Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Foodwatch ga ik ook even checken. Leuk al die verschillende tips, sites en boeken 
Volgens mij zijn ze niet vers te krijgen. Ik heb ze in ieder geval nooit gezien
Hier ook 6 euro voor een klein pakje en ik vind ze ECHT smerig
Ik probeer er af en toe eentje naar innen te werken, verstopt in een smoothie ofzo, maar ik vind het zo'n overheersende muffe smaak
0 maar nu mag ik dus geen thee, drink de hele dag al water en dat komt me mn neusgaten al uit, iemand tips? Mag geen koolzuur in zitten liefst geen of zo weinig mogelijk zuur, geen kleurstof, geen suiker 

Mag je ook geen kruidenthee? Colway schreef:Welkom nieuwe mensen, ook leuk dat er even uitgebreid voorgesteld wordt (vind ik)
Merken jullie dat jullie je beter voelen van natuurlijker en gezonder eten?
Daarvoor had ik ook al een beetje last van me 'suikerverslaving', toch weer suiker in me thee, toch dat pak dubbelfris bij me ouders opgedronken in het weekend. Maar zoals bij iedere verslaving zal er een periode van terugvallen zijn maar ik ben nu weer op de goede weg. Alhoewel net eventjes wat minder, was vanmorgen vroeg op (oké, voor mij als student zijnde vroeg op, 8 uur
) en moet de hele dag nog studeren maar aangezien ik zo moe werd even vlug een blikje 'golden power' achterover geslagen. Ik weet het, totaal niet gezond en goed voor je, maar ik kan me het op het moment niet permiteren om even een uurtje te gaan slapen. Heb morgen een Duitse grammatica en woordjes toets en moet nog belachelijk veel doen, toch zou ik wel graag een 'natuurlijk' vervanging hiervan zien te vinden, iets waarvan je weer wat energie krijgt. Iemand een idee?
gevoel van dan een
gevoel
Mri schreef:geen idee wat nomnomnom zou moeten betekenen, maar eeen wrap met chocoladepasta klinkt niet bepaald smakelijk. Krijg er eerder eengevoel van dan een
gevoel
Ik heb vanavond salade, weet nog niet zeker wat voor salade. Dat bedenk ik straks wel.
Vriendlief krijgt bloemkool met een gehaktbal.
Heb net een speltbroodje bij de biowinkel gekocht, morgen langs bij mn ouders. Daar maak ik ff quinoa salade met granaatappel voor lunch en ga ik weer een eigen spelt broodje bakken
En het klinkt inderdaad misschien vreemd en vies, een wrap met chocopasta, die gedachte had ik ook toen ik het hoorde van vriendinnen. Maar toch maar geprobeerd en vind het echt lekker! Het smaakt een beetje naar van die Franse broodjes met chocoladepasta binnenin die ik vroeger wel eens at. Opzich is het niet heel raar, een wrap is ook maar bloem/tarwe product, net als brood. Echt vullend is het niet maar lekker wel.

met broccoli en biefstuk

Woog net nog maar 54.8 dus het mocht ook wel 
_Kiki_ schreef:Nee, die 1550 staat voor wat je minimaal op een dag nodig hebt om je lichaam gewoon te laten functioneren. Dus wat je lichaam verbruikt als je helemaal niks doet. Als je minder dan die 1550 kcal eet, dan moet je lichaam zichzelf afbreken om toch nog aan voldoende energie te komen. Het is dus belangrijk dat als je af wilt vallen door naar kcal te kijken, je tussen de 1550 en 2167 zit. Die 2167 kcal verbruik je elke dag volgens die berekening, dus als je daar onder zit ga je in principe afvallen. Als je onder de 1550 gaat zitten val je ook af, maar dus door (spier)afbraak. Zodra je weer 'gewoon' gaat eten, kom je dan dus ook net zo hard weer aan.
Amen!
En gister heb ik idd niet zoveel fruit gehad, 1 kiwi alleen die had ik er geloof ik niet bij gezet. Meestal eet ik 1 stuk fruit per dag, zou iets meer moeten zijn.
Misschien moet ik er andere recepten mee proberen.
Ik heb het zo gemaakt als dat ik meestal ook pasta maak.