Gezond(er) eten deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:06

_Tara_ schreef:
Ik vind het allebei onzin. Ik bedoelde met m'n post te zeggen dat ik alles wat te maken heeft met 'niet te veel fruit/bananen eten hoor!', onzin vind.

Okay ieder zijn mening. Voor mij werkt het iig goed om de suikers een beetje in de gaten te houden, zowel qua opgeblazen buik, suikerdip als gewicht.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:09

Anoniem schreef:
Ik krijg een enorm opgeblazen buik van fruit met veel suikers, dus ook om die reden pas ik er een beetje mee op.

ik heb dat ook bij een aantal fruitsoorten hoor, maar banaan gelukkig niet, daar eet ik er meestal maar 2 a 3 keer in de week 1 van , druiven moet ik mee uitkijken en een paar noten bij eten :j andrs ga ik weer 5 minuten in de turbo en dan dikke crash

wat betreft te veel fruit eten, dat kan niet snel, zeker als je fruit eet in plaats van foute lunchdingetjes en ontbijtjes etc
beter een yoghurt met schone muesli en fruit met als tussendoortje weer fruit met een paar nootjes , en als lunch een volkorenbammetje met groen en een stuk fruit dan allerlei repen en koeken als tussendoor
verder is het idd gewoon kijken wat goed is voor jezelf, als je snel reageert op bepaalde dingen (suiker bijvoorbeeld = :):) gevolgd door :\ %) bij mij) moet je daar gewoon mee uitkijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:12

Anoniem schreef:
_Tara_ schreef:
Ik vind het allebei onzin. Ik bedoelde met m'n post te zeggen dat ik alles wat te maken heeft met 'niet te veel fruit/bananen eten hoor!', onzin vind.

Okay ieder zijn mening. Voor mij werkt het iig goed om de suikers een beetje in de gaten te houden, zowel qua opgeblazen buik, suikerdip als gewicht.

Ik denk dat het heel belangrijk is om zelf te ontdekken wat goed voor je is. :j Als je duidelijk last krijgt van fruit kan bokt nog zo hard roepen dat je echt wel meer fruit mag eten, maar blijkbaar werkt dat niet voor jou. Duidelijker kun je het niet krijgen. ;)

Grapjasjes12

Re: Gezond(er) eten deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:13

Ik moet ook echt geen druiven eten ofzo, daar crash ik gegarandeerd keihard van. Het is idd een zoektocht :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:14

Wat Judith zegt inderdaad :j Als je merkt dat bepaalde soorten fruit voor jou niks goeds doen, moet je ze niet eten. Maar om op voorhand al te roepen dat je dik zou worden van banaan gaat mij gewoon wat ver.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:18

Vanmorgen begonnen met een groene smoothie, de eerste in me leven. Ik was er altijd beetje huiverig voor maar het valt me verbazingwekkend genoeg mee! Al toen het begon na te bubbelen toen ik de blender uitzette ik wel even begon te twijfelen of het lekker zou zijn. :') Maar het is heerlijk! Ik heb wel lekker op safe gespeeld, 1 banaan, handje spinazie en klein beetje water. Maar dit ga ik morgen denk weer maken, laatste restje spinazie moet op voordat ik naar pinkpop vertrek.

Afbeelding

En de discussie over hoeveel en welk fruit je mag/moet eten. Ik maak me er niet zo druk om, fruit is puur natuur, komt niet uit een fabriek dus ik eet ervan zoveel als ik wel en waar ik me goed bij voel. Ik ga niet zitten muggenziften op welk fruit een betere GI-waarde heeft, je lichaam geeft zelf wel aan of het goed of slecht is.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:18

mijn dochter eet altijd bananen tijdens zwemwedstrijden, en dat doen er meer
dus het zal vast wel gezond zijn

snoep etc eet ze niet.

maandag hebben we meergranen pasta gegeten met vis en groentes die fijngehakt waren
manlief heeft gekookt maar was lekker en voedzaam en gezond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:19

Maar dat heeft FSCA toch helemaal niet genoemd? Die begon alleen over de GI en bananen op de reactie van Bhris die aan gaf dat het mogelijk is om niet goed op fruitsuikers te reageren.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:21

Dat zei ze idd niet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:23

Thanks girls :)

Ik vind het vooral gewoon fijn om te weten wat waarin zit en wat het precies met je lichaam doet, voordat ik ervoor kies om het in mijn mond te stoppen.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:27

dat zouden meer mensen moeten doen ,als je ziet wat sommige naar binnen schuiven zo in het algemeen dan.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:29

Ik word hier helemaal verkeerd begrepen :') Ik bedoel ook niet dat Gast7391 zei dat je dik zou worden van bananen maar in 't algemeen. Als ik 't richting Gast7391 had bedoeld, had ik het wel anders geformuleerd.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:35

dipstaartje, moest daar gister aan denken toen ik gister een advertentie zag voor een big mac menu nadat ik gesport had :') .

