De eetbare tuin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_CS_

Re: De eetbare tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 08:29

Ooo puppy's, fotospam?

Mollen op het balkon?haha
Denk dat je op een balkon toch minder last hebt van ongedierte enzo, als in een tuin

Ik heb ook last van ongedierte in mijn tuintje, katten en een hond haha.

Ik merk dat mijn tomaten behoefte hebben aan meer grond, maar dan zou ik ze nuu nog moeten verpotten, terwijl ze al bijna de tuin in kunnen.
Verpotten of niet?

Ik las hier ergens dat iemand de mestkorrels weekte, als diegene dit leest, waarom week je ze?

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:00

@ froukje2; gefeliciteerd! Sabijtjes zijn zo leuk <3

Weet iemand hoeveel ruimte een sugar pea nodig heeft? Kan die bijvoorbeeld in een pot?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:04

*duikt weer op, as zondag laatste verfwerk, voor de rest huren we een schilder in, ik heb het licht gezien nu whahaahahah*

Ga nu eerst maar eens in bijleesmodus en kijken of ik nog wat in de tuin kan hengsten dit jaar, of dat ik al te laat ben.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:54

Stabij is normaal alleen zwartbont? Dan dubbel reden tot fotospam!

froukje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 10:08

Nee de bruin/ bonte is een erkende kleur bij stabij,s alleen je ziet ze heel weinig, er zit bij een zwart/bont nest wel eens een verdwaalde bruine, maar een helemaal bruin gefokt nestje zie je maar weinig, daar hebben wij dan ook 8 jaar over gedaan om een mooie echte bruine reu te vinden. en foto,s komen dit weekend

froukje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:43

Mijn tomatenplanten maar even aangebonden en voor het eerst buiten gezet, vanavond maar weer naar binnen, de pompoen,pepers,komkommer en courget blijven nog lekker even in de vensterbank, daar ga ik nu nog niet mee omslepen.

froukje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:44

Mijn tomaten moeten eigenlijk ook in een grotere pot, maar of ik dat nog ga doen?? Weet niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 12:30

Wat let ons eigenlijk om die tomaten gewoon naar buiten te gooien...? :o

Zolang het boven 0 blijft moeten ze het wel kunnen hebben toch? Mocht het dan toch ineens gaan vriezen kun je er toch wel een nachtje een vel plastic over gooien...of denk ik nou te makkelijk :P

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 12:39

Ik heb een traytje tomatenplantjes bij de LIdl meegenomen, voor de lol eens kijken wat het wordt. Dus nog maar even binnen laten staan begrijp ik?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:17

De plotselinge temperatuursverandering. Ineens die kou belemmert vaak de groei of stopt het zelfs een tijdje. Ja vier graden morgennacht, sja kan ook ineens kouder worden..Ik denk dat ik ze toch maar naar binnen doe..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:30

In mijn kas is het 's nachts altijd rond de 10 graden. De paprika's blijven goed groeien, de tomaten hebben het toch liever iets warmer, al doen ook die het best goed :)
Een tomaat maakt al bloemen! Maar die had ik van het tuincentrum, is al vrij groot en sterk, dus ik denk dat ik die bloemen maar laat zitten.
Geen idee wat voor tomatensoort het is trouwens, er stond niks bij..

Mijn purple sprouting broccoli doet het ook super trouwens! Die kan binnenkort de volle grond in.

Gisteren nog wat patentkali gehaald voor de aardappelen en wortelen.

Enige wat nog niet zo goed wil is de romanesco bloemkool, en dat was juist degene die ik zo gaaf vond om eens uit te proberen! Vorige week weer een paar binnen gezaaid, benieuwd of ze nu wel uitkomen!

En ik heb eetbare bloemzaadjes in de paardenwei en in potjes gezaaid :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:48

Bloed,zweet en tranen mijn tomaatjes...elke dag vertroetelen en dan zomaar naar buiten gooien....ontaarde moeder ben je Pmarena :o :D

Net bij de Lidl een zakje gemengde sla gekocht...zatpotkluitje aan dus weer in een grote pot gedrukt,blijft het lekker lang vers :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:53

Haha :D

Ik heb alleen maar een bakje met vochtige vermiculiet gevuld, tomaatje erop uitgeknepen, nog wat vochtige vermiculiet eroverheen verspreid...gewacht.... en toen het steeltjes waren ze in een glas met MM-mix gezet en en in het raamkozijn gezet. In die glazen staan ze nu nog steeds en ik geef ze alleen af en toe een slokje water, ze doen het prima :j

