Taarten decoreren XXIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Re: Taarten decoreren XXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 16:44

Het heeft niets met taarten te maken, maar heb toenstraks een ontzettend leuk siliconen vormpje gekocht. Zo een waar je gesmolten chocolade in kan doen, in de vorm van tasjes, pumpjes en schelpjes :+: (witte chocola met crunchy m&m's .. hmmm)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:09

Ik ga vandaag een taartje proberen (18 cm), maar wij hebben een combi-oven. Wat is dan het verstandigst: de taart op het rooster te zetten (dan zit het vrij dicht bij de bovenkant) of op het draaiende plateau van de magnetron?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:44

Op het rooster! Mag nooit op het plateau, want dan komt de warmte niet bij de onderkant van je biscuit.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:46

Dat dacht ik idd ook al, maar ben bang dat de bovenkant dan verbrand. Of valt dat wel mee?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:54

Afbeelding
Deze had ik vorig weekend gemaakt voor de verjaardag van mijn man, we waren net een halve dag terug van vakantie en had dus geen tijd om een taart te maken voor hem, plus dat hij de fondant/marsepijn te zoet vindt... Hij was er blij mee en de visite vonden ze heerlijk.
De schelpjes had ik nog voorzien van een laagje chocolade, deze uit laten harden, gevuld met custard en vers fruit er op.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:09

oh mien god!! zulke foto's moesten verboden worden!!! Wat ziet dat er lekker uit meggiemeg!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 10:21

Oehw ziet er lekker uit MM.

Rinske dat programma, op welke BBC is dat en alleen op een bepaalde dag/tijd???

Vanmiddag ga ik op vakantie lady's, dus niet zo veel banketstaaf.
Heb de laptop wel mee en kan eventueel bijlezen, maarja vakantie he :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:26

Fijne vakantie Claudia!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:39

Kinke schreef:
oh mien god!! zulke foto's moesten verboden worden!!! Wat ziet dat er lekker uit meggiemeg!

Ze waren ook zo op Kinke, sommige hebben er zelfs 2 genomen...

Fijne vakantie Claudia, die van ons zit er al weer op, ben al weer een week aan het werk.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:44

Oeh die zien er heerlijk uit!!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:45

ClaudiaHS schreef:
Rinske dat programma, op welke BBC is dat en alleen op een bepaalde dag/tijd???

Elke dinsdagavond om 21.00 uur op BBC2 :D !!!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:49

Super leuk topic dit, krijg er honger van :).

volgende maand is mijn vader jarig en ik wil graag zo'n wijnfles taart voor hem maken. Als het lukt plaats ik wel foto's :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:51

Ooh die gebakjes zijn echt superleuk! :j

Veel plezier op vakantie Claudia!

Ik ga zo maar even beginnen aan mn taartje.

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:12

hallo allemaal! ik hoop dat ik me hier ook mag melden :)
ik zal niet SUPER actief zijn met mijn dochtertje van bijna 1, werk, paard etc :) maar ik vind het wel een erg leuk topic!
Ik bak zelf erg graag, momenteel voornamelijk Cupcakes, maar ik heb ook al 3 taarten op mijn 'CV' :j

Deze taart was de eerste taart die ik ooit echt zelf maakte:

Afbeelding

Afbeelding

En dit zijn de cupcakes die ik voor m'n verjaardag had gemaakt (niet allemaal even mooi, ik moet nog oefenen met spuiten :o )

Afbeelding

Afbeelding

(let niet op de foto op de foto haha die is hier niet echt relevant :') )
Als ik hier rond kijk zie ik zulke mooie dingen! Dan krijg ik NOG meer zin om weer te bakken/oefenen!
Afgelopgen woensdag heb ik een boltaartje gemaakt voor mijn dochtertje die 1 september 1 jaar wordt, die wil ik ook heel graag showen, maar dat doe ik na haar verjaardag

Hoop dat ik hier een beetje mee mag kletsen en tips & tricks kan leren :j

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:19

Musj: Ahw die taart is echt super cute :) En die chocolade cupcakes! (Heb echt een chocolade verslaving)

Afbeelding
Dit was mijn eerste probeersel. Cupcakes voor moederdag :).

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:41

ooh die zien er ook mooi uit! wauw, wat goed voor een eerste probeersel :) leuk die bloemetjes in roze & wit :j

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:46

IngridB schreef:
Wat een leuke aparte taart Diva :j , weer eens iets anders.

