijn cupcakes. Gisteren een recept voor botercreme geprobeerd met soja boter maar dat was het toch net niet. Hebben jullie enig idee wat ik als volledig koemelkvrij alternatief kan gebruiken? Alvast bedankt!