Gezond(er) eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 14:45

Vooral natuurwinkel producten , ik heb laatst een artikel gelezen dat veel producten bespoten zijn met middelen die je dikker maken en dus ook ongezonder.

Verder neem ik dagelijk een slok appelazijn door mijn ranja , lees dat eens op internet. Voor veel dingen goed. Elke dag een appel eet ik ook houdt de dokter op afstand:P

Grapjasjes12

Re: Gezond(er) eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:38

Als vis goedkoper zou zijn dan zou ik bijna alleen maar vis eten :)

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:07

Nog even over de klei: Ik heb altijd gehoord dat één van de werkingen van klei ook zou zijn dat het restjes aangekoekte... ehm... afvalstoffen uit je darmen zou schuren en dus schoner maken. Maar in dat boek wat ik las zeggen ze dat dat in ieder geval niet waar is. Zij hadden als argument dat er al jaaaaaaaaaaaaaaaaren artsen zijn die in darmen kijken en dat die nog nooit aangekoekte resten in een darm hebben gevonden. Nu ben ik zelf een tijdje doktersassistente geweest en ben ook bij menige scopie aanwezig geweest en inderdaad, geen korreltje aangekoekte troep :n Maar goed, dat betekent natuurlijk niet dat alle andere dingen die er over klei gezegd worden niet waar zijn.

Appelazijn schijnt inderdaad ook wel goed te zijn ja.

En vis, jaaaa, heerlijk :9 Helaas vind mijn vriendje het niet heel lekker, anders zouden we het hier ook veel vaker eten :j

Colway, lekker zeg, zo in het zonnetje *beetje jaloers* :D
En je had nog een klei-link geplaatst, die ga ik straks ook nog even lezen :j

Phylos, wauw, voor 120 mensen spreken?! :oo Ik val al bijna flauw bij het idee := Veel succes alvast!

Vogeltje, ik heb jou avondeten compleet overgenomen. Klinkt zooo lekker dat ik meteen alles in huis heb gehaald :D

Phormicola, mjam, fondue :~ *watertand*

Mri, heb je je handtas weer?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:31

Ik denk dat je ook niet letterlijk stukjes wegschuurt, maar gewoon de darmen reinigt

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:38

Ohh I love vis! Vooral verse zalm in aluminiumfolie uit de oven, met peper, zout, citroensap, dille en een bosuitje <3

Grappig dat jullie mijn avondeten overnemen :D bij mij worden het toch gevulde paprika's (verder hetzelfde recept), in de winkel hadden ze geen vleestomaten >;)

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:44

Colway, nee, misschien niet, maar dat is dus wel wat ik erover geleerd had :)

Vogeltje, nee, ik kon ook bijna geen vleestomaten vinden :? Maar de laatste winkel waar ik was had ze toch nog *\o/*

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:46

Ik ga maar eens weer zonnebanken....niet echt gezond, wel lekker :+

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:46

Precies :)) Veel plezier!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:47

Ik heb net lekker op m'n balkonnetje rondgehangen....zalig! <3

En nu ga ik lekker fonduen. God oh god wat heb ik een rotleven :')

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:04

Hahaha, Phormicola, klinkt inderdaad heul zwaar allemaal :(:)
:')

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:16

Die gevulde tomaatjes klinken heerlijk! Ga ze zo eens even bekijken :)

Heb net lekker van mijn lieve gekke paardje genoten die door al zijn reinigingskuren psychisch ook weer meer dan in orde blijkt te zijn haha :D Die heeft het echt in zijn bolletje!

Daarna even naar de appie in leusden geweest. Daar hebben ze ten minste ook bevroren ananas, das handig! Verder nog fair trade ananas in blik gehaald, alfalfa, zak spinazie (jeuj ik kan nu ook groene smoothies maken), bananen en heel veel ander bevroren fruit. Oja en ook nog roggecrackers met pompoen en zonnebloempitten en een zakje worteltjes en peultjes als snack. Was eigenlijk nog op zoek naar humus, waar ligt dat?

Wat is de allerlekkerste spinazie smoothie?

Mijn lijstje is best aardig vandaag, straks ook nog naar de gyrokinesis (soort yoga):

O: smoothie banaan, avocado, chia zaad, limoen, mango en kokos(melk)
T: stukje chocola (zonder suiker)
M: komkommer/appel/peterselie/basilicum sapje (vers) met rijstwafel met brazilian spread en alfalfa en later nog maar een rijstwafel zonder iets erop haha
T: worteltjes en peultjes
T: rest van mijn smoothie van vanochtend
A: wat de pot schaft

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:17

Ik heb net soep gemaakt voor bij het avondeten (zelfgemaakte viscurry) en het is super lekker! Tis een courgette soep met zoete aardappel en prei.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:42

spinazie is lekker als smoothie met banaan en peer, of met banaan en sinaasappel, met veel eigenlijk ;-)

