Goedenavond,
Paar dagen niet gepost vanwege drukte maar wel op de I-pad bijgelezen.
Loose, probeer bij het ontbijt de special K weg te laten. In special K zitten veel suikers, het is echt niet zo gezond als Kellogs beweerd. Vervang je ontbijt door een smoothie, yoghurt met fruit of bijvoorbeeld speltcrackers. Daarnaast zou ik je adviseren om meer te eten, 2 stukjes roggebrood is echt te weinig voor een lunch. Ik mis ook fruit in je dagmenu.
MrUlbe, ook jij mag meer eten. Cracottes bestaan alleen uit lucht, probeer dit te vervangen door vezelrijke volkoren of spelt crackers. Ik mis hier ook fruit in je menu.
_Kiki_ schreef:Nee, die 1550 staat voor wat je minimaal op een dag nodig hebt om je lichaam gewoon te laten functioneren. Dus wat je lichaam verbruikt als je helemaal niks doet. Als je minder dan die 1550 kcal eet, dan moet je lichaam zichzelf afbreken om toch nog aan voldoende energie te komen. Het is dus belangrijk dat als je af wilt vallen door naar kcal te kijken, je tussen de 1550 en 2167 zit. Die 2167 kcal verbruik je elke dag volgens die berekening, dus als je daar onder zit ga je in principe afvallen. Als je onder de 1550 gaat zitten val je ook af, maar dus door (spier)afbraak. Zodra je weer 'gewoon' gaat eten, kom je dan dus ook net zo hard weer aan.
Amen!
Dit betekend inderdaad niet dat je kcal lijstjes moet maken of de hele dagen punten moet tellen. Maar het is wel interessant om eens een paar dagen exact (dus ook dat ene dropje of chocolatje) op te schrijven wat je eet. Zo heb je wel een indruk hoeveel kcal, koolhydraten en dergelijke je binnen krijgt.
MaartPaard, ik merk ook dat ik niet goed uit bed kom. Las in het boek van Amber dat je het beste direct kunt opstaan als de wekker gaat. Als je gaat snoozen valt je weer in slaap, hierdoor wordt je alleen maar vermoeider zoiets. Ik merk dit echt wel dat ik beter direct op kan staan dan een half uur snoezen. Of ik nu een half uur later of eerder op moet staan, ik sta toch niet graag op.
Voor de mensen die ook met een smoothie ontbijten, ik eet daarnaast nog een cracker met beleg. Ik merk dat ik dit wel nodig heb voor het mond gevoel. Hierdoor heb ik het gevoel dat ik echt heb ontbeten en ga ik in de ochtend niet snaaien.
Ik probeer altijd om rond 22.30 uur naar boven te gaan, dan rommel ik nog wat, gezicht goed schoonmaken en dan om 23.00 uur in bed liggen. Afhankelijk van een leuk tv programma zet ik de televisie uit om te gaan slapen. Opstaan in afhankelijk van studie en werk. Ik werk in het weekend in de horeca en lig dan in de late uurtjes pas in bed. Als ik de volgende dag niks heb wordt ik wakker zonder wekker. Doordeweeks sta ik in ieder geval voor 09.15 uur op. Ik wil wel minimaal 8 uur slaap halen in een nacht.
lakshmi, welkom hier. Leuk om het voedingspatroon van een "buitenlander" te leren kennen.
Heeft er iemand een tip op quinoa klaar te maken? Ik wilde het laatste 's morgens als ontbijt maken. Water in een pan gegooid en hier de quinoa bij gedaan. Maar nu 20 minuten was het nog zo hard als iets, las in het boek van Amber dat ik ze ook nog eens schoon had moeten maken. Ik heb het toen dus maar weggegooid.
Mijn lijstje van vandaag is ook niet heel veel bijzonders, was te laat opgestaand
O: 2 volkoren boterhammen met Pasta -snel en makkelijk op te eten op de fiets-
T; aantal kers snoepjes, vandaag 12 stallen uitgemest inc de paarden naar de wei gebracht. Kon wel wat suiker gebruiken.
L: Volkoren broodje met zalm en een salade
T: 2 mandarijnen
A: 2 kleine aardappels, veel groenten en een vega burger'
T; kwark met aardbeien
Niks bijzonders dus vandaag...