Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wendy15 schreef:Wauw die groente taart is mooi! Heb je een recept?
Emmaa_ schreef:Ik denk dat het een beetje aan je mindset ligt ook wel. Ik vind kip zelf niet echt ergens naar smaken en gooi er dus sowieso minstens 5 soorten kruiden overheen. Als ik dat met die kipstuckjes doe dan smaken ze in principe niet heel anders. In andere gerechten vind ik het dan weer niet zo'n succes.
Exitium schreef:Vegakip vind ik goed te doen in gerechten waarin kip niet een key ingrediënt van het gerecht is. Bij veel wokgerechten e.d. prima, maar er zijn ook gerechten waar ik ze niet snel door zou gooien. De structuur is ook ietsje anders dan normale kip, maar zeker goed te doen. (en ik ben normaal een vleeseter pur sang)Emmaa_ schreef:Ik denk dat het een beetje aan je mindset ligt ook wel. Ik vind kip zelf niet echt ergens naar smaken en gooi er dus sowieso minstens 5 soorten kruiden overheen. Als ik dat met die kipstuckjes doe dan smaken ze in principe niet heel anders. In andere gerechten vind ik het dan weer niet zo'n succes.
Als je kipfilet lekker wil maken:
- Olijfolie in de pan en opwarmen
- Kipfilet een paar minuten op middelhoog vuur op één kant, zodat die mooi goudbruin wordt
- Vuur laag en kip draaien
- Spaanse peper in de lengte doormidden snijden en op de kipfilet leggen, samen met een teentje knoflook en een paar takjes rozemarijn
- Deksel op de pan en een minuut of 20 laten garen
- Deksel van de pan, vuur omhoog en een scheut witte wijn in de pan
- Witte wijn even wat in laten koken tot je een mooi sausje hebt
Kipfilet op die manier is echt heerlijk.
Edit:
Dit is die kip
[ [url=m/jrJmwC.jpg]Afbeelding[/url] ]
/Edit
Mijn avondeten was overigens krootjes met speklappen, alleen at ik niet thuis en ben ik vergeten een foto te maken