Bevroren ananas? bij de AH?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:45

handtas is terug ja! lekker stukje fietsen!
op de terugweg via de kappergegaan (brainwash). Maar dit was een gevalletje 1 keer en nooooooit meer (dit filiaal dan, in een ander filiaal heb ik juist super ervaringen!)

er waren 3 kapsters. Eentje was bezig met 2 klanten (in de verf zetten) en de andere 2 stonden achter te ouwehoren oid (hun klanten stonden ook in de verf).
Dan kom je binnen, zat al een oudere vrouw (zeker 75+ ) te wachten (om geknipt te worden). Kapster 1 was bezig, 2 en 3 waren aan het OH-en met elkaar.
Kapster 2 komt om de oudere dame te helpen (na 25 minuten) en is ronduit onbeschoft en sacherijning. Oudere dame hoorde niet zo goed meer namelijk... daar had deze kapster nogal wat moeite mee :x
Kapster 3 ging haar klant (nadat ik al bijna 35 minuten zat te wachten :x ) uit de verf halen en knippen. Deze kapster had knalgroene, puntige, onwijs lange (nep???) nagels. Daar kan je niet fatsoenlijk mee knippen lijkt mij, en dat bleek ook wel want ze knipte in dr vinger.
oke, alles duurde lang en schoot niet op. Uiteindelijk was ik aan de beurt, de mensen die na mij binnen waren gekomen waren weer weg gegaan omdat het zolang duurde.
niet kijken hoe haar valt, niet luisteren naar wat ik wou.
Pony moest achter mn oor kunnen, kan dus niet. Haar is geknipt vanuit een (slordige) midden scheiding, zo heb ik mn haar dus NOOIT.

wijze les, niet meer naar deze zaak gaan. Dan kan ik beter een heel stuk verder rijden en samen met mn schoonmoeder naar het filiaal waar zij altijd naar toegaat

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:46

ohhhh wat super K.U.T haar is zooo belangrijk :D Gelukkig groeit het weer! Slordig hoor! Heb je er niets van gezegd?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:47

Ik heb ook slechte ervaringen met de brainwash.. Ga er ook niet meer naartoe. Maar als ik daar over ga uitweiden wordt het wel heel offtopic :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:48

opzich kan ik er wel wat mee, maar moet morgen ff kijken hoe ik het ga doen... morgen ochtend namelijk sollicitatie gesprek....

maar ik zal weer ontopic gaan :) ga vanavond salade eten. Vriendje krijgt gehaktballen met gebakken aardappels

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:56

Ik heb de courgette en paprika (en heb er rode ui bijgedaan) opstaan, ben beniuwd!

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:03

Mri :oo Wat erg! Wat een vreselijke w**ven zeg -:(- Hopelijk krijg je je haar wel mooi in de plooi morgen. Succes alvast!

MaartPaard, lekker ingeslagen +:)+ Bevroren ananas :9 Ik luf ananas :+:
En je had een lente-in-de-bol-paard :D

Malu, mjam, jij gaat ook lekker eten :9

Hier staan de tomaatjes in de oven. Ben benieuwd hoor. Als het vies is bak jij patatjes, toch Vogeltje? :')

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:04

Haha ja hoor, kom maar halen dan :))

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:04

Gevulde tomaatjes kan vaak weinig aan mis gaan en doorgaans erg lekker! Komt wel goed dus!

Ik vul ze wel eens met gehakt, uit knoflook, rozemarijn, beetje kaas erdoorheen en pijnboompitten en dan de over in..hmmmm

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:43

Colway schreef:
Gevulde tomaatjes kan vaak weinig aan mis gaan en doorgaans erg lekker! Komt wel goed dus!

Precies! Het was lekker :9 Zet die pan maar weer uit, Vogeltje :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:44

Ohhh ik heb net mijn eten op, erggg geslaagd, lekker zeg! Lekker veel chilli poeder erbij en peper haha en had een kipfillet a la minute van de lidle (gemarineerde) zal wel iets minder gezond zijn maar goed ;-)

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:49

Goedenavond dames!

Ik lees al een tijdje met jullie mee en wil me dan toch graag melden als dat goed is. Vanmiddag gezonde inkopen gedaan met zakjes chiazaad, noten, groenten en nog meer gezonde dingen.

Ben meteen begonnen met 2 eetlepels gewelde chiazaad... vond het niet zo'n succes om eerlijk te zijn, als ik eraan terug denk wordt ik meteen weer misselijk. Ik wilde daarom vragen of ik ze ook ongeweld dus gewoon droog door de yoghurt kan doen 's ochtends? Wil het wel proberen vol te houden namelijk.

Als jullie nog iets van me willen weten dan vraag maar raak :D

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:50

Mooi dat het lekker was Colway. :Y)
Ik ga zo even boodschappen doen. Ga denk ik maar roggebrood kopen dan voor tussen de middag morgen. En voor vanavond courgette en paprika met vlees of een visje. Dat receptentopic is leuk trouwens. :)