Ben benieuwd naar je mokkataart Mara! Hou wel van mokkataart. Jij heel veel succes met je braderie spikkelfire! Hoop dat je veel verkoopt en dat ze een btje goed te houden zijn met deze temperaturen.
Pfff nu ben ik gesloopt, heb ook nog 20 cupcakes gemaakt voor visite enzo.. Deze heb ik nieuw, met Bonbon Bloc vulling en een topping van engelse toffee:
Ziet er weer goed uit spikkelfire! Vries je al je cupcakes die al klaar zijn in? Bonbonbloc vulling klinkt lekker! Misschien ga ik wel een keer met bastonge vulling iets maken. Maar heb geen eieren, dus dit weekend even niets bakken.
@SF: wat mooi dat de cupcakes bij jou zo goed in vorm blijven, bij mij gaan die papiertjes altijd beetje uit vorm waardoor het meer een soort rond propje wordt, maar bij jou blijven die karteltjes er haarscherp in, mooi hoor!
Hoe maak je al die lekkere topics en vullingen toch? Wil daar ook wel eens wat mee gaan experimenteren
Dank je Ja de cupcakes die klaar zijn vries ik in, gaat prima! ze komen er nog steeds smakelijk uit.
Bastognevulling klinkt ook goed. Dat kan je ook verkruimelen en dan door slagroom mengen en opkloppen. Dat is dan een simpele variant, doe ik altijd met bokkepootjes
@PrinsjeH: het ligt heel erg aan de kwaliteit papiertjes ook Deze zijn erg dik en zwaar waardoor de vorm er meer in blijft, je moet het beslag goed verdelen en tegen de randjes verspreiden, dan blijft het goed plakken! En verder véél experimenteren. Die engelse toffee is wel een smaakextract, dus dan kies ik er iets bij wat me er wel lekker bij lijkt passen en dan proberen maar Ik haal erg veel lekkere vullingen van deze site: www.cupcakesenmuffins.nl
De taart was echt super gelukt! Wel enige tegenslagen tijdens het maken ervan, maar ach, daar leer je alleen maar van toch? Er is een foto gemaakt van het eindresultaat maar het is even wachten op mijn sd-kaart. De taart viel goed in de smaak bij de jarige en haar ouders, dus dit recept ga ik zeker opslaan in mijn bakboek.
Ik heb nog even gauw mn cupcakes met aardbeienjam afgemaakt. Botercreme met cheesecakesmaak Ik heb trouwens ook een facebook voor degene die het leuk vinden, zet er veel nieuwe smaken op en ook aanbiedingen : http://www.facebook.com/chooseyourcupcake
Leuk Spikkelfire,ze zien er geweldig uit. (heb je fb pagina toegevoegd)
Ik heb gezondigd, manlief is morgen jarig maar ik heb echt geen tijd om te bakken dus ik heb vlaai besteld bij de Hema. (multivlaai heeft helaas z'n, deuren weer gesloten in ons dorp )
En o o o, Laurabram, hoe durf je kant en klaar te bestellen.
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 2908_n.jpg Tadaaa, foto is niet al te best, gemaakt met de mobiel van me vriendin. Maar dan hebben jullie een idee. Ben er nog steeds best trots op, me eerste 'moeilijke' zelfgemaakte taart.
Lekket Spikkelfire! Vraagje, hoe vries jij cupcakes in? In een grote taartdoos ofzo? Denk niet dat je ze zo los in de vriezer kunt gooien, of wel?
_Mara_
Geplaatst: 19-08-12 19:30
Laurabram schreef:
O die ziet er ook goed uit Mara. Bij ons in de regio is het hazelnootgebak van Brokking een begrip, dat is echt het hazelnootgebak volgens kenners.
Wat grappig! Mijn stiefvader vertelde ook dat er in Den-Haag ook een banketbakker zit die landelijk bekend is om zijn hazelnootgebak. Wist niet dat hazelnootgebak zo populair was bij mensen, maar ik kan nu begrijpen waarom, het is ook gewoon zo lekker! haha.
Ik ga vanmiddag lunchen met een vriendin en heb besloten wat hartige dingen te bakken. Ik ga zo ham-paddenstoelenmuffins maken. (Uit het Hummingbird bakboek) en spinazie-feta driehoekjes. Ben benieuwd.
@ Mara, klinkt lekker de spinazie-feta driehoekjes. Laat maar even weten hoe ze gesmaakt hebben! (moet trouwens wel een lekkere combinatie zijn!)
Vandaag ook weer aan het bakken geslagen. Eerst even wat nieuwe dingetjes gehaald een nieuwe rechthoekige cakevorm en een broodvorm (die is ietwat breder en dieper dan de cakevorm). Die laatste ga ik gebruiken als het wat kouder wordt voor krentenbrood. Nu staat een uitprobeerseltje in de oven; frambozenmuffins.