Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 16:50

Hmmm ik had me toch een dagje gister...
Netjes ontbeten met oatmeal, toen op bedrijvenbezoek en daar hoorde natuulijk weer een zakenlunch bij. Bij de mexicaan... niks fatsoenlijks te verkrijgen, dus ik maar weer ultieme zeikerd }> gespeeld en mijn salade besteld zonder de bacon, de paprika geroosterd ipv gebakken, de eieren alleen eiwit en geen mais erdoor

Tot zover overleefd.
Vervolgens maken we een tussenstop bij de McD en komt mijn baas vrolijk met een McFlurry Oreo aan. Speciaal voor mij

Mijn lijf kan dus echt niet meer tegen suikers he, krijg daar enorme vreetkick van. Dus thuisgekomen konden enkel drie (zelfgebakken - jammmmie) sneetjes volkorenbrood met pindakaas ertegenop.

Toen uit ellende (en ter voorkoming van grotere vreetaanval) maar een uur gaan sporten, proteineshakeje genomen, en naar de mall, waar de dames een milkshake MOESTEN. Dus ik denk, heee: ze hebben ook low fat yogurt smoothie, en de rest is puur fruit. Kan best. Afijn, ook die genomen dus.

Al met al, uitgekomen op 3000 kcal.
En jullie vragen je af hoe je dat in HEMELSNAAM naar binnen kan krijgen? Nou, zo dus
Wonderbaarlijk genoeg zat ik nog wel redelijk aan de ratio KEV (30-50-20) en terugkijkende heb ik eigenlijk alleen een McFlurry genomen die HEEL slecht was (men, die dingen zijn ook meteen 500 cal.! )
Doen we dus niet meer.

Ik ben iig blij dat ik niet op een 1200 kcal stress dieet zit, want anders zou mijn lijf nu volkomen in de stress zitten en zou ik vanmorgen 3 kilo zwaarder geweest zijn Gelukkig wees de weegschaal niks extra's aan vandaag.
*stapt op de fiets naar de sportschool*

Tot later

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 17:38

*grin* wat schrijf je dat toch altijd geweldig op zeg

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 18:30

Ik weet wel hoe je op een ongezonde manier aan 3000 kcal moet komen . Die oreo flurrys zijn wel lekker had je een small of een large? BIj ons hadden ze ook nog large.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 19:17

ik wil het niet eens weten

Nou, op de fiets naar de sportschool gestapt (20 min), bloedheet hier, en vervolgens is er niemand in mijn Pilatesles dus heb ik priveles.. Marteling... daarna weer 20 min terug, proteineshakeje... pfffff.
Ik ga de rest van de dag bij het zwembad zitten en geen koolhydraten meer eten, vervang ik wel door proteinen vandaag.

Ik heb een nieuw luxeprobleem, ik geloof dat ik mijn rustdag al twee weken overgeslagen heb - nu zat ik te dubben of ik zondag als rustdag (geen sport) zou nemen,
heb ma, voor het ontbijt 15 min hardgelopen, maavond 45 min cardio. Di krachttraining en absclass, wo voor ontbijt 15 min hardgelopen, do 30 minuten cardio en 30 min krachttrainingtraining, vr uur cardio, vandaag dus uur fietsen en uur pilates...
Maar het stuit me zo tegen de borst om zondag niks te doen, dan heb ik juist de tijd nouja, ik zie wel

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 19:21

Ik neem op vrijdag altijd een rustdag, dus niet hardlopen.. maar dan merk ik dat ik nog steeds zit te draaien enzo dan moet ik gewoon echt bewegen. Maar denk dat het voor je lichaam inderdaad wel beter is. jij sport wel wat af zeg

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 20:29

Vandaag gegeten:
Ontbijt:
Magere yoghurt met beetje vanille vla en muesli.

tussendoor: Plakje ontbijkoek met boter

Lunch:
2 harde bruine bolletje, eentje met pure hageslag (al het beleg was op behalve het zoeten) en eentje met appelstroop.

daarna nog als tussendoortje huzarenslaatje gegeten (was hele dag op wedstrijd en mn eigen eten was op, maar moest iets hebben, dit was naast hotdogs en patat enzo het gezondsd (denk ik ? )
Avondeten:
Patat met joppie saus en halve kipkorn. Moet een keer kunnen lijkt me.

