[FOTO] Show jouw maaltijd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 21:00

Pa had nog een bak over :D

Afbeelding

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 23:20

Supervixen schreef:
[ [url=m/sHi4Qu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Taco's met mexicaans stoofvlees in tomatenpuree, ui en borlotti bonen. Met wat creme fraiche natuurlijk :)

Mag ik vragen welk recept voor Mexicaans stoofvlees je hebt gebruikt? :D

_helga_

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 06:37

:9
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 07:14

Het is een recept uit de allerhande. Echt goddelijk, maar ik maak het bijna niet, omdat het vlees 4 uur moet stoven in de oven. Ik heb daar vaak geen tijd voor. Nu een weekje vrij, dus dan lukt het wel.
Meteen een dubbele portie gemaakt zodat ik wat kon invriezen. Met wraps is het ook heerlijk.

Ik eet vandaag: Mexicaans stoofvlees met bonen #Appie http://www.ah.nl/r/1186991

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:26

vast voor vanavond gekookt.
Afbeelding

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:47

Vanmiddag Turkse lunch op het werk :9 Linzensalade, yoghurtsoep en twee gebakken champignons met roomkaas. Heerlijk!

Afbeelding

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:56

Wendy15 schreef:
Wauw die groente taart is mooi! Heb je een recept?

Onder het mom van beter laat dan nooit :P Hier het recept van de groentetaart:
http://www.theblondefoodfactory.nl/hoof ... brie-tijm/

Dat is het recept en dat heb ik bijna helemaal gevolgd, alleen had ik niet zoveel wortel meer en nog wel een aubergine. Dus die zit er in met een beetje wortel en courgette. Verder had ik nog wat tofoe over en dat heb ik er ook gewoon tussen geprikt.

Corelli, ziet er heel spannend uit allemaal, vind ik! Is de yoghurt soep ook lekker? Kan mij daar niks bij voorstellen, is het wel warm?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:21

Yoghurtsoep is inderdaad gewoon warm en lekker :9 Ik had zelf ook een beetje mijn bedenkingen, maar het is helemaal niet zuur ofzo! Meer gewoon een soort roomsoep. Er zat gehakt, prei, champignon en fussili bij in :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:26

Turkse yoghurtsoep is echt een soort levenselixer voor mij. Als het echt goed klaargemaakt is (wat nog wel eens een dingetje is) dan kan ik daar echt makkelijk een liter van opvreten. Werkt ook heel erg goed als je ziek bent.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:36

Afbeelding
Speltpasta, zwaardvis stukje uit de oven. Erwtjes paar gedroogde tomaten en wat gedroogde uitjes

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:18

Afbeelding
Saté gemaakt met kipstuckjes van de vegetarische slager :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:15

Afbeelding

Mmmmm asperges!!

Yunomi smaakt dat een beetje naar kip? En hoe is de structuur?

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:47

Wat ziet dat er leuk uit Yunomi!
Ik eet ook heel vaak vegakip, maar herkende het niet. Misschien moet ik er ook maar eens wat mee doen in plaats van alleen bakken haha. Ik denk zelf dat het wel naar kip smaakt, de textuur in ieder geval wel. Je kan het zo lekker maken als je zelf wil, zoals te zien is op die foto!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:53

Ik denk dat het een beetje aan je mindset ligt ook wel. Ik vind kip zelf niet echt ergens naar smaken en gooi er dus sowieso minstens 5 soorten kruiden overheen. Als ik dat met die kipstuckjes doe dan smaken ze in principe niet heel anders. In andere gerechten vind ik het dan weer niet zo'n succes.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:49

Ik vind het lastig om te zeggen of ze echt naar kip smaken, heb het al jaren niet op. Maar je kunt dit gewoon marineren zoals echte kip wat het leuk maakt, daarom eet ik nu af en toe gerechten waar het een toevoeging is de kip echt als kip te vervangen. :j Ik denk dat het qua structuur wel gelijkaardig is, moest er eerst echt aan wennen weer.

Laatst at ik bij mijn oom en tante en toen hadden ze voor mij ook met kipstuckjes gekookt. Maar een veel te grote portie, dus er was over. Ze hebben mijn kipstuckjes opgegeten en vonden het nog lekkerder dan echte kip. :')

Asperges zien er ook lekker uit :))
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 25-04-17 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:51

Oh wat ziet het er allemaal heerlijk uit hier!

Mijn avondeten vandaag:
Afbeelding

Heerlijk. <3

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:17

Vegakip vind ik goed te doen in gerechten waarin kip niet een key ingrediënt van het gerecht is. Bij veel wokgerechten e.d. prima, maar er zijn ook gerechten waar ik ze niet snel door zou gooien. De structuur is ook ietsje anders dan normale kip, maar zeker goed te doen. (en ik ben normaal een vleeseter pur sang)

Emmaa_ schreef:
Ik denk dat het een beetje aan je mindset ligt ook wel. Ik vind kip zelf niet echt ergens naar smaken en gooi er dus sowieso minstens 5 soorten kruiden overheen. Als ik dat met die kipstuckjes doe dan smaken ze in principe niet heel anders. In andere gerechten vind ik het dan weer niet zo'n succes.

