Taarten Decoreren XVIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Re: Taarten Decoreren XVIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 11:58

Hahaha! Das mooi, hoe weet jij dat dan? Ik was daar al met enige haast op aan het wachten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:07

Lindas2 schreef:
@ _marloes: Leuke pigs-in-the-mud! Hoe heb je je witte chocolademousse gemaakt?

@ samantha: Leuke barbapapa- taart! Die letters zijn ook heel leuk gedaan. Hoe heb je ze gemaakt?

@ ettesil: coole carstaart!

@ Rinske: Wat een mooie olily- taart en jeep!! Super leuk ook dat ze een foto hebben opgestuurd! :)

@ annastasia: Zonde dat je gaat stoppen!

@ Ashleey: Je neefjes hebben talent! Leuk dat je samen met ze een taartje hebt gemaakt :). Aardbeienkwarkje is ook leuk!

@ chantaltje: Leuke ajax-shirt taart!

Die had ik gemaakt met zo'n poedertje, maar hij is dan nog lang niet zo lekker als dat ik hem zelf maak. Ik zal vanavond dat recept wel eens opzoeken, ik zit nu in de trein.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:07

Ik meld me nu ook eindelijk maar eens. :=
Ik heb het allereerste topic aandachtig bekeken, en sindsdien altijd gekeken naar de nieuwste foto's. En nu eindelijk ga ik het zelf proberen *\o/* . Zaterdag ga ik met mijn moeder een basis maken, kijken of het een beetje wilt lukken, en als het lukt ga ik voor mijn verjaardag eéntje maken met versiering, heb al allemaal leuke roosjes van mijn moeder gehad.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:11

oh, al die mooie 3-d vormen. prachtig meiden!
hoe bekleed je dat nou een beetje strak?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:11

Jaime_ schreef:
Hahaha! Das mooi, hoe weet jij dat dan? Ik was daar al met enige haast op aan het wachten :P

Omdat ik daar werk en ik de zending vanmorgen bij DHL heb aangemeld :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:14

Oh haha oke :+ Dat wist ik helemaal niet :o ik bestel daar best vaak wat :+

woldhoeveJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:15

Kinke gave baan heb jij :D

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:13

Ik ben al een beetje bezig om dingen te gaan kopen, heb al een beetje een begin. :')
4 flesjes kleurstof :) 1,25 per stuk bij de Toko.

Wil ze binnenkort maar is gaan gebruiken.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:24

heeft iemand het recept voor de kwarktaartjes?? (Wil eigenlijk niet met dr oetker pak de kwark maken...)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:00

dat was nou net het recept zoefff :+

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:26

Lindas2 schreef:
@ Ashleey: Je neefjes hebben talent! Leuk dat je samen met ze een taartje hebt gemaakt :). Aardbeienkwarkje is ook leuk!

Veel talent, geen geduld ;) Hahaha!

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:27

benangelique schreef:
dat was nou net het recept zoefff :+

haha inderdaad :))

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:39

Jaime_ schreef:
Oh haha oke :+ Dat wist ik helemaal niet :o ik bestel daar best vaak wat :+

Weet ik :D ;)
Komt omdat je even was verdwenen uit dit topic, dan mis je wel eens wat :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:39

woldhoeve schreef:
Kinke gave baan heb jij :D

Jep :D

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:56

Ik ben woensdag jarig en wil wat kwark cupcakes maken.. Heb zo'n kwarktaart pak gehaald bij de super markt.. Maar nu stond er op de achterkant dat er 500gr kwark bij moet.. Nu heb ik echt 10 min bij de zuivel gestaan zo van waar is de kwark dan? Uiteindelijk heb 2 bakken aardbeien kwark mee genomen.. Maar nu vraag ik me af, kan ik die daar voor gebruiken?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:25

Ik vrees dat je verkeerd hebt gekeken, een bak gewone kwark hebben ze toch bij íedere supermarkt :') ? Meestal zit het in een witte plastic bak met blauwe letters.