Achhh ja, ik vond het wel raar, ik dacht vanmorgen echt dat ik iets lichter zou zijn (buik zag er beter uit, maar was zwaarder, nouja .. ? spieren misschien daar hou ik het maar op )

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 20:33

Je beter voelen en er beter uitzien is belangrijker toch

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 20:37

Maar het stomme is dat ik me eerder beter voel als ik minder weeg Maar ja

Wel apart hoor, ik merk gewoon echt dat ik absoluut geen zin meer heb om te snoepen enzo, ik heb dr gewoon helemaal geen behoefte aan. Het enige wat ik nog weleens graag wil is een ijsje of milkshake maar meer ook niet.
Opzich niet erg natuurlijk als je beetje wilt afvallen, maar wel gek dat dat gewoon verdwijnt!

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 21:36

Helaas heb ik dat (nog) niet. Snoepen blijft lekker.
Tegenwoordig heb ik de appelstroop omgeruild voor sandwichspread, gewoon even voor de afwisseling. Helaas heeft mn vriendje er een afkeer van Ik vroeg me al af waarom hij steeds bij me vandaan liep als ik zon cracker in mn handen had... Aansteller!
Vorige week naar het strand geweest, 2x mac donalds en 2 zakken naturel chips (gedeeld met vriendin maar ik had het meeste... ). De dag erna was ik wonderbaarlijk een kilo afgevallen
Hier is bij de makro een crosstrainer in de aanbieding, misschien ga ik die kopen, scheelt me wel weer sportschool geld...en het is dichterbij dus de stap is niet zo groot. Het is wel behoorlijk wat geld maar dat haal je er wel uit denk ik..
Gelukkig zie je nu overal op de markt vers fruit, dus ik doe lekker gezond.
Vandaag 2 peertjes, een nectarine, 2 broodjes met sanwichspread (arm vriendje ) een kopje cup a soup en een groot bord sla. Ik vind feta ook heel lekker blij dus dat het niet zo ongezond is.

Mazzelmeid, wel goed dat je het zelf inziet hoor, dat scheelt al wat.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 22:51

Nou ik ben ook lekker gezond geweest vandaag
Bij de Mac een McFlurry Rolo genomen en een halve grote patat gegeten (had hem samen met iemand)
En had de verjaardag van mijn opa, dus taart, chocolaatjes enzo gingen er wel in

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 23:14

Laura, gewoon gaan sporten als je er zin in hebt... Om een keertje die rustdag over te slaan is geen ramp
(ik heb 't soms ook wel eens dat ik een weekje elke dag heb gesport zonder dat ik er bij stil stond...)

Spijtig genoeg is het nu voorlopig maar 2x per week en met wat geluk 3x omdat ik nog aan 't full-time werkritme moet wennen Maar ik blijf in ieder geval wel koppig minstens 2x per week gaan sporten (half uurtje cardio, half uurtje powerplate (man, dat voel je ook aan je spieren )

Enne, ik vind het een beetje spijtig dat iedereen 't direct zondigen enzo noemt als ze eens een keer wat minder gezonds hebben gegeten... Moet toch gewoon kunnen ook in een gevarieerd eetpatroon lijkt me... zolang het niet elke dag zo is (té is nooit goed hé )

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 11:52

Kennen jullie toevallig de touwtjes oefening? Vast niet.
Veel mensen die zichzelf te dik vinden, zien zichzelf dikker dan ze eigenlijk zijn.
Dit kun je controleren door een oefening met touwtjes te doen.
Stel dat je je buik zo dik vind, dan pak je een touwtje en leg je deze in op de grond zoals je denkt dat de omvang van je buik is.
Daarna pak je een ander touwtje, doet deze om je middel, en legt hem er daarna naast op de grond.
Je zult zien dat het tweede touwtje in bijna alle gevallen veel kleiner is!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 12:54

