Geen opvallende smaakverschillen oidDe vegan filet americain vond ik erg lekker! Wel jammer dat het van die kleine bolletjes zijn, je kan er net één kaiserbroodje mee smeren
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Geen opvallende smaakverschillen oid
het is iig niet zo'n zurige mayo, gewoon lekker romig. Ik denk niet dat de gemiddelde niet-vegan het verschil zou proeven. 

Jotoma schreef:Jaa margarethea, klopt! Ik heb duyvis dipsausjes bij de bbq gemaakt en niemand proefde verschil
Ik ben ook blij dat t geen zure mayo is, zoals bijv zaanse. Dus idd, als je van zure mayo houdt is dit een tegenvaller
Nu vind ik dat wel lekker op zijn tijd maar ik overleef mijn leven ook wel zonder.
Cocktailsaus, hmmmm
8nnemiek schreef:Ik ben dik 20 jaar geleden vegetarisch gaan eten. Eerst als klein meisje van 10 geen frikandellen enzo meer omdat daar paardenvlees in zat.. zielig natuurlijk, als je zo gek bent op paardenLater zei mijn moeder: 'maar zijn al die andere dieren dan niet ook zielig?' en toen ben ik samen met mijn beste vriendin helemaal gestopt met vlees eten. Toen ik wat ouder werd ging het minder om de zielige diertjes maar vond ik het gewoon onnodig dat er speciaal voor mij dieren gefokt en gedood worden.
Toen een aantal jaar geleden de docu's als Forks over Knives en Cowspiracy voorbij kwamen was dat voor mij vooral een bevestiging dat ik goed bezig was en ben ik ook in zuivel gaan minderen en mijn vriend (die ook al weinig vlees at sinds we samenwoonde) is vanwege het milieu en gezondheid ook helemaal vegetarisch gaan eten.
Dus we gaan nu eens twee weken lang helemaal 100% gezond en plantaardig eten
Geen toegevoegd vet en toegevoegde suiker meer, lekker koken met alleen verse ingrediënten en lekker veel zelf maken met noten en kruiden en zaden. Ben erg benieuwd of we er iets van merken
ook kreeg ik commentaar toen ik meldde dat we deze week alleen vandaag en maandag (diner buiten de deur) vlees zouden eten. Dus daar moeten we nog even goed zoeken naar een tussenweg.
En de vele atleten die de laatste tijd overstappen naar vegan doen dat in het algemeen ook niet omdat het herstel zo slecht gaat
Of diegene met perzik... Is helaas wel met suiker maar ik moet bekennen dat ik geen calorieën en macros tel dus daar vergeef ik mezelf dan maar voor
Als ik een pittige dag heb gehad gaat er ook een half schepje proteïnepoeder bij. Ik weet niet of het noodzakelijk is maar ik heb er nog geen nadelen van ondervonden
Dus dat blijven we lekker doen. Als ik haast heb drink ik een glas ongezoete amandelmelk (of een smoothie ofzo) met wat proteïnepoeder. Ja trouwens, het enige wat er soms wel vervelend aan is is dat het super droog in de pot zit dus het klontert vaak heel erg
Maar dat is te overzien. Ik had altijd Hemp Protein maar dat verkoopt de nieuwe de Tuinen niet meer dus ik moet even op zoek naar wat anders
Vind het jammer, was lekker goedkoop en het lijkt goed te werken.
kom op zeg, je hoeft toch niet zo raar te doen...
Geen idee hoe maar er zit echt zo'n smaakje aan. Het is gewoon een visstick in de vorm van een burger
ik zeg alleen dat het mij niet lukt. De gezoete alproproducten neem ik sowieso niet omdat ik geen bewerkte snelle suikers wil nemen ivm insulineresistentie. Eiwitpoeder zou een optie zijn, dat heb ik nu ook gedaan in een shake met wat havermout, een banaan, ongezoete soyamelk en een schepje cacao, maar dat is niet altijd praktisch haalbaar, dus ik wil daar wat meer ruimte maken voor mezelf. En helaas lust ik weinig eiwitrijke plantaardige producten (zoals peulvruchten). Ik denk dat als je die meer ruimte kan geven in je menu, dat je het dan zonder enige moeite vegan red. Maar eten moet ook nog wel een beetje leuk blijven en voor peulvruchten heb ik een extreme aversie. De afgelopen maand heb ik mijn best gedaan me daar overheen te zetten, maar dat is moeilijker dan gedacht.
(dat moet je overigens niet zeggen in een restaurant trouwens, dan krijg je een pijnlijke grimas terug
)
maar ik vond het helemaal niet naar filet smaken