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:26

Weer een vraagje van mij:-)

Ik ga een varkens in modder taart maken, met als vulling witte chocolademousse en aardbeienvlaaivulling ( volgens mij geinspireerd door _marloes hier:-).
Maar nu is me niet helemaal duidelijk hoe ik de taart moet afwerken. Ik had zelf het idee afsmeren met botercreme en de modder van ganache maken. Moet ik dan de ganache warm op de taart doen of eerst af laten koelen en dan wat opkloppen? En kan ik de ganache een avond van te voren maken?
Of is het juist lekkerder om de taart af te smeren met ganache en dat ook tevens als modder te gebruiken?

Heel veel vragen maar hoop dat iemand me daar antwoordt op kan geven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:30

Ladyloe schreef:
Ik ben woensdag jarig en wil wat kwark cupcakes maken.. Heb zo'n kwarktaart pak gehaald bij de super markt.. Maar nu stond er op de achterkant dat er 500gr kwark bij moet.. Nu heb ik echt 10 min bij de zuivel gestaan zo van waar is de kwark dan? Uiteindelijk heb 2 bakken aardbeien kwark mee genomen.. Maar nu vraag ik me af, kan ik die daar voor gebruiken?

Vaak staan alle soorten kwark bij elkaar, ik denk dat je er overheen heb gekeken. De aardbeienkwark kan je daar niet voor gebruiken, volgende keer dus even vragen aan iemand die er rondloopt bij de zuivel.

renskjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:37

ik gebruik heel vaak kwark met smaak voor die kant en klare pakken kwarktaart! geen probleem!
vooral als je de naturel smaak pakt, dan kan je er alle smaken aan geven die je zelf wilt! zo heb ik er eens peren doorheen gedaan met het sap van peren uit blik! smaakte echt heerlijk!
verse vruchten erdoorheen is ook erg lekker!

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:44

__Marloes schreef:
Ladyloe schreef:

Vaak staan alle soorten kwark bij elkaar, ik denk dat je er overheen heb gekeken. De aardbeienkwark kan je daar niet voor gebruiken, volgende keer dus even vragen aan iemand die er rondloopt bij de zuivel.

He balen, nu kan ik er gelukkig morgen nog om! Dat word van de week flink kwark eten dus.. :+

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:45

Rinske schreef:
Ik vrees dat je verkeerd hebt gekeken, een bak gewone kwark hebben ze toch bij íedere supermarkt :') ? Meestal zit het in een witte plastic bak met blauwe letters.

Pff onze supermarkt is echt rampzalig!.. Dus zou zomaar kunnen dat het wel op was..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:45

sundance11 schreef:
Weer een vraagje van mij:-)

Ik ga een varkens in modder taart maken, met als vulling witte chocolademousse en aardbeienvlaaivulling ( volgens mij geinspireerd door _marloes hier:-).
Maar nu is me niet helemaal duidelijk hoe ik de taart moet afwerken. Ik had zelf het idee afsmeren met botercreme en de modder van ganache maken. Moet ik dan de ganache warm op de taart doen of eerst af laten koelen en dan wat opkloppen? En kan ik de ganache een avond van te voren maken?
Of is het juist lekkerder om de taart af te smeren met ganache en dat ook tevens als modder te gebruiken?

Heel veel vragen maar hoop dat iemand me daar antwoordt op kan geven!

Voor mij was het een zondag ochtend taart, ik had alles pas op zondag ochtend gedaan. Ik had eerst ganache gemaakt, in de diepvries gezet, de taart afgesmeert met BC, kitkats aan de zijkant geplakt en toen was de ganache al koud. Die was bij mij dik genoeg om er meteen overheen te doen (ik dacht dat ik 1 op 1 had, 1 deel slagroom en 1 deel pure chocolade) en bleef dan een beetje in "vorm". Je zou hem eventueel iets op kunnen kloppen als hij echt dun is.