Echt bloed, zweet en tranen was het dus niet :P

Ja, die sla van de Lidl had ik een tijdje terug ook "gepost" hier volgens mij :j

Handig hoor, en was ook maar 69 cent ofzo dacht ik....? :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 16:33

Grin...Ik heb mijn eigen zaadjes vorig jaar geoogst :P

Oh dan was die sla in de reclame zeker,nu E1,19 maar redelijke krop :j

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:31

Hier ook nog niets naar buiten hoor, behalve de aardbeien.
Zou het zonde vinden als het 's nachts toch mis gaat.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:43

Oké bedankt allemaal, dan laat ik ze nu nog even lekker buiten in het zonnetje staan en mogen ze voorlopig in de huiskamer slapen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:59

Ik heb s ochtends echt geen tijd (lees zin om eerder op te staan) om al die planten buiten te schoppen. wat buiten staat blijft buiten en andersom. Als het weekend zonnig is mag dan alles naar buiten. Alleen waren mijn tomaten flauwgevallen afgelopen weekend :D. Ze zijn weer bekomen van de schrik van al die zon gelukkig :P.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:02

leonie87 schreef:
Ik heb s ochtends echt geen tijd (lees zin om eerder op te staan) om al die planten buiten te schoppen. wat buiten staat blijft buiten en andersom. Als het weekend zonnig is mag dan alles naar buiten. Alleen waren mijn tomaten flauwgevallen afgelopen weekend :D. Ze zijn weer bekomen van de schrik van al die zon gelukkig :P.

*checkt*

1 treetje tomaatjes, 6 stuks.
9 potjes met aardbeitjes.

:D :P

Maar ik vermoed zo maar dat jij ieieieieieieitjes meer hebt om buiten te laten spelen dan ik hier. :') :j

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:16

Haha ja ik moet wel iets vaker lopen Breghje. Loopt beetje uit de hand hier in huis :P Plus ze moeten van de badkamer afkomen dus ik moet het halve huis door.

Voor de volgers van mijn boompjes :D :
Afbeelding

En voor mijn frambozen ben ik creatief geweest met bamboo. En nu groeien maar!
Afbeelding
De bosuitje staan erlangs, wie ziet ze? (ik zie ze zelf niet op deze foto hoor ze zijn echt nog ieniemienie)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:11

pmarena schreef:

Zolang het boven 0 blijft moeten ze het wel kunnen hebben toch? Mocht het dan toch ineens gaan vriezen kun je er toch wel een nachtje een vel plastic over gooien...of denk ik nou te makkelijk :P

Heb ik dus gisteren ook weer gedaan en zolang het niet gaat vriezen blijft het daar.
Blijf niet bezig met in en uit het huis slepen.

Vol verwachting klopt het puppy hart, laat maar zien zaterdag!

Slim met die bamboe stokjes zo.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 07:26

*\o/* *\o/* Regen!!! *\o/* *\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 07:54

Ben je de kluit van de frambozen niet vergeten in te graven :P

Jeetje.

Ik van de week hier bij de supermarkt-met-soort-tuincentrum-er-aan-vast een kiwibes meegenomen.
Ding was iets van 11 euro ofzo, vond het best veel maar zag er goed uit en ik wilde er toch al 1 hebben dus maar meegenomen :)

Ga ik thuis wat beter lezen, staat er iets van: deze vrouwelijke kiwibes heeft een mannelijke plant nodig om vruchten te krijgen -O-

Dan moet dat zeker nog een mannelijke kiwibes zijn ook :P

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 08:16

Kiwi heeft inderdaad man en vrouw nodig, en voordat de vruchten komen kan het wel een paar jaar duren.

Zo, hier regent het ook, lekker voor de grond.
Hubbie gaat zo stenen ophalen, ik aan het werk, hoef ik niet te helpen met sjouwen.

Tomaten staan stil met groeien, denk datt ik ze toch nog maar ga verpotten.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 08:20

Hahaha Pmarena, Ik ben die bakken gaan kopen en kwam er thuis achter dat die framboos hoger was :P. Vergeten op te meten, Maar ach zijn lopers zoeken de weg naar de aarde al en hij groeit als kool :)

Hier schijnt de zon gewoon. En bij regen moet ik nog steeds water geven dus liever zon :D. Hoewel de natuur en onze bak het goed kunnen gebruiken wat vocht. Zal wel regenen als ik klaar ben met werken zeker.

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:46

pmarena schreef:

ik dacht gisteravond hetzelfde en heb ze buiten laten staan. Ze staan nu al een week te "harden" en het is lekker groeizaam weer. Ze staan er allemaal nog fier bij.