Lily's Cupcakes | Crowdsource kookboek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:15

Anne_mieke88 schreef:
Als je ze krijgt zou je ze ook naar mij willen sture ?

Natuurlijk! Naar je Gmail-adres? Of liever pb?

Anne_mieke88

Re: Lily's Cupcakes | Crowdsource kookboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:23

Gmail adres :)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:53

Polivy! ik vind ze mooi!
juist precies goede hoeveelheid vind ik!

Mijn staan in de upload...

Ze zijn erugg lekker!!
Moet ze nog een leer overmaken want met mijn slimme kop ipv 500 gr poedersuiker heb ik 500 gram fijne suiker gebruikt...niet goed idee dus!
Heb nu maar met boterceme gemaakt en dan het getrokken prutje van de koffiebonen gemixt!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:06

Mijn Crazy Coconut's zijn zo klaar :D Heb ze al uit de oven gehaald en ga zo de topping maken.

Wachten jullie met het spuiten van topping tot de cakejes helemaal afgekoeld zijn of mogen ze nog wat lauw zijn?

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:23

Je kunt beter wachten tot ze helemaal afgekoeld zijn anders smelt je topping...

Cappacino Love
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:32

Oh wauw, die zien er mooi uit zeg! En lekker :))

Mijn topping is mislukt... Had de laatste EL kokosmelk beter weg kunnen laten. Stond in het recept dat er nog één EL doorheen moest, maar daar werd ie dus te week van.
Nu heb ik kale cupcakes :P Heb er al eentje geproefd en de cakejes op zich zijn wel lekker :j

Morgen ga ik de White Chocolate Surprise maken, hopelijk lukt die topping wel. Dan zal ik daar wel foto's van plaatsen.

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:39

Zo dat ziet er allemaal heel mooi en lekker uit.
Ben wel benieuwd naar de recepten, ga even een mail sturen.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:12

Lime Time staat in de oven, het beslag was al erg lekker dus ben benieuwd :D Morgen de topping erop en smullen maar :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:57

Even snel foto van hoe ze zijn. Betere foto komt later, maar doe ik met de echte camera. Maar daar had ik wat ruzie mee vanavond. Dus snel even met de iPhone.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:16

ohhh die zien er ook wel verukkelijk uit! welke zijn dat?

zaterdag eerst een weekje weg en dan denk ik dat ik nog een recept ga pakken uit het lijstje :-)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:18

Death by Chocolate...

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:20

mjum! krijg nu al maagzuur hahah zoveel chocolade..

was je nog rare dingen tegen gekomen in het recept? of dingen die niet klopten?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:26

Haha, als ik het al ruik denk ik: neuj... Hoeft niet :D Je ruikt ook echt de pure chocolade heel sterk.

Ik las hier mensen die de topping veel te veel vonden. Viel bij mij wel mee. Ligt er aan hoe je het er op spuit denk ik. Wel vond ik het teveel poedersuiker voor de topping. De texture van de poedersuiker voel je echt nog in die topping. Dus niet helemaal glad.

Verder zou ik het wel handig vinden als van tevoren aangegeven werd hoe lang het hele voorbereiden, bakken en decoreren duurt. Dus niet alleen de baktijd zelf, maar gewoon hoe lang je er mee bezig bent.
En misschien ook wel handig om te zeggen hoe het beste te bewaren als ze klaar zijn. Want mijn ervaring is dat het in de koelkast redelijk hard wordt, die topping.
Daarnaast vind ik 20 cupcakes voor een normale portie wel veel. Bij veel mensen passen ze er niet in één keer in en ik zou niet uit mezelf meteen 20 cupcakes maken. Eerder 10.
En ze heeft het over 'grote cupcakes', maar welke cups je dan moet gebruiken is niet duidelijk.
En misschien is het makkelijk om een soort boodschappenlijstje bij te voegen, zodat je niet zelf alle ingrediënten moet gaan optellen als je inkopen gaat doen. En een tip zoals het gebruiken van een ijsschep bij het vullen is misschien wel een goede om toe te voegen.
En de slagroom stond ook bij mij als 'room'. Als ik het hier niet had gelezen had ik het niet geweten.

Tot zover. De rest moet ik even over nadenken. Dit heb ik dus tot nu toe opgeschreven.
Laatst bijgewerkt door Polivy op 14-07-11 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:27

Wat een mooie cup cake's allemaal en bedankt voor het mailen van de recepten !!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:34

Death by Chocolate ziet er mooi uit zeg! Ben echt jaloers op jullie mooie toppings!
Die van mij was veel te week, had 'm toch erop gespoten bij één cakeje en mijn vriend vond 'm wel heel erg lekker.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:39

Ik vind de Lime Time errug machtig!

