Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lindas2 schreef:@ _marloes: Leuke pigs-in-the-mud! Hoe heb je je witte chocolademousse gemaakt?
@ samantha: Leuke barbapapa- taart! Die letters zijn ook heel leuk gedaan. Hoe heb je ze gemaakt?
@ ettesil: coole carstaart!
@ Rinske: Wat een mooie olily- taart en jeep!! Super leuk ook dat ze een foto hebben opgestuurd!
@ annastasia: Zonde dat je gaat stoppen!
@ Ashleey: Je neefjes hebben talent! Leuk dat je samen met ze een taartje hebt gemaakt. Aardbeienkwarkje is ook leuk!
@ chantaltje: Leuke ajax-shirt taart!
Ladyloe schreef:Ik ben woensdag jarig en wil wat kwark cupcakes maken.. Heb zo'n kwarktaart pak gehaald bij de super markt.. Maar nu stond er op de achterkant dat er 500gr kwark bij moet.. Nu heb ik echt 10 min bij de zuivel gestaan zo van waar is de kwark dan? Uiteindelijk heb 2 bakken aardbeien kwark mee genomen.. Maar nu vraag ik me af, kan ik die daar voor gebruiken?
__Marloes schreef:Ladyloe schreef:Ik ben woensdag jarig en wil wat kwark cupcakes maken.. Heb zo'n kwarktaart pak gehaald bij de super markt.. Maar nu stond er op de achterkant dat er 500gr kwark bij moet.. Nu heb ik echt 10 min bij de zuivel gestaan zo van waar is de kwark dan? Uiteindelijk heb 2 bakken aardbeien kwark mee genomen.. Maar nu vraag ik me af, kan ik die daar voor gebruiken?
Vaak staan alle soorten kwark bij elkaar, ik denk dat je er overheen heb gekeken. De aardbeienkwark kan je daar niet voor gebruiken, volgende keer dus even vragen aan iemand die er rondloopt bij de zuivel.
sundance11 schreef:Weer een vraagje van mij:-)
Ik ga een varkens in modder taart maken, met als vulling witte chocolademousse en aardbeienvlaaivulling ( volgens mij geinspireerd door _marloes hier:-).
Maar nu is me niet helemaal duidelijk hoe ik de taart moet afwerken. Ik had zelf het idee afsmeren met botercreme en de modder van ganache maken. Moet ik dan de ganache warm op de taart doen of eerst af laten koelen en dan wat opkloppen? En kan ik de ganache een avond van te voren maken?
Of is het juist lekkerder om de taart af te smeren met ganache en dat ook tevens als modder te gebruiken?
Heel veel vragen maar hoop dat iemand me daar antwoordt op kan geven!