Mijn schoonfamilie komt uit Indonesië... En toen ik vorige week m'n marsepein aan het uitrollen en uitsteken was, kwam ik ineens op het idee om een keer spekkoek te maken van marsepein.
Daar ben ik gisteren mee aan de slag gegaan. De randjes hadden nog wat netter gekund, maar voor een eerste poging vond ik 'm best leuk gelukt!
Whoo gaat snel het topic haha, heb even alles gauw doorgelezen en er zijn weer mooie taarten en CC's langsgekomen, maar die Hello Titty taart is echt geweldig! Mijn broer is in Januari jarig, zijn dochtertje lief is gek van Hello Kitty, dus dat brengt mij op een idee haha. Is hij moeilijk te maken die HT taart?
wishmelucky
Geplaatst: 02-12-11 13:34
Bij deze mijn 'zak van sinterklaas' (5de taart) ik vorige week gemaakt heb, gevuld met nutella-cream cheese vulling en afgesmeerd met ganache. Ik ben er niet helemaal tevreden mee, met name dan vooral de randjes onderaan de biscuit... Ik denk dat dit komt doordat ik het boltaartje niet heb gebakken, maar de vorm bekleed heb met repen biscuit en dan vulling, gevolgd door een laag biscuit - vulling- laag biscuit (en die laatste laag kwam soms een beetje hoger dan de buitenste laag biscuit (zijn jullie nog mee )
Maar toch mijn 1ste betere taart Met de bocheltjes kan ik leven omdat het een zak met cadeautjes moest voorstellen en dan mag dat wel vond ik.
Ik heb ook voor het eerst icing gebruikt, met zelfgemaakte puntzakjes (dit ging niet zo goed) en ik heb wat textuur 'op de zak' gemaakt door er een zeef tegen te houden...
leuke taartjes weer hoor. die spekkoek is ook leuk maar wel machtig zo denk ik, moet je ook wel echt van marsepein houden.
Iemand van jullie ervaring met een laagjes pot? nu zag ik hele kleine weckpotjes (90cc) maar denk niet dat dat praktisch is of wel? moet je namelijk wel heel weinig ei in doen of iemand wel eens gedaan zo klein?
Zonnepaardje, de volgende keer zou ik de consistentie van je icing wat vaster maken, omdat hij nu een beetje uitloopt, dat is jammer. Verder is ie voor je eerste boetseersels helemaal niet slecht, wel zou ik de fondant/marsepein goed kneden zodat je zo min mogelijk van die randjes krijg. En oppassen dat je er natuurlijk niet met je nagels oid in zit .
IngridB
Geplaatst: 02-12-11 15:52
Ondanks dat ik deze week me helemaal niet lekker voelde (en nog niet echt) en een beginnende blaasontsteking heb is het me toch gelukt om de 35 sinterklaas cc af te krijgen
@zonnepaardje. hij is leuk geworden hoor en ik ga het idee van de zeef onthouden
Mayo
Geplaatst: 02-12-11 15:55
Marielle, je bakt volgens mij niet in de weckpotjes, maar achteraf leg je daar plakjes biscuit in en dan ga je stapelen met vulling en weer biscuit etc.
Wat gebruiken jullie om de marsepein/fondant "vast te plakken" aan de CC? Botercreme en chocopasta heb ik gezien maar zijn er nog andere mogelijkheden?