Exodus, heel leuk gedaan, de cakepops vind ik ook erg leuk

Beetje laat misschien maar thanks.
En dat is dankzij jouw cakepop recept :)

Zag trouwens dat ze binnenkort bij de Boerenbond kant en klare cakepop mix gaan verkopen.
Laat die winkel nou bij mij tegenover zitten :D
Ook candymelts hebben ze tegenwoordig. Assortiment word stukje bij beetje groter.
Ideaal :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 12:58

Zooo, wat een hel was dat met mn biscuit _O- Eerst had ik em veel te veel gevuld, want die afmetingen op het pak waren veel te veel. :? Dus mn biscuit was 2 keer zo hoog geworden. :') Toen sneed ik de bovenkant eraf en zag ik dat ie niet eens gaar was :\ Dus zonder bovenkant terug in de oven. _O- Hij kwam er nog redelijk vanaf! :))
Toen ging ik mn bonbonbloc vulling maken, maar wat ik ook doe, ik krijg t niet stijf. Ook niet met klopfix :\ Dus hij staat nu even in de vriezer.
Wat een hel, zo'n taartje. Dat is echt niets voor mij :')

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:12

Klopfix? Die doe je er alleen in als je pure koude slagroom klopt, anders heeft het niet veel zin :P .
Hoe heb je de bonbonbloc vulling gemaakt?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:29

Ohw volgens een website en forum van leukstetaarten moest je er klopfix bij doen -O- Nou dat was zonde van mn 3 pakjes..

Slagroom warm laten worden en dan stukjes chocola erin smelten. Toen af laten koelen en eerst geklopt zonder iets, toen in de koelkast maar het bleef vloeibaar dus nog een keer geklopt met klopfix. Nog steeds loopt het overal tussen uit :\

Nou, mn taartje is echt een rampenplan, niet normaal. :') Dit is echt niets voor mij, ik houd het wel bij cupcakes _O- Ik heb bruin marsepein erover heen gegooid, overal stukken extra geplakt. Heb em niet eens versierd, geen zin meer en het wordt toch nooit meer iets. :')

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:36

Hoe lang heb je hem in de koelkast gehad en wat waren je verhoudingen? Want als je de ganache verhouding zou aanhouden (300 gram melkchocolade op 125 ml slagroom) en hem zeker een aantal uren in de koelkast zou zetten, dan zou hij toch wel stijf moeten worden :j .

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:39

Ik ben toch blij dat ik met dit weer niks hoef te bekleden zeg :oo :')
Ga vanmiddag wel ff verder met m'n voorraad cc's en de bekleding daarvan ga ik wel in productiewerk maken als het wat minder warm wordt :=

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:40

bedankt, door dit topic heb ik echt zin om iets te bakken maar aan de andere kant ben ik te lui :')

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:44

Rinske schreef:
Hoe lang heb je hem in de koelkast gehad en wat waren je verhoudingen? Want als je de ganache verhouding zou aanhouden (300 gram melkchocolade op 125 ml slagroom) en hem zeker een aantal uren in de koelkast zou zetten, dan zou hij toch wel stijf moeten worden :j .

Een uur ofzo in totaal? En dan 200 gr chocola en 200 gr slagroom, zo vond ik de verhoudingen overal. :) Het leek me wel leuk en handig om kleine taartjes aan te bieden bij mn cupcakes, in dezelfde smaak en stijl enzo. Maar eerst wat meer oefenen :') En voortaan doe ik maar 1 laag, want ik sneed heel die biscuit aan gort toen ik 2 lagen sneed. >;)

Ik heb wel weer zin om cc's te maken, maar de keuken is écht een slagveld nu :') Eerst opruimen en vaatwasser aan _O-

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:50

En niet te snel opgegeven hè! oefenen, oefenen en nog eens oefenen.

Leuke taartjes en cupcakes hierboven! Dat spuiten is ook lastig. Ook daarmee oefenen, oefenen, oefenen. Ik heb die swirl steeds geoefend met het vullen van de cupcake papiertjes. Dus beslag voor de cupcakes in de spuitzak en toeven spuiten maar in de papiertjes. Als je ze bakt zie je daar niets meer van, maar je hebt wel weer fijn kunnen oefenen :D