Nou ik weet zeker dat ik hem dan kleiner neerleg Ik denk eerder dat ik dunner ben, altijd als ik naar mn broeken kijk denk ik van jezus wat groot
Mja vandaag verjaardag, wish me luck

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 13:13

Mmhh.. die ken ik inderdaad niet, ga ik eens proberen..
Pff.. het lukt me nooit het krentenbrood op zondag te weerstaan dusja, vandaag gaat het weer helemaal fout. Uit pure frustratie ben ik het hele huis maar schoon gaan maken (tjee.. wat zijn m'n moeder blij zijn als ze thuis komt ) ..dusja, daar gaat de 53 kilo die de weegschaal vanochtend aangaf

Succes Lotte

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 13:16

Maar eh M-M het lijkt mij bepaald erg dat je geen 53 meer weegt hoor, dat is gerust niet erg Dat is namelijk harstikke weinig.
Maar je moeder zal blij met je zijn. Ik heb dat trouwens ook altijd, maar dan met ontbijkoek dat moet ik gewoon eten elke dag

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 18:31

Lindy, ik ken hem op een andere manier: Voor de spiegel staan en met lippenstift je contouren tekenen. Vervolgens datgene door een vriendin laten doen.

Goede truc om te kijken of je een bodymorphic disorder hebt; dat je je lijf anders ziet dan hij daadwerkelijk is. Zag ik eergister bij Oprah een show over. Jakkes zeg; deze mensen hadden dan het geld om zichzelf te verbouwen, maar ieuw, na 28(!) operates was het meisje echt niet gelukkiger dan ervoor.

Ik denk dat het voor sommige mensen in dit topic ook wel eens verstandig te zijn om zichzelf af te vragen: waarOM wil ik afvallen? En dan heel eerlijk zijn he. Ben je gelukkiger als je twee kilo minder weegt? Of wil je dan nog minder wegen...? Ben je iets aan het nastreven dat eigenlijk niks met je lichaam te maken heeft? Liefde/zelfvertrouwen/etc? In dat geval kan je nl een stuk beter aan je zelfacceptatie gaan werken dan aan je gewicht!

Afijn, ontopic: Ik ben er net achtergekomen dat hardlopen met 33 graden niet zo heel slim is. Heb net een heerlijke grote bak havermout met sojamelk, rozijntjes, amandelen, lijnzaad en kaneel gemaakt, maar nu ben ik te bevangen van de hitte om hem op te eten.... pfff... straks nog maar eens proberen.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 18:59

Ik voel me gewoon zekerder als ik iets dunner ben. En het hoeft niet veel te zijn wat er af gaat maar klein beetje zou ik wel fijn vinden.
Vandaag wel beetje veel gegeten:
ontbijt:
1 volkorenkadetje met appelstroop en andere helft kipfilet
plakje ontbijtkoek met boter

tussendoor: druiven en kersen.

lunch:
volkorenkadetje met appelstroop en half hard bolletje met kipfilet.

tussendoor: weer druiven en (best veel ) stokbroodjes met joppiesaus .

Avond eten: beetje tomatensoep en huzarensalade.

Beetje teveel gegeten eigenlijk, en met teveel bedoel ik teveel stokbroodjes met saus maar ja.

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 22:18

Ik ben eens gaan rondkijken naar dieten, simpelweg om eens ideen op t doen wat en wanneer ik kan eten. Ik eet nu 6 keer op een dag kleine porties.
Ontbijt; 1 Wasa cracker met smeer kaas, en en glas melk.
Tussendoor; een kiwi en een glas melk
Lunch; groentebouillon(bilogisch, zonder smaakversterkers), met tomaat, wortel, bleekselderij en noodles.
1 boterham met smeerkaas en sla en komkommer.
Tussendoor; vanillevla en een appel
Avondeten; stukje kip, witte bonen & tomatensaus en wat groente.
Later; een boterham met smeerkaas en sla en komkommer.