Lindas2, hier "mijn" receptje voor de chocolademousse:

Voor +/- 6 personen
2 gelatineblaadjes van 2 gr
500 ml slagroom
60 gr poedersuiker
50 gr suikersiroop
200 gr chocolade (melk, puur of witte)
100 gr eierdooiers (5)

Laat de gelatineblaadjes 30 minuten weken in koud water
Klop de slagroom dikvloeibaar op met de poedersuiker
Maak de suikersiroop door 25 ml water met 25 gr suiker te koken
Smelt de chocolade in een warmwaterbad (au bain-marie) of in de microgolfoven (telkens maximaal 30 sec op 500 W, telkens goed roeren; de chocolade mag goed warm aanvoelen, maximaal 45 graden)
Warm de suikersiroop 30 seconden op in de microgolfoven op volle kracht
Giet de giroop op de eierdooiers en klop ze wit schuimig op
Roer 1/3 van de slagroom door de chocolade
Smelt de gelatine in de microgolfoven (goed warm) en roer de gesmolten gelatine vlug en krachtig door het slagroom-chocolade mengsel.
Roer nu de opgeklopte eierdooiers en de rest van de slagroom onder
Verdeel de chocolademousse.

Hij is in een uurtje in de koelkast ongeveer vaak wel stijf, en door de gelatine blijft hij eigenlijk altijd heel lang stijf en luchtig. Dit is de lekkerste chocolademousse die ik ooit geproeft heb, en het voordeel is dat hij lekker snel opstijft en goed stijf blijft. :) Als vulling voor taart is dit eigenlijk te veel maar ik eet alles wat over is altijd op :o

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:59

[/quote]
Voor mij was het een zondag ochtend taart, ik had alles pas op zondag ochtend gedaan. Ik had eerst ganache gemaakt, in de diepvries gezet, de taart afgesmeert met BC, kitkats aan de zijkant geplakt en toen was de ganache al koud. Die was bij mij dik genoeg om er meteen overheen te doen (ik dacht dat ik 1 op 1 had, 1 deel slagroom en 1 deel pure chocolade) en bleef dan een beetje in "vorm". Je zou hem eventueel iets op kunnen kloppen als hij echt dun is.

Lindas2, hier "mijn" receptje voor de chocolademousse:

Voor +/- 6 personen
2 gelatineblaadjes van 2 gr
500 ml slagroom
60 gr poedersuiker
50 gr suikersiroop
200 gr chocolade (melk, puur of witte)
100 gr eierdooiers (5)

Laat de gelatineblaadjes 30 minuten weken in koud water
Klop de slagroom dikvloeibaar op met de poedersuiker
Maak de suikersiroop door 25 ml water met 25 gr suiker te koken
Smelt de chocolade in een warmwaterbad (au bain-marie) of in de microgolfoven (telkens maximaal 30 sec op 500 W, telkens goed roeren; de chocolade mag goed warm aanvoelen, maximaal 45 graden)
Warm de suikersiroop 30 seconden op in de microgolfoven op volle kracht
Giet de giroop op de eierdooiers en klop ze wit schuimig op
Roer 1/3 van de slagroom door de chocolade
Smelt de gelatine in de microgolfoven (goed warm) en roer de gesmolten gelatine vlug en krachtig door het slagroom-chocolade mengsel.
Roer nu de opgeklopte eierdooiers en de rest van de slagroom onder
Verdeel de chocolademousse.

Hij is in een uurtje in de koelkast ongeveer vaak wel stijf, en door de gelatine blijft hij eigenlijk altijd heel lang stijf en luchtig. Dit is de lekkerste chocolademousse die ik ooit geproeft heb, en het voordeel is dat hij lekker snel opstijft en goed stijf blijft. :) Als vulling voor taart is dit eigenlijk te veel maar ik eet alles wat over is altijd op :o[/quote]

Dankjewel! Heb alleen zo'n hekel aan gelatine.. zou het ook zonder kunnen?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:32

Nog steeds geen foto van mayo :(
En nog steeds mn pakketje niet!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:34

Sorry :D Heb momenteel even wat anders aan mijn hoofd en raak eigenlijk alleen een pc aan op m'n werk :o