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:00

Maar ik ga ook zeker goed naar mijn lichaam luisteren hoor. Ik kan alleen maar jullie tips proberen en het beste voor mij eruit halen, dus dat komt helemaal goed. :j

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:22

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:13

Taartje, ik vind het knap dat je geen soja eet. Mijn vriend heeft een soja-allergie, maar het zit dus echt bijna overal in!

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:53

Annetje schreef:
Taartje, ik vind het knap dat je geen soja eet. Mijn vriend heeft een soja-allergie, maar het zit dus echt bijna overal in!

Klopt!
Ik eet zo puur mogelijk dus kan het vrij goed vermijden.
Helaas zit er indd heel soms wel iets soja in een product maar dat zijn dan producten die ik eigenlijk alleen bij uitzondering eet (denk uit eten,verjaardag)

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:42

Sonja_vR schreef:
Anoniem schreef:
Ik krijg een enorm opgeblazen buik van fruit met veel suikers, dus ook om die reden pas ik er een beetje mee op.

ik heb dat ook bij een aantal fruitsoorten hoor, maar banaan gelukkig niet, daar eet ik er meestal maar 2 a 3 keer in de week 1 van , druiven moet ik mee uitkijken en een paar noten bij eten :j andrs ga ik weer 5 minuten in de turbo en dan dikke crash

Wat bedoel je met crashen ? :o

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:17

Iemand hier die enig idee heeft wat de voedingswaarden van een eierquiche zijn ?

Ik heb al gegoogled, maar niets gevonden :(

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:51

nomarjet schreef:
Wat bedoel je met crashen ? :o

Suikerdip

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:39

nomarjet : energie op of onder het nulpunt, emotioneel minder stabiel etc
na ene grote zoete popcorn stort ik op een gegeven moment serieus in :=
niet eten dus :n (zwak moment tijdens de film een paar maanden terug :roll: )

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:28

ChantalSmook schreef:
dipstaartje, moest daar gister aan denken toen ik gister een advertentie zag voor een big mac menu nadat ik gesport had :') .

neem aan dat je die niet bent gaan halen

ben gister uit eten geweest met oud klasgenootjes van de lagere school
normaal gesproken kon ik echt al mijn eten op maar nu ik begonnen ben met het op letten op mijn eten, kon ik nu echt niet alles op.
maar het was wel super gezellig

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:58

haha dipstaartje, nee die ben ik niet meer gaan halen. Ik ben op dit moment redelijk goed bezig dus die wil ik echt niet halen. Ik vind het af en toe wel lekker hoor. Dan zwicht ik ervoor. Maar dat is eens in de paar maanden of bij speciale dingen (Na festivals/feesten etc.). Maar het is zo slecht := .

Merk je dat goed ja? gewoon eerder bewust van ej volle gevoel? Fijn! Ik las als tip om af te vallen/gezonder te eten dat je gewoon eerst een half bord opschept, vaak zit je dan ook al 'vol' en heb je genoeg gegeten. Of bordjes opscheppen in de keuken en niet eten omdat het zo lekker is.
Ik weeg sowieso alles van te voren ong. af omdat ik alleen ben en anders ook veel weggooi, dat is ook handig :P

Gek dat jullie een crash gevoel hebben na teveel suiker. Ik heb dat af en toe wel als ik te weinig gegeten heb icm met eten. Bv wanneer ik na het eten sport en van te voren niet voldoende gegeten heb. Dan word ik helemaal trillerig en energie laag.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:59

Ja precies, dat gevoel :j Ik heb dat vaak dus als ik een appel eet oid. Ik heb het niet meer na een zooi koekjes of andere suikertroep, helaas :')

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 19:12

Mag ik me even melden? :D Ik heb al mijn hele leven last van eczeem, en las dat dit vaak door voeding komt. Nu zag ik dus een lijstje met wat ik niet mag eten: melkproducten, koffie, thee, reguliere (supermarkt) chocolade, rundvlees, citrus vruchten, tarwe, alcohol, pinda’s en tomaten.
Ik vind ze allemaal vrij makkelijk behalve chocola ( :+ ) en tarwe, volgensmij zit dat in alles met koolhydraten wat ik eet. :oo Ik zag dat veel mensen hier glutenvrij eten. Wat eten jullie dan ipv brood en pasta enzo? Het liefst dingen die in een gewone supermarkt te verkrijgen zijn. :D