Gister ook zo'n soort dag gehad ging echt prima, hihi ik vind het echt leuk om met eten te knutselen, kalorieenuitrekenen enzo. Met die porties heb ik geen "honger" gevoel meer enzo.
Moprgen op vakantie, eens kijken hoe ik dat dna ga doen!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 22:24

Fijne vakantie iig

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 23:51

scooby, ik zou als ontbijt een stuk meer eten. Je ontbijt is de start van de dag, moet je metabolisme opstarten, dus in feite moet dat de grootste maaltijd van de dag zijn!
Je 6 porties is prima, maar ik zou eigenlijk alles wat omhoog opschroeven. Op hoeveel kcal kom je nu? Dit lijkt me veel te weinig.
Wel goed dat je 2x groenteporties eet!

Ipv vla zou ik yoghurt nemen, en ipv smeerkaas kipfilet. En je hebt helemaal geen vet in je dag! Die heb je wel nodig hoor! Dus bak je kip in olijfolie, besmeer een extra boterham met pindakaas, gooi een handje lijnzaad door de yoghurt

Fijne vakantie!!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 11:02

Ik had zaterdag een verjaardag, gister in Walibi geweest, en heb gigantisch veel slechte dingen gegeten. Ik heb mezelf nu maar een keer álles gegund wat ik wilde eten, zodat ik het nu allemaal even gehad heb en er dus niet meer zo snel zin in krijg.
Deze week nog even netjes eten en dan ga ik zaterdag lekker richting Saint Tropez!
Ik ben niet op het gewicht gekomen dat ik wilde, maar mijn benen zijn wel iets strakker geworden. Niet zoveel als ik wilde, maar het is een begin..

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 11:27

Tjah opeen of andere manier eet je ook altijd meer als je op pad ben (heb ik iig?), ach je geniet er wel meer van vind ik als je nu een lekker patatje eet ofzo.
Was het leuk trouwens in Walibi?

Net ontbeten met magere yoghurt met druiven erin.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 11:41

Ik heb zo'n enorm slechte week gehad, echt veel gegeten, ben ook niks afgevallen (ook niks aangekomen

Mja, 't afvallen is bij mij een beetje in rustig vaarwater gekomen, zit nog steeds niet echt op m'n streefgewicht, maar 'k vind de vorm van m'n lichaam OK. Volgens de BMI ben ik nét iets te zwaar voor m'n lengte, maar 'k zit niet meer bij de Obese-categorie, dus da's ook goed.
Hmm, maar 'k zou het toch fijn vinden om van m'n kont en bovenbenen nog iets af te hebben

Iemand gister op RTL5 Jambers gezien? Ging over extreem diëten, vond ik wel interessant om te zien. Waren natuurlijk een paar meisjes met anorexia bij, maar ook een echtpaar die een redelijk normaal leven leidden, maar waarbij wel elke dag om eten draaide (werken in een sportschool, pillen, etc.).

Nou ja, nieuwe week, nieuwe kansen!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 13:14

Ik heb dus ook een enorm slechte week achter de rug, toch wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben Volgens mij zat het gewoon in het weer ofzo
Nouja, vandaag dus weer een nieuwe start. Heb vanochtend hardgelopen en ontbeten met een boterham met kipfilet en een paar wortels.
Net 2 boterhammen kipfilet en een stukje komkommer

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 14:48

Ja hoor, was leuk in Walibi.
Ik was zeiknat, natuurlijk in die boomstammen elkaar helemaal nat gegooid enzo
En nog in paar achtbanen geweest , altijd leuk

Nouja, nog een weekje, dan op vakantie.. ben benieuwd hoe zwaar ik daarna ben