En hoe bewaren jullie de cupcakes? In de koelkast of niet?

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:41

Polivy schreef:
Haha, als ik het al ruik denk ik: neuj... Hoeft niet :D Je ruikt ook echt de pure chocolade heel sterk.

Ik las hier mensen die de topping veel te veel vonden. Viel bij mij wel mee. Ligt er aan hoe je het er op spuit denk ik. Wel vond ik het teveel poedersuiker voor de topping. De texture van de poedersuiker voel je echt nog in die topping. Dus niet helemaal glad.

Verder zou ik het wel handig vinden als van tevoren aangegeven werd hoe lang het hele voorbereiden, bakken en decoreren duurt. Dus niet alleen de baktijd zelf, maar gewoon hoe lang je er mee bezig bent.
En misschien ook wel handig om te zeggen hoe het beste te bewaren als ze klaar zijn. Want mijn ervaring is dat het in de koelkast redelijk hard wordt, die topping.
Daarnaast vind ik 20 cupcakes voor een normale portie wel veel. Bij veel mensen passen ze er niet in één keer in en ik zou niet uit mezelf meteen 20 cupcakes maken. Eerder 10.
En ze heeft het over 'grote cupcakes', maar welke cups je dan moet gebruiken is niet duidelijk.
En misschien is het makkelijk om een soort boodschappenlijstje bij te voegen, zodat je niet zelf alle ingrediënten moet gaan optellen als je inkopen gaat doen. En een tip zoals het gebruiken van een ijsschep bij het vullen is misschien wel een goede om toe te voegen.
En de slagroom stond ook bij mij als 'room'. Als ik het hier niet had gelezen had ik het niet geweten.

Tot zover. De rest moet ik even over nadenken. Dit heb ik dus tot nu toe opgeschreven.

Ja dat van die porties had ik ook al doorgemaild, eerder terug berekenen naar 12 stuks...
dan kun je zelf altijd nog kiezen of je er 12 of 24 maakt...maargoed dat kun je in princie ook zelf berekenen, kost alleen wat meer tijd.

Grote cupcakes zijn denk ik de normale maten. ik kwam er precies aan uit.

Voor het vullen gebruik ik gewoon 2 eetlepels

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:43

12 is wel vrij standaard geloof ik. In mijn vorm passen ook 12 cakejes :j

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:46

Ja idd 12 ofzo is veel beter.

Ik heb ook gewoon normale cups gebruikt maar die noem ik niet grote cupcakes.
2 eetlepels is ook een goede. Ik vind het altijd lastig om precies te kunnen zeggen: dit is 2/3. Zulk soort tips kunnen wel helpen denk ik.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:47

Ik heb zo'n cupcake vorm van de hema, passen 12 vormpjes in. Ik heb de helft van het recept gebruikt en kwam precies uit op 12.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 07:58

Ik heb 1/4 van de hoeveelheden aan gehouden en kwam precies op 5 cakejes uit. Wilde eerst even proberen of het wel lekker zou zijn voordat ik er zoveel zou maken.
Ik heb vormpjes van 5cm doorsnede.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 08:02

Polivy schreef:
Ja idd 12 ofzo is veel beter.

Ik heb ook gewoon normale cups gebruikt maar die noem ik niet grote cupcakes.
2 eetlepels is ook een goede. Ik vind het altijd lastig om precies te kunnen zeggen: dit is 2/3. Zulk soort tips kunnen wel helpen denk ik.

Ik weeg het beslag altijd af, bij normale cupcakes neem ik meestal 42/45 gram per cc en ik heb nu 50 gram gepakt omdat ze nu niet plat hoefden te zijn. komt precies uit en ze werden mooi vol

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 08:27

Ik heb ze allemaal aan mijn collega's opgevoerd en die vonden ze heerlijk, maar ja die vinden alles lekker wat ik bak, whahaha.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 08:57

Als er echt bij staat grote cupcakes, dan neem ik aan dat ze de grotere vorm bedoelen, je hebt ook minicc's. Voor beide ook speciale papiertjes.

Wel slordig eigenlijk dat er zoveel fouten in de recepten zitten... Zou het ook wel fijn vinden als er ook bij zou staan hoeveel kunstmatige vanilleessence je kan gebruiken, voor als je geen zin hebt om zelf essence te maken. Kost toch best wat tijd.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:00

PriscaZ schreef:
Als er echt bij staat grote cupcakes, dan neem ik aan dat ze de grotere vorm bedoelen, je hebt ook minicc's. Voor beide ook speciale papiertjes.

Nou idd. Heb zowel mini's als normaal en jumbo liggen, maar heb gewoon de normale gebruikt en dat ging prima. Maar dat noem ik geen grote.