Als je kipfilet lekker wil maken:

- Olijfolie in de pan en opwarmen
- Kipfilet een paar minuten op middelhoog vuur op één kant, zodat die mooi goudbruin wordt
- Vuur laag en kip draaien
- Spaanse peper in de lengte doormidden snijden en op de kipfilet leggen, samen met een teentje knoflook en een paar takjes rozemarijn
- Deksel op de pan en een minuut of 20 laten garen
- Deksel van de pan, vuur omhoog en een scheut witte wijn in de pan
- Witte wijn even wat in laten koken tot je een mooi sausje hebt

Kipfilet op die manier is echt heerlijk. :9

Edit:
Dit is die kip :)

Afbeelding

/Edit

Mijn avondeten was overigens krootjes met speklappen, alleen at ik niet thuis en ben ik vergeten een foto te maken :')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:59

Wel foto's gemaakt maar vergeten te plaatsen dus hier een bunch aan maaltijden. :')

Pudla's (soort pannenkoeken van kikkererwtenmeel, kruiden en groentes (smaakt naar ommelet zonder ei :D )) met chilisaus, rijst, restje dahl met koriander en alfalfa.
Afbeelding

Lunch, kaiserbroodjes met hummus, rucola, gebakken gemarineerde tempe, radijs en tomaatjes.
Afbeelding

Pasta met (zelfgemaakte vegan) pesto, champignons en cherrytomaatjes. En een beetje alfalfa want alfalfa <3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 15:20

Exitium schreef:
Vegakip vind ik goed te doen in gerechten waarin kip niet een key ingrediënt van het gerecht is. Bij veel wokgerechten e.d. prima, maar er zijn ook gerechten waar ik ze niet snel door zou gooien. De structuur is ook ietsje anders dan normale kip, maar zeker goed te doen. (en ik ben normaal een vleeseter pur sang)

Emmaa_ schreef:

Als je kipfilet lekker wil maken:

- Olijfolie in de pan en opwarmen
- Kipfilet een paar minuten op middelhoog vuur op één kant, zodat die mooi goudbruin wordt
- Vuur laag en kip draaien
- Spaanse peper in de lengte doormidden snijden en op de kipfilet leggen, samen met een teentje knoflook en een paar takjes rozemarijn
- Deksel op de pan en een minuut of 20 laten garen
- Deksel van de pan, vuur omhoog en een scheut witte wijn in de pan
- Witte wijn even wat in laten koken tot je een mooi sausje hebt

Kipfilet op die manier is echt heerlijk. :9

Edit:
Dit is die kip :)

[ [url=m/jrJmwC.jpg]Afbeelding[/url] ]

/Edit

Mijn avondeten was overigens krootjes met speklappen, alleen at ik niet thuis en ben ik vergeten een foto te maken :')

Klinkt goed! Mijn favo recept is kip met knoflook, honing en slagroom :))

Kipfilet goed dichtschroeien met knoflook in de pan, eventueel een uitje. Ik bak het liefst in olie want hogere baktemperatuur. Als hij dichtgeschroeid is honing erbij aan beide kanten, beide kanten even aanbakken zodat het wat karamelliseert, vuurtje wat lager, slagroom erbij zodat het heel zachtjes pruttelt (wel zorgen dat de kip minstens tot de helft onder de slagroom staat, dus bij voorkeur een kleinere pan gebruiken), deksel erop en dat nog even 20 minuutjes laten staan. Dan kookt hij als het ware gaar in de knoflook/honing/slagroom en dat is echt goddelijk :9

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 18:51

Nu ik weer wat vaker kook wil ik ook mijn gemaakte eten weer even met jullie delen. Ik woon nog thuis, dus meestal koken mijn ouders.

Vanavond at ik alleen met mijn vader en aangezien de rest van de familie geen pasta lust, was dit het mooie moment om weer eens pasta te gaan eten. Ik heb dit gerechtje uit een kookboek gehaald. Volgens mijn vader en mij was het erg geslaagd en voor herhaling vatbaar.

Afbeelding

Afbeelding

De wraps waren nog over van de verjaardag van gisteravond.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 18:55

Dat ziet er lekker uit Dandy200, mag ik weten wat het recept is?

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:04

C_arola schreef:
Dat ziet er lekker uit Dandy200, mag ik weten wat het recept is?

Afbeelding

Ik hoop dat het te lezen is. Ik heb de rechter gemaakt, dus met spinazie.

Ik zie dat de foto gedraaid is, maar ik krijg hem niet goed helaas.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:12

Ook weer even wat maaltijden delen :D

Laatst bij de Librije geweest, dat was uhh... Apart :')
Afbeelding

Dan suuuuper lekkere beef wellington met eigen gemaakte patatjes en eigen gemaakte rode wijn saus :+:
Afbeelding

Laatst lekkere risotto gemaakt door mijn vriend met Gamba's en Wiegersma gerookte zalm van mijn vader <3
Afbeelding

En afgelopen weekend pasta met knoflook, olijfolie, tomaat en basilicum, langoustines en worteltjes in knoflook en basilicum.

Afbeelding

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:14

Wat is dat eerste eigenlijk? :')

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:17

Ik heb het op de computer kunnen draaien, bedankt!