Taarten decoreren XI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mrisss

Re: Taarten decoreren XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:57

Wat een mooie taarten jaime_ echt super. Jammer dat je wat verder weg woont, anders mocht je mijn bruidstaart volgend jaar ook wel maken!
Maareh die ontzettend leuke "ijsjes" dat was een aardbeienmousse? Heb je gewoon het recept gebruik van een aardbeienmousse die je ook tussen een taart doet? Maar zakt dat dan niet in?

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:06

zo jullie gaan weer hard. Binnenkort ga ik ook weer een taart bakken een nijntje taart voor mijn nichtje.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:44

Die marsmellowfondant vind ik dus echt helemaal niets.
Vies plakspul. Het werkt voor geen meter mee.

Ga morgen ook maar eens bij de AH kijken.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:47

Ik had daar mijn cake mee bekleed en vond het nog best meevallen. En een echt marshmallowsmaak vond ik het ook weer niet, maar het was wel zoet (maar dat is al het fondant :+ )

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:59

annastasia schreef:
Die marsmellowfondant vind ik dus echt helemaal niets.
Vies plakspul. Het werkt voor geen meter mee.

Ga morgen ook maar eens bij de AH kijken.

Misschien moet je er wat marsepein onder door mengen, dan wordt het minder plakkerig en beter bewerkbaar denk ik.

Yoshimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 23:33

Ik heb alleen nog maar MMF gewerkt en ik vind het fijn spul! Maar ik hou dan ook helemaal niet van marsepein.. Ik heb er nooit problemen mee gehad.

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 23:56

Mooie taarten prakkie, jaime en anderen!
Ik heb dit weekend een witte hartvormige taart gemaakt met frambozenbaverois als vulling (gekocht op t&t),
met 32 kaarsjes er op voor vriendlief :). Zal deze week even een foto plaatsen.

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:11

Sorry voor de late reactie, ik had hem zondag al beloofd, maar hier een voorproefje..

Afbeelding

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:28

Haha die is leuk Leliev, heb je 'm van biscuit gemaakt of van cake? En vond ze die varkentjes wel leuk? :))

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:33

wat leuk leliev. Ziet er ook lekker uit en alsof je minstens 5 kilo aankomt van 1 stukje :)

Evelien14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:57

kan je marsepein ook bij c1000 halen?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:00

Nee. Tenzij je nu tussen de sinterklaasspullen kijkt, maar dat is om meteen op te eten en niet voor taarten :D

Evelien14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:04

MamaMiesje schreef:
Nee. Tenzij je nu tussen de sinterklaasspullen kijkt, maar dat is om meteen op te eten en niet voor taarten :D

kan je het wel ergens in een winkel halen behalve op de site?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:07

Er zijn diverse winkels in het land, maar je moet wel een beetje mazzel hebben dat er een bij je in de buurt is; even Google'en dus.

Evelien14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:09

MamaMiesje schreef:
Er zijn diverse winkels in het land, maar je moet wel een beetje mazzel hebben dat er een bij je in de buurt is; even Google'en dus.

en hoe heette die winkels?
want je kan bijvoorbeeld ook die biggetjes voor sinterklaas plat maken en eroverheen doen?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 11:13

Dan ben je ten eerste hartstikke duur uit, en ten tweede is die marsepein niet van rolkwaliteit dan gaat het scheuren en brokkelen

Evelien14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:14

Jaime_ schreef:
Dan ben je ten eerste hartstikke duur uit, en ten tweede is die marsepein niet van rolkwaliteit dan gaat het scheuren en brokkelen

okee dus eigenlijk komt het er op neer dat iik het gewoon over die site moet bestellen?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:17

Is wel het makkelijkste als je geen zin hebt om te Google'en op 'winkel met taartbenodigheden/bakspullen/marsepein/fondant/biscuitmix etc. "

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:22

jamin heeft tegenwoordig ook taartenbakspullen. meeste van Wilton en iets duurder als in de internetwinkels, maar daarintegen heb je natuurlijk geen verzendkosten.

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:29

Wat een mooie taarten komen hier weer voorbij!

Even een vraagje. Ik ga over twee weken trouwen en wil zelf de bruidstaart maken. Heb al wel een beetje in mijn hoofd hoe het moet gaan worden, maar zit nog een beetje met wat details.
- Wat voor 'stokjes' gebruikje om een taart te stapelen? Ik kan op DLT niets vinden.
- Hoe snijd je een gestapelde taart aan? Weer van elkaar af halen? Of eerst de bovenste en dan door naar beneden? 9Ik had in gedachten dat ik drie taarten met vreschillende vullingen zou maken, maar dat is in het laatste geval dan niet zo handig.)
- Ik wil de decoratie met fondant doen, welke is ook alweer de lekkerste?

Evelien14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:30

liloenstitch schreef:
jamin heeft tegenwoordig ook taartenbakspullen. meeste van Wilton en iets duurder als in de internetwinkels, maar daarintegen heb je natuurlijk geen verzendkosten.
oke, jammer dat de jamin hier in de stad net weg is dus moet ik het toch wat verder gaan opzoeken.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:33

@Mo:
-Die stokjes heten officieel 'dowels' maar je kan ook Kitkats of andere soorten chocoladestokjes gebruiken.
-Tussen de lagen van een stapeltaart zitten ook kartonnetjes, dus je snijd tot op het karton en als de bovenste taart op is, verwijder je het kartonnetje en begin je aan de volgende.
-Fondant...ehh...kweenie

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:35

Hmmm, dus de taarten in verschillende smaken doen is dan niet zo handig, voor het geval we met kieskeurige types zitten. :D

DIe dowels steek je dan zo door de al gedecoreerde taart heen? Of eerst erin steken en dan afwerken?
(Heb al hele wat taarten gemaakt, maar stapelen is geheel nieuw voor me := )

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:37

Ja dowels is wel pijnlijk om te doen := Je maakt eerst je taart helemaal af en dan...aaahh neeeee...steek je die dowels er dwars doorheen :D
En wat betreft die smaken: mensen moet niet zeiken hoor, gewoon erin doen wat jou lekker lijkt. 't Is jouw feestje.
Ik zou er nu zo onderhand wel aan beginnen Mo, want 3 dagen van tevoren ga je niet redden hoor :')

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:42

Vind mezelf nu iets te ziek om taarten te bakken. Zo jammer als al m'n gasten ziek zijn na de bruiloft, omdat ik in de taart heb lopen hoesten en proesten he. :')

Ik zit nog een beetje te rekenen wat het mooiste zou zijn ga formaat van de taarten. Moet voor ongeveer 40 man aan taart hebben. Zag op DLT wel een schemaatje staan, maar heb geen idee wat het mooiste staat, qua stapel. Je moet er toch wel een mooi 'trappetje' in hebben.