Ik heb m trouwens gemaakt met een pak bastognekoeken als bodem. Gewoon fijnstampen met iets (in mijn geval een fles wijn ) en een half pakje gesmolten roomboter erbij. Dat scheelt onwijs in de bereidingstijd natuurlijk en zeker zo lekker!
Ik ben een uur geleden ook begonnen aan dit veeeel te lekker uitziende dingetje Heb alleen bij de eerste laag geen vanillesuiker gebruikt, helemaal vergeten, maar dat is neem ik aan alleen voor de smaak? Dus dat zal wel goed zitten. Mijn ma is nu gecondenseerde melk aan het halen en dan ga ik beginnen aan laag 2, laag 1 is namelijk al bijna afgekoeld
Chocola zit er ondertussen op, nu maar afwachten, spannend
LiNdA1986
Geplaatst: 19-08-10 11:21
Ik heb even een vraagje, ik wil deze koek ook gaan maken het weekend, maar kan je die chocolade niet gewoon in de magnetron smelten? Dat is net zo handig toch? Heb dat al vaker gedaan en gaat prima.
Ik heb de chocola ook gesmolten in de magnetron, ging prima Mijn bakje werd alleen gigantisch heet, terwijl de gehele chocolade dan nog niet eens was gesmolten, dus moest oppassen voor mijn vingers
Die van mij was ook heerlijk! Ondanks dat ik de stroop en vanillesuiker was vergeten. Mijn moeders mede-manegelessers zitten er nu als het goed is van te smullen. Hopen we dan
hamsterfan
Geplaatst: 21-08-10 15:02
Ja me moeder heeft spullen gehaald (En is nu even snel aan het racen naar de blokker voor een vierkant bakblik En ik moet zo naar paardrijden ) Morgen maken Kost het veel tijd?
aangezieni k mijn over niet vertrouw maak ik em gewoon met gemalen kaakjes en roomboter als bodem. Ook erg lekker. Vorige keer kreeg ik commentaar dat de caramel wel een heeeeeeuuuuuuule dikke laag was. Dit keer heb ik de caramel over 2 bakken verdeeld
vriendlief roept nu al dat ik het voorlopig niet meer hoef te maken hopelijk is morgen vriendinnetje dr wel blij mee, want hoe dan ook krijgt ze de hele schaal mee naar huis
Ik heb deze in een bakboek staan, maar dan is de bodem gemaakt met kokos. Is dus nog een variatie die je kan proberen. Ik hou niet van kokos, dus vind deze versie denk ik nog lekkerder.